چگونه بهترین فرد یا شرکت طراحی سایت را برای طراحی وب سایت تان انتخاب کنید؟

در این نوشته سعی داریم شما را راهنمایی کنیم که چگونه در 4 مرحله، بهترین گزینه برای طراحی سایت خودتان را انتخاب کنید.

بر اساس کاری که برای وب سایت مدنظر دارید، تعدادی گزینه انتخاب کنید

OLYMPUS DIGITAL CAMERAاین نکته را به خاطر داشته باشید که همواره هر شرکت طراحی سایت و یا افرادی که در زمینه ی طراحی وب سایت کار می کنند؛ در یک زمینه ی مشخص، تخصص و سابقه ی بهتری دارند. برخی از شرکت ها بیشتر کارهای اتوماسیون های اداری را انجام می  دهند؛ برخی شرکت ها اصولا بیشتر در زمینه ی هاستینگ و ثبت دامنه فعالیت می کنند و طراحی سایت برای آن ها یک فعالیت جانبی به شمار میرود. بنابراین این مسئله را در نظر بگیرید که حتما شرکت یا فردی که برای طراحی سایت خودتان انتخاب می کنید؛ سابقه، تجربه و تخصص خوبی در مورد کار شما داشته باشد.

متخصص مربوط به سیستم مدیریت محتوای خودتان را انتخاب کنید

اگر قصد دارید تا سفارش خود را بر پایه ی یک سیستم مدیریت محتوای خاص بدهید؛ این نکته را مدنظر داشته باشید که تجربه ثابت کرده است که معمولا هر شخص و شرکتی، در یک سیستم مدیریت محتوای خاص، تخصص و تمرکز بهتری دارد. مثلا ممکن است شرکتی بر پایه ی وردپرس مهارت خوب داشته باشد، شرکتی بر پایه ی جوملا و شرکتی دیگر بر پایه ی دروپال. قطعا طراحی سایت شما را شرکتی بهتر انجام خواهد داد، که تجربه و تمرکز بهتری روی سیستم مدیریت محتوای مورد نظر شما داشته باشد. چرا که بعنوان مثال طراحی قالب وردپرس وطراحی قالب جوملا و یا دروپال، کاملا با یکدیگر متفاوت اند.

بنابر گفته های فوق، سعی کنید طراحی وب سایت خودتان را به یک شخص نسپارید! چون پروسه ی طراحی وب سایت شما شامل چندین مرحله است از جمله گرافیک و طراحی فایل psd، پیاده سازی صفحات استاتیک با استفاده از html, css, jquery/javascript و همچنین برنامه نویسی یا پیاده سازی روی سیستم های مدیریت محتوا. با توجه به اینکه معمولا یک نفر تخصص و مهارت کامل در تمام شاخه ها را ندارد، بهتر است که یا یک شرکت و یا یک گروه همکاران را انتخاب کنید.

بنابراین و بر اساس نکته های فوق، تعدادی گزینه را برای طراحی سایت خودتان انتخاب کنید.

به نمونه کارها و سابقه ی طراح وب توجه کنید

هرگز طراحی سایت خودتان را به دانشجویان کم تجربه و کسانی که موقعیت ثابت مکانی ندارند، نسپارید! این یک توصیه ی کاملا جدی است که حتما سابقه ی کسی که می خواهید طراحی وب سایت خودتان را به وی بسپارید، در نظر بگیرید. نمونه طراحی سایت های انجام شده قبلی آنها را حتما بررسی کنید. سعی کنید بررسی کنید که شرکت طراحی سایت مربوطه، چقدر سابقه ی کار دارد و چه وب سایت ها و پروژه هایی را قبلا انجام داده است؟web-design-portfolio

فراموش نکنید که وقتی کسی که می خواهید طراحی وب سایت خودتان را به وی بسپارید، موقعیت مکانی مشخصی برای کار خود نداشته باشد، احتمال اینکه شما در مورد فرآیند پشتیبانی وب سایت خودتان به مشکل بخورید، بسیار زیاد بوده و عملا دست شما در این مورد بسته است؛ و از آنجایی که تجربه نشان داده است که پشتیبانی وب سایت های طراحی شده، اهمیت بسزایی در طول عمر حیات یک وب سایت دارد؛ این توصیه ی اکید ما به شماست که حتما به سابقه، نمونه کار طراحی وب سایت و مکان و موقعیت کاری گزینه های خوتان توجه داشته باشید.

متاسفانه همیشه در زمینه های مختلف، کسانی هستند که با رشته های غیر مرتبط و با دانش پایین مشغول به فعالیت هستند و همین مسئله باعث نارضایتی مشتریان می شود. در حرفه ی طراحی وب سایت نیز همینطور است؛ سعی کنید مطمئن شوید کسانی که می خواهید طراحی سایت خودتان را به آن ها بسپارید، رشته ی مرتبط و تخصص لازم (هر دو فاکتور) را داشته باشند.

بنابر این و بر اساس نکته های فوق، تا کنون مقداری از بین گزینه های طراحی سایت خودتان را حذف کنید و مواردی را گلچین کنید.

میزان رضایت مشتری های قبلی را بسنجید

سعی کنید حتما میزان رضایت مشتری های قبلی ای که طراحی سایت آن ها توسط گزینه های فرست شما انجام شده است را بسنجید. حتی المقدور با مشتریان قبلی آن ها (چند مشتری) ارتباط برقرار کنید و میزان رضایت آن ها از خدماتی که دریافت کرده اند را جویا شوید

هزینه های اعلام شده را نسبت به خدمات دریافتی تان برآورد کنید

از چند گزینه قیمت بگیرید. توجه داشته باشید که تفاوت قیمت ها به ۲ دلیل می باشد: ۱- تفاوت کیفیت ها ۲- همچنین گرانی و ارزانی قیمت های خدمات دهنده. پس برای اطمینان در مقایسه ی کیفیت ها، سعی کنید ریز خدمات را نیز سوال کنید. بعنوان مثال ممکن است شرکت a هزینه ی ۴۵۰ هزار تومان را به شما اعلام کند، سپس شرکت b نیز هزینه ی ۵۲۰ هزار تومان را اعلام کند، اما بعدا مشخص شود که شرکت b، فاکتورهایی را در طراحی سایت در نظر میگیرد، که اصلا گزینه ی a، از نظر فنی، توان پیاده سازی آن ها را ندارد و برای پیاده سازی آن ها، هزینه ی ۶۰۰ هزار تومان را به شما خواهد داد.

روال پشتیبانی را حتما مشخص کنید. فراموش نکنید که وقتی وب سایت خودتان را تحویل میگیرید، تازه ۶۰% کار شما باقیمانده است!

یک گزینه را برای طراحی سایت خودتان انتخاب کنید

با توجه به آنچه که در بالا عرضه شد، یک گزینه را برای طراحی سایت خودتان انتخاب کنید. صحبت ها و مکاتبات شما پیرامون مراحل و چگونگی اجرای سفارش طراح سایت ممکن است در چند مرحله انجام شده باشد؛ در آخرین مرحله فهرستی از تمام تعهدات طرفین آماده کنید و آن را به توافق و در صورت امکان امضای طرفین برسانید.

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top