فارسی سازی قالب وردپرس – آنچه باید پیش از انتخاب قالب بدانیم

یکی از سرویس های متداول در داخل کشور، سرویس فارسی سازی قالب های وردپرس هست که از آن تحت عنوان ترجمه ی قالب وردپرس هم بعضا یاد می شود، البته آنلاینر هم سرویس فارسی سازی قالب وردپرس دارد.  اما در این نوشته قصد داریم توضیح بدهیم که پیش از انتخاب یک قالب جهت فارسی سازی و استفاده برای راه اندازی یک وب سایت، چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد (لازم به ذکر است که برخی از این نکات عمومی بوده و برخی شاید در کمتر از 5 درصد قالب های وردپرس وجود دارند یا باید به آن ها توجه کرد):

1) نیازهای وب سایت خودتان را در نظر بگیرید

ممکن است شیفته ی هنر بکار رفته در طرح یک قالب و زیبایی های آن بشوید. اما هرگز انتخاب را صرفا بر اساس زیبایی های ظاهری آن انجام ندهید. ببینید که برای وب سایت خودتان به چه قسمت ها و امکاناتی نیاز دارید؟ آیا گالری می خواهید؟ به اسلایدشو نیاز دارید؟ آیا رنگ بندی های قالب با نیازها و محتوای وب سایت شما سازگاری دارد؟ به یاد داشته باشید که قالب را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید، نه اینکه قسمت های وب سایت را بر اساس قالب تنظیم کنید.

2) بر اساس شرایطی که دارید انتخاب کنید

اگر خیلی با وردپرس آشنا نیستید، اصراری بر استفاده و فارسی سازی قالب های وردپرس پیشرفته که تعداد زیادی آپشن دارند، نداشته باشید! برخی مشتریان ابتدا یک پوسته ی وردپرس را فارسی سازی می کنند ولی بعد بهیچ وجه متوجه امکانات قالب نشده و نمی توانند با آن کار کنند. و بعد از آن است که با کلی مشکل مواجه می شوند.

3) امکانات بازدید کنندگان وب سایت را در نظر بگیرید

پر واضح است که قالب وردپرسی که برای اولین بار ساخته شده، برای نوع خاصی از کاربران با شرایط ویژه در نظر گرفته شده. مثلا برای کاربران استرالیا که با زبان انگلیسی و با سرعت های اینترنت خاص سروکار دارند. پس وقتی کاربران شما در ایران هستند و با اینترنت های عموما با سرعت های پایین سر و کار دارند، سعی کنید از انتخاب قالب هایی که دارای یکی از این ویژگی ها هستند، پرهیز کنید: (مگر اینکه برایتان مهم نباشد که کاربران شما بخاطر سرعت پایین بارگزاری وب سایت، دیگر به مشاهده ی آن تمایلی نداشته باشند)

الف) اسلایدرهای بزرگ: که عموما تصاویر بزرگی را باید برای آن ها در قالب بگذارید و این کار سرعت بارگزاری سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

ب) اسکریپت های زیاد و پرحجم: این اسکریپت ها ممکن است زیبا و فریبنده باشند اما استفاده از آن ها (یا لااقل تمام آن ها)) بهیچ وجه به از دست دادن بازدیدکنندگان نمی ارزد.

ج) فلش ها: دیگر نیازی به توضیح نیست که فلش های بزرگ و به خصوص اسلایدرهایی که با فلش کار می کنند، به شدت سرعت بارگزاری وب سایت را کاهش می دهند.

4) مرورگرها را در نظر بگیرید

مرورگرهای صفحات وب تفسیرهای گوناگونی در نمایش صفحات وب دارند. سعی کنید قبل از سفارش فارسی سازی قالب، آن را در مرورگرهای مختلفی تست کنید. معمولا قالب های جدید و حرفه ای، مروگرهای قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر 6 را در نظر نمی گیرند و هنگامی که سایتی از آن ها استفاده کند، بهیچ وجه نمیتوان آن را با اینترنت اکسپلورر 6 باز کرد و قسمت های مختلف را به درستی مشاهده کرد. اما هرگز فراموش نکنید که درصد بسیاری از کاربران ایرانی (حدود 50 درصد) همچنان از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 6 و 7 استفاده می کنند. بطور کلی این مرورگرها را حتما در نظر بگیرید: اینترنت اکسپلورر (نسخه های 6 به بالا در حال حاضر)، فایرفاکس (نسخه ی 3 به بعد)، اپرا (نسخه ی 9 به بالا)، گوگل کروم و سافاری.

5) قالب را بر روی وردپرس فارسی تست کنید

قبل از آنکه قالب مورد نظرتان را فارسی سازی کنید، یک بار آن را بر روی وردپرس فارسی نصب کنید. سپس لوگین کرده و پنل مدیریتی را بررسی کنید. بعد صفحه ی سایت را با مرورگرهای مختلف باز کنید تا از صحت درستی کار آن مطمئن شوید. در مرحله ی آخر مقداری پست های فرضی بزنید و صحت کار اسکریپت ها را در وردپرس فارسی بررسی کنید.

6) سه بخش ویژه در فارسی سازی قالب

در فارسی سازی قالب های وردپرس، معمولا سه قسمت هستند که در تعداد بسیار کمی از قالب ها، به صورت پیچیده عمل کرده و گاهی در حین فارسی سازی با مشکل مواجه می شوند:

الف) تاریخ ها: برخی از پوسته های از توابع مخصوص خودشان برای نمایش دادن تاریخ ها استفاده می کنند، بنابراین شما حتی نمی توانید از پلاگین wp-jalali استفاده کنید. پس گاهی ممکن است نمایش درست تاریخ های شمسی را از دست بدهید.

ب) اسکریپتها: تعداد بسیار کمی از اسکریپت ها وجود دارند که در قالب های وردپرس انگلیسی به کار می روند اما با وردپرس فارسی سازگار نیستند.

ج) برخی تصاویر: معمولا برای فارسی سازی قالب های وردپرس، نیاز هست تا عناصر قالب به صورت آینه وار تغییر موقعیت داده شوند. اما گاهی برخی تصاویری که متقارن نیستند، دچار اشکال می کنند. لذا سعی کنید وقتی قالبی را برای فارسی سازی انتخاب می کنید، حتما فایل پی اس دی آن را هم دریافت کنید تا در صورت نیاز، از آن استفاده شود.

7) یک سرویس دهنده ی مناسب و مطمئن انتخاب کنید

فارسی سازی قالب وردپرس فقط تغییر دادن جهت متون نیست! برخی کم تجربه ترها متاسفانه چنین اشتباهی می کنند. مواظب باشید که در انتخاب سرویس فارسی سازی، حتما به تجربه ی طرف مقابل توجه داشته باشید و میزان دانش او را حتی اگر مستقیما نمی دانید، از سایر مشتریان وی بپرسید و میزان رضایت دیگران از کارهای سرویس مربوطه را در نظر بگیرید.

8) اگر تمایل داشته باشید، میتوانید فارسی سازی قالب وردپرس خود را به ما بسپارید

در صورت تمایل، میتوانید از طریق صفحه ی سفارش / استعلام قیمت اقدام بفرمایید.

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top