افزایش CTR در سئو سایت به ۹ روش سامورائی ⚡

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

از نظر گوگل محتوای خوبی که ارزش خواندن دارد رتبه بندی بهتر و امتیاز داده میشود. ولی بعضی مواقع محتوای سایتمان خوب است ولی به اندازه ی کافی از آن بازدید نمیشود! پس چه چاره ای بیندیشیم؟ اینجا ترفند هایی برای افزایش CTR یا همان  “click thorough rate” های بالاتر در وردپرس و جلب توجه بیشتر موتور های جستجوگر وجود دارد.

CTR چیست؟

ctr یا همان “click thorough rate” به معنای نرخ کلیک سایت است. به عبارتی دیگر میزان نسبت افرادی که سایت شما را در نتایج گوگل میبینند و کسانی که روی سایت شما کلیک میکنند را ctr میگویند.

فرمول محاسبه ctr به این شکل هست: click*100/impression = ctr

در صورتی که یک وب سایت ۱۳۴ مرتبه در نتایج گوگل دیده شده باشه و فقط ۱۵ نفر روی اون کلیک کرده باشن محاسبه ctr بدین شکل میشه: 15*100/134 = 11%

اگر میخواید بدونید که نرخ کلیک CTR در رتبه های مختلف گوگل چقدر هست نمودار زیر رو مشاهده کنید.

نمودار میزان ctr در نتایج گوگل

 حالا یه حساب سر انگشتی

صفحه

رتبه درصد تجمیعی

اول

رتبه ۱  الی ۳

62.7


96.2

رتبه ۴ الی ۱۰

33.5

دوم به بعد رتبه ۱۱ به بعد  3.8

3.8

با توجه به نمودار بالا نتیجه میگیریم که اگه سایت در رتبه ۱ و ۲ و ۳ نباشه نباید انتظار هیچ ورودی از گوگل رو داشته باشه حتی اگه با تمامی کلمات کلیدیش هم در صفحه اول گوگل باشه.

 

افزایش CTR در وردپرس

یک روش خوب برای دیده شدن بیشتر، اعمال درست تنظیمات SEO با توجه به پلاگین مرتبط به سئوی WordPress است. ولی اینکار اولین گام در کسب CTR های بالاتر در وردپرس میباشد و به گام های بیشتری برای جلب کردن موتور های جستجوگر نیاز است. در ادامه به 9 روش جالب و کاربردی برای افزایش CTR سایت وردپرسی میپردازیم.

در نظربگیرید که نرخ کلیک محتوای CTR بد یا میزان بازدید مطالب ضعیف با استفاده از این ترفند ها بهبود نمیابد پس در مرحله اول برای افزایش ترافیک به محتوای خوب نیاز داریم استفاده از این ترفند ها در کنار مطالب با کیفیت تاثیر دارد.

ستاره دار کردن محتوا با افزونه اسکیما

ریچ اسنیپت گوگل از محتویاتی که بررسی و دیده شده اند پشتیبانی میکند. این گزینه به شما اجازه این را خواهد داد تا رتبه و ستاره های خودتان را در نتیجه ی جستجوی گوگل نشان دهید. همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

برای هر بازبینی که از یک سیستم صورت بگیرد تعداد 1 تا 5 ستاره امتیاز داده خواهد شد و به مرور این امتیازات بیشتر میشود. میتوان از پلاگین های گوناگونی که در این زمینه طراحی شده است کمک گرفت و مطالب خود را ستاره دار کرد. این ستاره ها به جذاب و مفیدتر نشان دادن محتوای شما کمک میکنند و قدمی است برای افزایش CTR در وردپرس.

افزونه KK star بصورت خودکار این امکان رو به مطالب سایت اضافه خواهد کرد. سپس مطالبی که دارای کیفیت خوبی باشند و حداقل یک رتبه داشته باشند در نتایج گوگل بصورت ستاره دار نمایش داده خواهند شد.

[onliner_button url=”https://wordpress.org/plugins/kk-star-ratings/” target=”blank” style=”3d” background=”#e33370″ size=”7″ center=”yes” icon=”icon: check”]دانلود افزونه KK star[/onliner_button]

حذف کردن تاریخ انتشار

بعضی از صاحبان وبسایت و وبلاگ این ترجیح را میدهند که مطالب شان را بصورت روزانه نگهدارند تا سایت شان بعنوان یک آرشیو عمل کند. قطعا این کار در سایتهای خبری عملکرد مناسبی خواهد داشت اما وبسایتی دارای محتوای همیشه سبز بهتر است که تاریخ را بصورت کامل حذف نماید. با این کار CTR افزایش خواهد یافت، چون احتمال دارد کاربرانی ملاکشان محتوای مناسب باشد و تاریخ قدیمی را نادیده بگیرند.

برای حذف کردن تاریخ در نتایج جستجو دو راه وجود دارد:

  • کدهای پوسته خود را ویرایش کرده و به راحتی همه تاریخ ها را از قالب پست پاک کنید.
  • برای اینکار از یک افزونه استفاده نمایید.

هر دوگزینه ذکر شده خوب عمل میکنند بنابر این هر انتخاب اثر مشابهی دارد، همچنین به این توجه داشته باشید که بعضی از وبسایتها که مرتبا بروز رسانی میشوند با تاریخ بهتر عمل مینمایند اما برای وبسایتهایی که مطالب همیشه سبز خواهند داشت و زمان گرا نیستند حذف نمودن تاریخ مناسب است.

آپدیت مداوم مطالب سایت

دیگر راه حل (حذف کردن تاریخ انتشار) راه درستی برای افزایش CTR نیست. چون قطعا برای گوگل تاریخ آپدیت محتوا یک معیار بسیار مهم برای رتبه دهی مقاله میباشد. مثلا این صفحه را ببینید که با کلمه کلیدی خرید قالب وردپرس بالاست. در نتایج گوگل مشاهده میکنید که تاریخ بروزرسانی چقدر برای گوگل اهمیت دارد. از طرفی الان اگر تاریخ را نیز حذف کنید ربات گوگل از سایت مپ و تاریخچه صفحه سایت شما به راحتی متوجه بروز بودن یا نبودن مقاله شما خواهد شد و در رتبه بندی تجدید نظر خواهد کرد.

تاثیر تاریخ بروزرسانی مقاله در رتبه بندی گوگل

 

اضافه کردن سال با کد های پی اچ پی در کنار عنوان

با توجه به اینکه هر سال محتویات جدیدی منتشر میشود کاربران هم بهترین و جدیدترین تم ها – پلاگین ها – محصولات و … مرتبط با همان سال را جستجو میکنند.

در اینجا برای افزایش رنکینگ باید از این نکته استفاده نمود، یعنی اینکه در کنار عنوان خود سال را ذخیره نمایید. مانند: “بهترین تم های وردپرس سال 2022 ” که برای کسب CTR های بالاتر در وردپرس یکی از بهترین راه هاست.

تاثیر شماره سال در نرخ کلیک CTR

در اینجا سوالی پیش خواهد آمد که آیا باید هرسال تمام پست های خود را بروز کنیم؟

البته که انجام دادن این کار در کنار آپدیت و بروز رسانی محتواهای سایت بهترین گزینه ای است که میتوان در نظر گرفت ولی با این حال برای دوری از انجام دادن کار های تکراری باید یک سال پویا را بعنوان برچسب اضافه نمود. برای اینکار فقط کدی که در زیر مشاهده میکنید را در فایل functions.php خود اضافه نمایید:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

حال شما میتوانید عنوان هایی مثل “برترین قالب های ورد پرس در {year}”  را بنویسید. برچسب {year} را در پنل مدیریت مشاهده خواهید کرد. اما هنگام بازدید از پست کد بالا از راه پی اچ پی پیاده سازی و فراخوانی خواهد شد، و بصورت خودکار در خروجی کنار عنوان سال جاری را نمایش میدهد و پست “بهترین سال” شما همیشه بروز خواهد بود.

URL های کوتاه تر

بسیاری از کاربران میگویند که وبلاگ های مدرن را با URL های کوتاه تری دیده اند، و زمان جستجو آنهارا ترجیح میدهند. علاوه به این برخی مطالعات اساسی موجود است که گفته میشود URL های کوتاه تر جذابیت بیشتری نسبت به URL های طولانی دارند و بازدید کننده را بیشتر جذب میکنند. در وردپرس شما اجازه دارید ساختار URL های خودتان را برای هر پستی که نوشته اید تنظیم نمایید. بنابراین بر روی انتخاب هر پست دقت نمایید. در اصل ساختار مربوط به لینک پستها 2 تا 5 کلمه را شامل میشود که راهی است برای دریافت CTR بالاتر در وردپرس.

بیشتر افراد نسبت به بازدید مطالب با لینک های کوتاه تر تمایل بیشتری نشان میدهند و در رابطه محتوای آن لینک کنجکاو میشوند. همیشه دقت داشته باشید که برای بازدید کننده های کنجکاو اطلاعات کافی را فراهم نمایید تا کلیک کنند. اطلاعات مفید و کوتاه!

طرحهای breadcrump

برای ارائه راهنمایی شفاف به کاربران breadcrump یک روش نمایش ساده است. معانی و محتوا  را بردکرامب های روی صفحه  شفاف تر نمایش میدهند یعنی اینکه در نتایج جستجو بجای اینکه یک متن را کامل نمایش دهند یک حالت نویگیشن قابل دیدن است و این حالت به سرعت مرور صفحات سایت توسط بازدید کنندگان کمک میکند.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

breadcrumb  ها باید برای هر صفحه بصورت برنامه نویسی تنظیم شوند تا گوگل آنهارا شناسایی کند و کراولر گوگل بخوبی درون آنها بخزد.

همچنین برای راه اندازی breadcrumb در سایت خود فقط کافی است این بخش را در پلاگین yoast seo و یا rank math فعال نمایید.

افزایش CTR در سئو سایت به ۹ روش سامورائی ⚡

اگر از نحوه نمایش کدها نگران هستید، میتوانید در ابزار داده های ساخت یافته (structured-data/testing-tool) صفحه خود را بررسی نمایید. که بعد از وارد نمودن آدرس سایت، برنامه کدهای مربوطه را از صفحه دریافت میکند و اجازه دیدن نحوه نمایش آن را در گوگل میدهد. همانند تصویر زیر :

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

که برای کسب CTR های بالاتر در وردپرس پیش نمایش breadcrumb را به همراه کدهای مربوطه خواهید دید.

 

[onliner_button url=”https://search.google.com/test/rich-results” target=”blank” style=”3d” ]تست بردکرامب صفحه [/onliner_button]

انتشار تاریخ های بازبینی

قبل از این در تکنیک های قبلی گفتیم که تاریخ هارا از پست های خود حذف نمایید. که استراتژی خوبی است، بخصوص برای محتوای همیشه سبز. اما بدانید که این تکنیک برای هر وبسایتی مناسب نیست. اگر تصمیم گرفته اید که تاریخ ارسال را نگه دارید، حداقل آنرا مرتبا بروز رسانی کنید و بجای تاریخ انتشار اصلی زمان تغییر را نمایش بدهید. اگر یک پست قدیمی دارید که در گوگل بخوبی عمل مینماید باید در محتوای آن تغییراتی را ایجاد کنید چون گوگل قصد دیدن تغییرات را دارد نه انتشار مجدد محتوای مشابه. سعی کنید این کار را حداقل سالی یک یا دوبار انجام دهید. زمانیکه پست را بروز رسانی کردید میتوانید یک تاریخ ویرایش را در آن نمایش دهید و این تاریخ ها را گوگل آپدیت خواهد کرد.

نمونه های گوناگونی در گوگل قابل دیدن است که تاریخ اصلاح شده مشابه تاریخ انتشار میباشد. همانند تصوی زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

گوگل به گونه ای تاریخ انتشار را نمایش داده که انگار به تازه گی نوشته شده است،  اما وقتی از پست بازدید میکنید میبینید که این مطلب قدیمی است و سالهای گذشته نوشته شده و فقط به تازه گی بروز رسانی شده است.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

 

افزایش سرعت سایت

بهبود سایت و عملکرد سایت خیلی مهم است. ترفند های کوچک در ux میتواند بهبود زیادی داشته باشد و همچنین باعث افزایش ترافیک سایت شود. در نتیجه با بهبود عمل کرد نتایج خوبی از جمله افزایش بازدید و رنکینگ سایت خود را مشاهده میکنید و باعث کسب CTR های بالاتر در وردپرس خواهید شد.

ابتدا سرعت فعلی سایتتان را در نظر داشته باشید. برای این کار از ابزار های GT metrix و سایر ابزار ها کمک بگیرید. در صورتی که فکر میکنید این کار کمی سخت است میتوانید از خدمات افزایش سرعت آنلاینر استفاده کنید.

بعد از وارد نمودن آدرس در کادر مورد نظر سایتتان مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

راه های زیادی برای رسیدگی به عملکرد سایت و بهبود سرعت آن وجود دارد. مهمترین مواردی که همیشه باید در نظر داشت:

  1. Server caching که باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت میشود.
  2. نصب CDN (Content delivery network) شبکه تحویل محتوا.
  3. کاهش اندازه فایلهای تصویری.
  4. ارتقاء دادن به (Virtual Private Server) VPS یا میزبانی اختصاصی مدیریت شده.

در نظر داشته باشید که تغییرات کوچک همواره میتواند پیشرفت بزرگی را به همراه داشته باشد، مخصوصا اینکه تغییرات کوچک در مدت زمان بیشتری اثر بخش خواهد بود.

ساختن لینک های “jump” با استفاده از پلاگین های “ToC” در  وردپرس جهت افزایش CTR

یک راه عالی برای دریافت لینکهای پرش یا jump  تهیه کردن یک جدول مشخص از محتویات (ToCsمخفف Table of Contents) در هر پست در نتایج جستجو است. این محتوا در serps results page یا همان نتایج جستجو با برچسب jump to قابل دیدن هستند. این لینکها را گوگل از داده های جدول محتویاتی که بخوبی چیده شده دریافت میکند. همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

فقط باید یک جدول محتویات درست کنیم که هر آیتم به یک هدر مخصوص در صفحه تان پیوند دارد. گوگل چگونگی تشخیص دادن جدول را میداند و در زمان مناسب به بازدیدکنندگان لینکهای پرش را نمایش خواهد داد. این اطلاعات برای هر پرس و جویی نمایش داده نخواهد شد و تاثیر این تکنیک به افزایش CTR به مقدار متوسط رو به کم است. تکنیک فوق ارزش تست کردن را خواهد داشت هر کاری را که میتوانید انجام دهید.

امکان دارد در بسیاری از نتایج ویکی پدیا ها لینک های jump را دیده باشید زیرا در این سایت هر صفحه از یک جدول محتویات استفاده مینماید. هم چنین میتوانید در سایتهای بزرگتر مانند The Wirecutter نمونه هایی را بیابید.

 

https://wordpress.org/plugins/easy-table-of-contents/

 

این 9 ترفند برای افزایش CTR در وردپرس و افزایش دادن نرخ کلیک محتوای وردپرس شما در گوگل خواهد بود.

همچنین به یاد داشته باشید که محتوای عالی همیشه گام اول است. همچنین شما وظیفه دارید که محتوای مناسب و درست بنویسید که بازدید کنندگان را نگهدارد. پس ازآن میتوانید از این تکنیک ها استفاده و CTR هارا افزایش بدهید.

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top