چگونه شکایت سوء استفاده از نشان تجاری را به گوگل ارسال کنیم؟

چگونه شکایت سوء استفاده از نشان تجاری را به گوگل ارسال کنیم؟

سوء استفاده از نشان تجاری موضوعی رایج در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. در موقعیت هایی که رقیب شما از نشان تجاری تان در تبلیغات گوگل استفاده می کند، چه باید کرد؟ ممکن است شما دانش اندکی از قوانین گوگل ادز درباره نشان تجاری داشته باشید. در این موارد مراجعه به صفحه ساپورت گوگل ادز می تواند مسیر را برای شما روشن کند. در این صفحه درباره موارد مجاز و غیر مجاز استفاده از نشان تجاری توصیحاتی ارائه شده است.

این احتمال وجود دارد که با خواندن قوانین ذکر شده در این صفحه، بیشتر سردرگم شوید. اما جای نگرانی نیست! این تجربه ای است که افراد زیادی با آن روبرو می شوند. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چگونه یک تیکت نقض قوانین نشان تجاری را به گوگل ارسال کنید.

چگونه از موارد مجاز استفاده از نشان تجاری مطلع شویم؟

در پاسخ این سوال، قوانین 101 گوگل ادز درباره نشان تجاری به کمک شما می آیند. با مطالعه این قوانین آگاهی کاملی از موارد مجاز استفاده از نشان تجاری پیدا می کنید. علاوه براین، اطلاعات جامعی نیز درباره تفاوت این قوانین در مناطق جغرافیایی مختلف بدست خواهید آورد.

با خواندن این قوانین، چنانچه متوجه نقض قوانین گوگل ادز درباره نشان تجاری خود شدید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ارسال تیکت نقض قوانین نشان تجاری به صورت دستی در گوگل
  • استفاده از ابزار پولی BrandVerity

قبل از استفاده از هر یک از این روش ها لازم است تا دو نکته را مدنظر قرار دهید:

  • در گام اول لازم است تا تبلیغ سوء استفاده از نشان تجاری خود را پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که در کشوری که این تبلیغ را پیدا کرده اید، یک نشان تجاری ثبت شده دارید.

روش های پیدا کردن نقض قوانین نشان تجاری

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتینگ باید در زمینه نقض قوانین نشان تجاری توسط رقبای خود مراقب و هوشیار باشید. ممکن است با مواردی مواجه شوید که رقبایتان از نشان تجاری شما در url نمایشی خود استفاده کنند یا این نشان را در متن تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار دهند.

پیدا کردن موارد نقض قوانین گوگل ادز برای نشان تجاری تان کار آسانی نیست؛ به ویژه اینکه تکنیک های متعددی برای ارائه اطلاعات اندک و فرار از شناسایی موارد نقض این قوانین مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل، استفاده از ابزار BrandVerity (ابزار پولی نظارت بر موارد نقض قوانین گوگل ) می تواند روش موثرتری معرفی شود.

این ابزار نظارت کاملی بر موارد تخلف و سوء استفاد از نشان تجاری شما انجام می دهد. با ستفاده از این ابزار می توانید اطلاعات کاملی از موارد سوء استفاده از نشان تجاری شما چون نشان های اینترنتی استفاده شده توسط رقبا، کپی تبلیغات و … برای ارسال شکایت به گوگل دریافت کنید.

نشان تجاری ثبت شده، مهم ترین گام در ارسال شکایت

مهم ترین گام برای ارسال تیکت سوء استفاده از نشان تجاری به گوگل، داشتن یک نشان تجاری ثبت شده در کشوری است که تبلیغاتی خلاف قوانین گوگل ادز پیدا کرده اید. به عنوان مثال، برای ارسال شکایت از یک مورد سوء استفاده از نشان تجاری تان در تبلیغی کانادایی، لازم است تا اطلاعات ثبت نشان تجاری خود در این کشور را به گوگل ارائه دهید.

با این حال، حتی در صورت عدم ثبت نشان تجاری شما در این کشور، چنانچه یک نشان معتبر و شناخته شده باشید، گوگل به درخواست شکایت شما رسیدگی می کند. اما این شرایط فقط برای کشورهایی است که سیستم حقوقی آنها از قوانین مشترکی پیروی می کند. از جمله این کشورها می توان به ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، ایرلند و غیره اشاره کرد.

با استفاده از سایت های زیر می توانید اطلاعات جامعی از نشان های تجاری ثبت شده در کشورهای مختلف بدست آورید:

مراحل ثبت تیکت دستی سوء استفاده از نشان تجاری به گوگل

دریافت نتیجه از ارسال تیکت سوء استفاده از نشان تجاری به روش دستی پروسه ای زمان بر است. به طور معمول در هر ماه حدود  10 تا چند هزار تیکت شکایت به این روش به گوگل ارسال می شود.

برای ارسال شکایت خود به گوگل از این روش، ضمن پیدا کردن مورد یا موارد نقض قوانین نشان تجاری و در دست داشتن اطلاعات نشان تجاری تان، می توانید از طریق فرم مخصوص این روش اقدام کنید.

  • در صفحه اول فرم، نام و اطلاعات شرکت خود را ثبت کنید. در این صفحه باید نام مالک نشان تجاری ذکر شود.
  • در بخش بعدی، جزئیات مربوط به ثبت علامت تجاری تان را وارد نمایید. اگر علامت تجاری ثبت شده ندارید ولی خواهان استفاده از حقوق آن هستید، باید این مورد در صفحه حاضر ذکر کنید.
  • در گام بعد، جزئیات تبلیغ تخلف مربوط به نشان تجاری را ثبت نمایید. در این بخش، با استفاده از فیلتر محدوده شکایت، می توانید تبلیغات کنندگان مجاز به استفاده از نشان تجاری خود را تعیین نمایید.
  • در صفحه بعد این فرم می توانید توضیحات مدنظر خود درباره شکایت را ذکر کنید. (ارائه این توضیحات ضروری نیست؛ اما قبل از ادامه مراحل کار باید تمام چک باکس های پایین این صفحه را تکمیل نمایید.)
  • در صفحه پایانی این فرم، تمام اطلاعات وارد شده را مرور کنید. بعد از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، روی گزینه “submit” برای ارسال شکایت خود کلیک کنید.

نکات مهم در روش دستی ارسال شکایت به گوگل

  • برای تنظیم شکایت در روش دستی، گزارش تخلف می تواند از تبلیغی خاص باشد و یا اینکه این اقدام از کلیه تبلیغ کنندگان صورت گیرد. در مورد دوم، گوگل استفاده تمام تبلیغ کنندگان از نشان تجاری که مورد سوء استفاده قرار گرفته است را محدود می کند. این وضعیت مربوط به تبلیغ کنندگانی غیر رسمی است؛ یعنی تبلیغ کنندگانی که احراز هویت نشان تجاری آنها انجام نشده است.

مزایای شکایت علیه همه تبلیغ کنندگان

این شرایط شکایت مانع استفاده از نشان تجاری توسط تبلیغ کنندگان غیررسمی می شود.

معایب شکایت علیه همه تبلیغ کنندگان

شکایت علیه همه تبلیغ کنندگان در زمینه سوء استفاده از نشان تجاری می تواند روی تبلیغات شما تاثیر منفی داشته باشد. ممکن است این شکایت منجر به حذف تبلیغات نشان تجاری شما توسط تبلیغ کنندگان رسمی و شناخته شده شود.

  • تهیه لیستی از اسامی تبلیغ کنندگان غیر رسمی کار آسانی نیست؛ از سوی دیگر، لازم است تا این لیست با ورود اطلاعات مربوط به شرکای تجاری جدید و حذف شده شما مرتبا به روز شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا شکایت سوء استفاده از نشان تجاری به گوگل فقط محدود به تبلیغ کنندگانی شود که مرتکب نقض قوانین شده اند.

ثبت نقض قوانین نشان تجاری از طریق ابزار BrandVerity

ابزار BrandVerity چیست؟

BrandVerity یک ابزار خودکار برای بررسی شکایت سوء استفاده از نشان تجاری است. استفاده از این ابزار رایگان نیست. مزایای استفاده از این ابزار را می توان به صورت زیر برشمرد:

  • تمام شکایات مربوط به نقض قوانین گوگل درباره نشان تجاری را به صورت لحظه ای و از سراسر دنیا رصد می کند.
  • فناوری این ابزار قابلیت بررسی هر گونه رفتار مشکوک مربوط به کلمات کلیدی برند شما را دارد.
  • تکنیک هایی چون day-parting و geo-targeting توسط این ابزار قابل شناسایی است.

نحوه عملکرد BrandVerity

برای استفاده از BrandVerity باید سه مورد زیر را در حساب کاربری ثبت شده خود در این ابزار مشخص کنید:

  • کلمات کلیدی
  • منطقه جغرافیایی
  • تکرار

در گام بعد لازم است تا موارد استثنا را در این ابزار تعیین نمایید. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید تا یک دامنه یا لغت خاص و حتی برخی از شرکای تجاری تان در لیست رصد توسط این ابزار قرار نگیرند، باید به آنها اشاره کنید.

با وارد کردن تمام اطلاعات لازم، BrandVerity بررسی موارد سوء استفاده از نشان تجاری را آغاز می کند. با پیدا کردن موارد تخلف و بررسی آنها توسط کارشناسان مربوطه، اطلاعاتی جامع در صفحه ای ارائه می شود . با مرور موارد ثبت شده و تائید آنها توسط شما، ثبت شکایت به گوگل به صورت اتومات توسط  BrandVerity انجام می گردد.

در پایان، رسیدگی گوگل به ارسال شکایت نقض قوانین برند

رسیدگی به موارد شکایت نقض قوانین نشان تجاری توسط گوگل پروسه ای زمانبر است؛ چرا که لازم است تا صحت موارد ثبت شده توسط گوگل بررسی شود. حدود  8-1 هفته زمان لازم است تا شما پاسخ گوگل را درباره شکایت ثبت شده خود دریافت کنید.

سوال متداول

جهت ارسال تیکت نقض قوانین نشان تجاری کدام روش بهتر است؟

روش دستی در مقایسه با ابزار BrandVerity پروسه ای وقت گیرتر است. ضمن اینکه این برای ثبت شکایت 2-1 مورد تخلف در برند توصیه می شود. برای تعداد بیشتر، روش ابزاری گزینه بهتری است.

مزایای استفاده از ابزار BrandVerity چیست؟

قابلیت رصد رفتار مشکوک مربوط به کلمات کلیدی برند، شناسایی تکنیک های day-parting و geo-targeting، بررسی شکایات به صورت لحظه ای و از سراسر دنیا.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top