مقدمه ای بر HTML

HTML چیست ؟

زبان HTML زبان پایه طراحی وب سایت است و کار بار این زبان بسیار ساده است. ما در این مقاله قصد داریم به بهترین و راحت ترین شکل طراحی صفحات وب سایت  به زبان HTML را به شما آموزش دهیم.

کلمه HTML  مخفف کلمات HyperText Markup Language است. به دستورالعمل های این زبان تگ میگویند و محتوای یک صفحه وب با همین تگ ها نشانه گذاری خواهند شد و به همین ترتیب این محتوا برای مرورگرها تعریف خواهند شد.

این زبان در دهه 90 میلادی توسط دنیس ریچی اختراع شد . نسخه های زیادی از آن تا بحال منتشر شده که آخرین نسخه آن تا تاریخ 2013 میلادی  HTML5 است. این را بدانید که HTML زبان برنامه نویسی نیست بلکه فقط یک زبان نشانه گذاری برای نشان دادن محتوی است که این نشانه گذاری ها توسط تگ ها انجام میشوند. هر تگ در HTML  مشخص کننده نوعی خاص از متن عکس ویا هر چیز دیگری میباشد، به عبارت ساده تر این تگ ها هستند که مشخص کننده نوع مطالب صفحه وب میباشند.

یا فایل HTML یک فایل متنی است که توسط هر نرم افزار ویرایشگر متنی میتوانید محتوای آن را ببینید و یا تغییر دهید. محتوای این فایل را تگ ها و متن ها تشکیل میدهند.در سیستم کاربر مرورگر ها این تگ ها را به خوبی شناخته و آنها را یکی یکی نشان میدهند.

برای ایجاد یا ویرایش کردن یک فایل HTML  احتیاج به نرم افزار یا ابزار خاصی نداریم.همانطور که ذکر شد فایل های HTML  فایل های متنی هستند پس میتوانیم با آنها برای ایجاد و یا ویرایش مانند یک متن رفتار کنیم. پیشنهاد ما برای کار با HTML نرم افزار های NOTEPAD++ یا HTMLPAD ویا نرم افزار NOTEPAD ویندوز است.

میبینید که نه تنها زبان HTML سخت نیست بلکه با کمترین امکانات نیز میتوان آن را فرا گرفت.
در فصل بعدی به آموزش عملی HTML خواهیم پرداخت

با آنلاینر همراه شوید . . .

به این صفحه رتبه دهید

1 دیدگاه دربارهٔ «مقدمه ای بر HTML»

  1. بازتاب: صفات در html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top