وردپرس چیست؟ مزایای وردپرس چیست و واقعا چرا وردپرس؟

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ مزایای استفاده از وردپرس؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و محبوب است. از مزایای استفاده از وردپرس می توان به راه اندازی یک وب سایت در کمتر از 10 دقیقه و وجود افزونه ها و قالب های فراوان رایگان و پولی اشاره کرد. حال شاید از خود بپرسید، چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ زیرا وردپرس یکی از کامل ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا موجود در بازار است. شما می توانید با استفاده از وردپرس و ووکامرس در کمتر از 15 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند راه اندازی کنید.

1.سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟

2.سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیست؟

3.بنیانگذار وردپرس چه کسی است؟

4.چرا وردپرس رایگان است؟

5.تفاوت WordPress.com با wordpress.org

6.مهمترین مزایای استفاده از وردپرس

7.چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

8.چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

9.نتیجه گیری

بهتر است بدانید که طبق آمار بدست آمده بیشتر از 30% از کل وبسایت‌های جهان به کمک وردپرس راه اندازی شده اند. سیستم های مدیریت محتوای بسیار زیادی وجود دارند، ولی وردپرس جزو بهترین آنهاست و از محبوبیت بالایی برخوردار است. نسخه فارسی وردپرس به راحتی قابل دسترس و دانلود است. همچنین این سیستم بصورت کاملاً رایگان در اختیار شما می باشد. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی 24 ساعته با استفاده از افزونه ووکامرس یکی دیگر از مزایای استفاده از وردپرس می باشد.

افراد خیلی زیادی قبل از مطالعه این مقاله از خود می پرسیدند که چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ ولی بعد از مطالعه این مقاله به جواب سوال خود رسیده اند و با تمام انرژی به یادگیری وردپرس پرداخته اند. شما هم به همین نتیجه خواهید رسید، فقط کافیست به آنلاینر اعتماد کنید.

 

1.سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم
CMS سیستم مدیریت محتوای وبسایت

CMS، مخفف Content Management System یعنی سیستم مدیریت محتوا است. CMS سامانه ای است که به کمک آن محتویات وبسایت ها را مدیریت می کنند. وردپرس که یک نرم افزار تحت سرور است. از دیگر مزایای استفاده از وردپرس برای مدیران سایت می توان به امکان تغییر محتوای سایت بدون نیاز به طراحی مجدد سایت و بدون نیاز به هیچ کدنویسی اشاره کرد. همچنین می توانید قالب سایت را بدون آسیب رسیدن به محتوا تغییر دهید.

2.سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیست؟

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

وردپرس یکی از بهترین و کاملترین سیستم های مدیریت محتوا ساخته شده می باشد. البطه وردپرس در ابتدا فقط برای ساخت یک وبلاگ معمولی و ساده بود. ولی امروزه وردپرس به سطحی رسیده که به کمک آن می توان بهترین سایت های فروشگاهی، خبری، شخصی و… را ایجاد کرد. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ زیرا شما می توانید با نصب افزونه ووکامرس، وردپرس خود را به یک سیستم فروشگاهی تمام عیار قدرتمند تبدیل کنید.

اگر بخواهیم از دید یک حرفه ای به سوال چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ جواب بدهیم، بهتر است این تعریف را به کار ببریم که، وردپرس یک سیستم متن باز با امنیت بسیار بالا است که با زبان برنامه نویسی Php ساخته شده است و بر روی پایگاه داده Mysql پشتیبانی می شود.

3.بنیانگذار وردپرس چه کسی است؟مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

مت مولنوگ و مایک لیتل بنیانگذاران اصلی وردپرس می باشند. و در سال 2003 وردپرس را طراحی کردند و آن را به صورت رایگان عرضه کردند، از آن به بعد بود که وردپرس در مسیر پیشرفت گام برداشت و امروز محبوب ترین و مورد استفاده ترین سیستم مدیریت محتوای وب سایت می باشد.

طبق آمار بدست آمده بیشتر از 70 میلیون سایت در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند. وردپرس یک سیستم متن باز است؛ که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ‌ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گرفت ,حال با کمک افزونه‌ها و طراحی‌های اختصاصی در پوسته‌های وردپرس هر نوع وبسایتی را می توان با آن راه‌اندازی کرد .مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا، راحتی در استفاده و یادگیری آن است. وردپرس دارای امکانات کاربردی فراوان برای همه افراد از جمله مبتدیان است، که بتوانند به کمک وردپرس کسب درآمد داشته باشند.

یکی از اصلی ترین دلایل راه اندازی سیستم مدیریت محتوا وردپرس، آسان کردن کار نویسندگان وبلا گ ها برای انتشار مطالب خود است. روز به روز بر قدرت وردپرس افزوده می شود و با هر بروزرسانی جدید، این سیستم بهتر، بزرگتر و قدرتمندتر می شود.

4.چرا وردپرس رایگان است؟

با وجود سیستم های مدیریت محتوا دیگر مانند جوملا و دروپال و … چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ زیرا وردپرس یک پروژه جامع Open source است؛ همچنین توسط هزاران نفر از توسعه دهندگان, برنامه نویسان، وبلاگ نویسان و افراد با استعداد بروزرسانی می شود. با وجود این بروزرسانی ها وردپرس به یک سیستم مدیریت محتوای فوق العاده تبدیل شده است. این سیستم پیشرفت خود را مدیون هزاران نفر در سرتاسر جهان است به همین ترتیب، وردپرس متعلق به یک شخص یا شرکت خاص نیست.مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

البطه یک تیم اصلی از توسعه دهندگان هستند که توسعه پروژه را هدایت می کنند، اما هر کسی می تواند قسمت هایی را ویرایش و بروز کند، مشکلات را گزارش دهد، ویژگی هایی را پیشنهاد کند و …، بدین صورت، مدیران پروژه از یک نسخه به یک نسخه دیگر تغییر می کنند. اگر شما هم بخواهید، به راحتی می توانید به یک توسعه دهنده اصلی وردپرس تبدیل شوید.

متن باز بودن این سیستم باعث شده است این سیستم از امنیت بالایی برخوردار شود و همچنین با جدیدترین روش های کدنویسی آپدیت شود.

 

5.تفاوت WordPress.com  با wordpress.org

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

 WordPress.org چیست؟

WordPress.org وب سایتی است که در آن شما می توانید وردپرس و تعدادی از قالب ها و پلاگین های رایگان را دانلود کنید. به نوعی می توان گفت مخزن وردپرس شامل تمام پلاگین ها و قالب ها می باشد و آدرس این مخزن WordPress.org می باشد. زمانی که به این سایت مراجعه می‌کنید در صفحه اول سایت کلید دانلود وردپرس که حاوی یک فایل زیپ شده شامل فایل های مورد نیاز برای نصب و راه اندازی وردپرس در اختیارتان قرار داده می شود. شما با استفاده از این فایل ها می توانید سیستم مدیریت محتوا وردپرس رو بطور کامل و بدون هیچ محدودیتی روی هاست خود نصب کنید.

WordPress.com چیست؟

WordPress.comیک وبلاگ میزبانی وب است که سیستم مدیریت و ساختن وبلاگ ها در این سایت برپایه نسخه قابل نصب وردپرس است. اما با توجه به محدودیت آن، شما نمی توانید پلاگین ها، تم های سفارشی، و غیره را تا زمانی که شما هزینه اش را پرداخت نکرده اید, آپلود کنید.

شما با مراجعه به آدرس بالا می توانید در سایت وردپرس یک وبلاگ برای خودتان درست کنید مانند سایر سیستم های وبلاگی، با این تفاوت که سیستم مدیریت محتوای وبلاگ شما، خود وردپرس است.

6.مهمترین مزایای استفاده از وردپرس

از مهمترین مزایای استفاده از وردپرس می توان به فراوانی قالب ها و افزونه های مختلف اشاره کرد. همچنین با توجه به این که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند ، کامل و رایگان است به سختی می توان از مزایای بیشمار آن صحبت کرد، ولی ما بصورت خلاصه چند مورد از مزایای استفاده از وردپرس را برای شما توضیح می دهیم که با توجه به این مزیت ها به راحتی می توان یک وبسایت بر پایه سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی کرد.

یادگیری و استفاده آسان وردپرس

وردپرس دارای محیط کاربری بسیار حرفه ای، زیبا و در عین حال ساده ای می باشد و استفاده از این سیستم خیلی آسان و راحت است. شما با چند کلیک ساده می توانید وردپرس را نصب کنید. بخش مدیریت وردپرس به قدری ساده و انعطاف پذیر طراحی شده است.که می توانید تمام بخش های.سایت تان را به آسانی مدیریت کنید. شما می توانید قالب وب سایت خود را از میان.هزاران قالب رایگان که در مخزن وردپرس وجود دارند انتخاب کنید.

راحتی در توسعه وردپرسمزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

از مزایای استفاده از وردپرس، بروزرسانی افزونه ها و قالب ها در داخل خود پیشخوان وردپرس می باشد. در صورتی که نسخه جدید وردپرس عرضه شده باشد.در صفحه پیشخوان به شما پیشنهاد داده می شود.که وردپرس.خود را آپدیت کنید. در نتیجه بروزرسانی.وردپرس به راحتی صورت می گیرد.

شما به راحتی می توانید پست ها و صفحات.را ویرایش و حذف کنید. می توانید لوگوی سایت را با یک کلیک تغییر دهید. همچنین با مراجعه به بخش.افزونه ها می توانید افزونه مورد نظر خود.را از مخزن وردپرس دانلود و فعال کنید.

همچنین یکی از جذاب ترین مزایای استفاده از وردپرس، راه اندازی شبکه اجتماعی به کمک آن اشاره کرد. شما می توانید با نصب افزونه های مورد نیاز، وردپرس خود را به یک سیستم فروشگاهی یا شبکه اجتماعی تبدیل کنید. به کمک افزونه ووکامرس woocomerce می توانید یک وب سایت فروشگاهی آنلاین را در کمترین زمتن راه اندازی کنید و یا به وسیله افزونه بادی پرس BuddyPress می توانید وب ساییت خود را به یک شبکه اجتماعی قدرتمند تبدیل کنید. شما براحتی می توانید سایت های دیگری مانند موارد زیر در وردپرس ایجاد کنید:

  • شبکه های وبلاگ
  • سایت های خبری
  • مجله
  • بازی ها
  • انجمن
  • شخصی

با توجه به این که وردپرس یک.سیستم مدیریت محتوای رایگان است، شما می توانید کد سورس را برای ساخت هر.برنامه وب، مورد نظر خود، تغییر دهید.

سئو عالی و بهینه شده برای موتورهای جستجو

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

بهینه سازی سایت برای.موتورهای جستجو یا سئو (SEO) یکی از مهمترین فعالیت هایی است که صاحبان وب سایت ها مخصوصا سایت های تجاری و فروشگاهی برای اینکه در صدر نتایج موتورهای.جستجو قرار بگیرند، باید به آن توجه کنند.

وردپرس با بهترین استانداردهای وب.ساخته شده است. وردپرس با استفاده از متاها، برچسب ها، دسته ها، لینک ها سئو سایت.را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همچنین برای قرار دادن مطالب.حرفه ای شما می توانید از افزونه Yoast که به شما کمک می کند مطلبی مناسب.با سئو خوب تولید کنید استفاده کنید.

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

وردپرس با محیطی سریع و ایمن

در حالی که هکرها همیشه دنبال پیدا کردن نقاط ضعف.برای سوء استفاده از نرم افزارها و سایت ها هستند ، وردپرس کار آنها.را سخت کرده است و با بهترین استانداردهای کد ساخته شده است تا از لحاظ امنیتی سریع و غیرقابل نفوذ باشد. علاوه بر این، شما می توانید امنیت.سایت وردپرس خود را به راحتی با استفاده از خدمات مانند blogVault و پلاگین هایی مانند iThemes Security تقویت کنید.

 

وردپرس انعطاف پذیر است

شما بوسیله ی وردپرس می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. و هیچ محدودیتی ندارد؛ می توانید یک فروشگاه اینترنتی.بزرگ یا یک شبکه اجتماعی پرطرفدار طراحی کنید. استفاده از وردپرس نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر.بسیار آسانتر و بهتر است.

مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

 

پیوستن به یک جامعه بزرگ

هر چقدر که مخاطبان به مزایای استفاده از وردپرس پی می برند. تعداد افرادی که.به جمع کاربران وردپرس می پیوندند.بیشتر می شود. به همین دلیل است که هر روزه.نیازهای جدیدتری در دنیای کسب و کارهای اینترنتی و رسانه های اینترنتی تعریف می شود پس یک.سیستم مدیریت محتوا حرفه ای باشد.بتواند بخوبی به این نیاز ها پاسخ بدهد. که وردپرس تا الان بخوبی توانسته.به این نیاز ها پاسخ بدهد.

 

 

7.چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

در این بخش قصد داریم مزایای استفاده از وردپرس در کسب درآمد را به شما نشان دهیم. واینکه چه شغل و کسب.و کارهایی را می توانید با استفاده از وردپرس راه اندازی کنید، بعضی از کسب و کارها به سرمایه اولیه نیاز ندارد. و بعضی.از آن ها نیازمند سرمایه اولیه هستند. در بخش زیر به چند نمونه از مزایای استفاده از وردپرس در کسب و کارها اشاره می کنیم:مزایای استفاده از وردپرس | چرا از وردپرس استفاده کنیم

  • شما می توانید با فروش پلاگین ها و قالب های مختلف برای خود درآمد کسب کنید.
  • همچنین می توانید از طریق وبلاگ نویسی و ایجاد محتوا در وب سایتهای.وردپرسی درآمد کسب کنید.
  • چنانچه اطلاعات خوبی در حوزه ی وردپرس دارید.میتوانید مشاور خوبی باشید

و بسیاری از روش های مختلف کسب درآمد.که می توانید از طریق آنها به در آمد بسیار خوبی برسید.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتواست؟

8.چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

وردپرس شامل هیچ گروه خاصی از مردم نمی شود. وبلاگ نویسان , توسعه دهندگان وب، کسب و کارهای.کوچک، افراد مشهور و شرکت های چند ملیتی، همه می توانند.از وردپرس استفاده کنند. و همچنین مبتدیان.براحتی می توانند با استفاده از وردپرس به درآمد برسند.
چند نمونه از برندها و سایتهای بزرگی که از وردپرس.استفاده می کنند عبارتند از:

  • The Wall Street Journal Blogs
  • CNN Blogs
  • Sites.USA.gov

9.نتیجه گیری

یادتان باشد که یکی از بهترین و مهمترین مزایای استفاده از وردپرس بخش راه اندازی کسب و کار و فروشگاه اینترنتی می باشد. با توجه به این که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان بوده و دائماً.توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان بروز می شود. و دارای پلاگین ها و قالب های پولی و رایگان است می توان گفت این سیستم یکی.از بهترین و کامل ترین سیستم های مدیریت محتوا برای هر نوع سایتی می باشد.

در صورتی قصد دارید یک وب سایت فروشگاهی قدرتمند با سئو حرفه ای راه اندازی کنید.پیشنهاد تیم تخصصی آنلاینر به شما استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد. ما به شما اطمینان میدهیم.که با دیدن امکانات بی نظیر وردپرس شگفت زده خواهید شد. امیدواریم به کمک این مقاله شما را به سوالتان چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ رسانده باشیم.

حال اگر تصمیم گرفته اید.که وبسایت خود را به کمک وردپرس راه اندازی و مدیریت کنید.تیم آنلاینر برای کسانی که قصد دارند.به کمک این سیستم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند پیشنهاد میکند قبل از خرید قالب وردپرس این صفحه  onliner.co/top-sites-wordpress-sales را مشاهده کنند.

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top