آنچه برای یادگیری html به آن نیاز دارید

ما برای اینکه سلسله مطالب آموزش طراحی سایت را به بهترین نحو و با کیفیتی بالا ارائه کنیم، برای هر سرفصل ابزارهای لازم را معرفی خواهیم کرد.

برای آموزش html، یکسری ابزارها نیاز هستند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم:

مرورگرها

مرورگرهای اصلی یا همان Major Browsers را بر روی سیستم خود نصب کنید. این مرورگرها عبارتند از:

Firefox, Internet Explorer, Chrome, Opera, Safari

به یاد داشته باشید که مرورگرها تفاسیر متفاوتی از کدهای html و css دارند و در حین روال طراحی صفحات وب، کاملا با این تفاوت ها آشنا خواهید شد.

نکته:

در ایران درصد بسیار بالایی از کاربران از نسخه های متفاوت مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند. برای اینکه نسخه های متفاوت را به صورت یکجا داشته باشید، نرم افزار IE Tester را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید.

ویرایشگرهای متنی

برای مدیریت کدهای خود (اعم از html, css, php, … ) نیاز به ویرایشگرهای متنی مناسبی دارید تا بتوانند کار شما را راحت تر کنند. در این میان هرچند نوت پد به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل ویندوز نصب هست، اما به دلیل اینکه تقریبا هیچ قابلیت خاصی را به طراحان وب نمی دهد، ناگزیر به استفاده از سایر ویرایشگرهای متنی هستید. برای این منظور دو نوع ویرایشگر متنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

Dream Weaver

البته برخی به اشتباه می گویند که به وسیله ی دریم ویور طراحی وب سایت می کنند! در حالی که Dream Weaver تنها یک ویرایشگر متنی است که البته تعدادی تمپلیت های از پیش آماده دارد که به صورت کاملا ابتدایی هستند.

موارد کاربرد: بعلت سنگین بودن Dream Weaver پیشنهاد می شود برای مواردی که نیاز به مدیریت فایل ها و ارتباطات بین آن ها دارید، از این ویرایشگر استفاده کنید.

Notepad++

نوت پد پلاس پلاس نام ویرایشگر متنی دیگری است که آن را به شما پیشنهاد می کنیم. این ویرایشگر متنی، اپن سورس (متن باز) و رایگان بوده و بسیار سبک می باشد. به این معنا که فایل هایی را که با نوت پد پلاس پلاس باز می کنید، خیلی سریع باز می شوند.

موارد کاربرد: به علت سبک بودن و امکان خوانایی بالایی که نوت پد++ دارد، بهتر است برای ویرایش فایل های تکین خود، (یعنی وقتی که فقط می خواهید یک فایل تنها را ویرایش کنید) از نوت پد++ استفاده کنید.

ابزارهای فایرفاکس

برای یادگیری طراحی صفحات وب و ورود به دنیای طراحی سایت، بهتر است حتما افزونه های زیر را بر روی فایرفاکس خود نصب کنید:

FireBug:

این افزونه به شما کمک می کند تا بتوانید کدهای html خودتان و نتیجه ی آن ها در فایرفاکس را مشاهده کنید.

Web Developer:

این افزونه ابزارهای زیادی دارد، از جمله غیر فعال کردن جاوااسکریپت و سی اس اس، تغییر آنی سی اس اس و مشاهده ی نتایج لحظه ای و امکان ذخیره ی آن، قابلیت اندازه گیری بخش های مختلف طراحی شده در صفحات وب و …

ColorZilla:

این افزونه ی فایرفاکس به شما این امکان را می دهد تا یک color picker داشته باشید و بتوانید نمونه رنگ هر قسمت از صفحات وب را که تمایل داشته باشید انتخاب کرده و نمونه کد آن را دریافت کنید.

روال طراحی صفحات وب

توصیه ی ما به شما این است که برای داشتن یک روال مناسب و استاندارد در طراحی صفحات وب، ابتدا کدهای خود را با استفاده از فایرفاکس تست کنید، سپس در صورتی که با اشکالی مواجه شدید، با استفاده از فایرفاکس و افزونه های گفته شده برای آن، ایرادیابی کنید و در آخرین مرحله صفحات وب طراحی شده خود را در سایر مرورگرها تست کنید.

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top