سید سجاد حسینیان زاده ۰۹ آبان ۱۳۹۶ بدون نظر 125 بازدید
کاربران خودتان را فریب ندهید

با سلام خدمت کاربران عزیز، در این مطلب میخوایم دو نکته کلیدی سئو بگیم، که معمولا سایت های فارسی به اون توجه نمیکنند.

تقسیم بندی سئو

سئو محتوا رو میتونم به دو دسته کلی تقسیم کنیم، کاربر محوری و موتور محوری.

سئو کاربر محوری وقتی کاربرد دارد که کاربر در سایت شماست، یعنی عناوین پست ها باید جوری باشد که کاربر ترغیب شود پست را باز کند و بخواند. اما همین مطلب برای موتور های جستجو باید طوری دیگر نوشته شود.

معمولا در سایت های فارسی هر طور که با کاربر صحبت میکنند با موتور جستجو هم همان رفتار را میکنند. اما این درست نیست، عنوانی که درسایت برای کاربر نشان داده میشود باید طوری باشد که فرد را کنجکاو کند که بیاید و مطلب را بخواند. اما عنوانی که در نتایج جستجو نشان داده میشود باید طوری باشد که فرد بداند با باز کردن این مطلب به جواب یا جواب هایش میرسد.

پس برای سئو مطالبتان سعی کنید این نکته را مد نظر قرار دهید که کاربر چرا یک چیزی را سرچ میکند. بعد از آن باید محتوایی که تولید میکنید بیشترین ارتباط را با آن مسئله داشته باشد. و بتواند اکثر جواب سوالات کاربر را بدهد.

دو نکته کلیدی سئو برای وب مستران | نکات سئو | سئو محتوا | سئو مطالب | بازاریابی محتوا |

بخش بندی محتوا

بعد از آن باید بخش بندی محتوا طوری باشد که فرد متقاعد شود این مطلب میتواند پاسخ گوی سوالاتش باشد. اما معمولا بخش بندی مطالب اکثر سایت ها مثل روزنامه است. یعنی فرد نمیداند که این موضوع میتواند پاسخگوی سوالش باشد یا نه. به عنوان مثال روزنامه ای با یک بازیگر مصاحبه میکند و تیتر آن را میگذارد (سه روز بی خوابی)، معلوم است که فرد با خواندن این عنوان کنجکاو میشود که این مطلب با آن بازیگر چه ربطی دارد و سه روز بی خوابی کجای مصاحبه مربوط به چیست؟

اما فرض کنید همین تیتر درنتایج جستجوی اسم بازیگر بیاید، خودتان هم که باشید اصلا برگه را باز نمی کنید. اما اگر با خود فکر کنید که چرا کاربر اسم آن بازیگر را سرچ کرده میتوانید تیتری مناسب برای سئو آن بگذارید تا کاربر را ترغیب به باز کردن مطلب کنید. پس حال متوجه میشویم که سئو برای کاربر و برای موتور های جستجو متفاوت است.

اینجا باز باید توجه داشته باشید که تنها تیتر مهم نیست. یعنی تنها این مهم نیست که کاربر مطلب شما را باز کند. در مرحله بعدی باید به (engagement) توجه داشته باشید، یعنی تعامل کاربر با محتوا، در این مرحله اگر کاربر متوجه شود که فقط تیتر جذاب و برای ترغیب او بوده است و محتوا ارزشی ندارد سریعا صفحه را میبندد و این در سئو امتیاز منفی دارد. پس قاعدتا در جستجو های بعدی، لینک سایت شما افت میکند. پس به این نکته توجه داشته باشید که موتور های جستجو حواسشان به این مطلب هست که شما چه میکنید. و ایا تیتری که برای سئو درج کرده اید تنها برای کشاندن کاربر به سایتتان بوده یا نه ؟

از همراهی شما سپاس گزارم.

نظرات کاربران (۰)