فیلم آموزشی معرفی مشخصه opacity در css

فیلم آموزشی معرفی مشخصه opacity در css

در طراحی سایت، گاهی اوقات برای اینکه بتوانیم بخشی از صفحه وب را بصورت شفاف (طوریکه عناصر زیر آن مشخص باشند) نمایش دهیم، از تصاویر gif یا png استفاده می کنیم. یکی از معایبی که انجام این کار دارد این است که حجم صفحات طراحی شده را افزایش می دهد و باعث کندی load شدن سایت می شود. یکی از امکاناتی که CSS در اختیار طراحان سایت قرار می دهد، کنترل میزان شفافیت تصاویر و عناصر موجود در صفحه است که با مشخصه ی opacity این کار انجام می شود.

[hdplay id=81]

برای دانلود فیلم آموزشی و اسنیپت های آموزش مربوطه از لینک های زیر استفاده کنید :

[free_vip]

[video_download cat=’html’ url=’https://onliner.co/css-videos/opacity.mp4′]دانلود فیلم آموزشی معرفی مشخصه opacity در css[/video_download]
[/free_vip]

دسترسی سریع :

به این صفحه رتبه دهید

4 دیدگاه دربارهٔ «فیلم آموزشی معرفی مشخصه opacity در css»

  1. سلام
    با تشکر از شما به خاطر آموزش های ارزشمند.
    در این فیلم آموزشی، شما در فوتوشاپ لبه های سه دایره را روی هم گذاشته اید و opacity آنها رو تغییر داده اید. حالا سوال من این هست چطوری میشود در html و css، لبه های این سه ستاره را روی هم قرار داد( شبیه نمونه فوتوشاپ آن). من با margin، padding هر کاری کردم نمی شد. خیلی وقت گذاشتم و راه های مختلفی را تست کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. آواتار گروه آموزش طراحی سایت
      گروه آموزش طراحی سایت

      با عرض سلام و احترام خدمت شما
      با استفاده از مشخصه position در CSS با مقادیر:
      absolute, relative
      برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به آموزش های مربوطه مراجعه کنید.

  2. سلام.ممنون از آموزش های واقعا کاربردی و خوبتون.یه سوال داشتم از خدمتتون که اگر مثل بقیه سوالهام پاسخ بفرمایید ممنون میشم ازتون.ما گرافیک سایت رو ساختیم.حالا چطوری بهش مطلب اضافه کنیم ؟ یعنی هر دفعه باید دریم ویور و نوت پلاس رو باز کنیم و مطلب بذاریم ؟ یا اینکه من فکر میکنم باید از مدیریت محتوا استفاده کرد ؟ اگر لطف کنید در مورد مدیریت محتوا توضیح بفرمایید و توضیح بدید که چطوری بسازیم واقعا لطف بزرگی کردین.ممنون از راهنمایی های ارزندتون.درضمن من با نرم افزارهای افترافکت و پریمیر و یه سری نرم افزار تولید مجموعه های آموزشی نیز کار کردم.اگر نیاز به کمک بود من در خدمت هستم.البته محل زندگیم تهران هست.

    1. آواتار گروه آموزش طراحی سایت
      گروه آموزش طراحی سایت

      با عرض سلام و احترام خدمت شما
      برای افزودن مطلب و … نیاز به کاری دارید که ما آن را کدنویسی داینامیک می نامیم؛ چرا که در طی آن یک سایت داینامیک (پویا) خواهیم داشت. برای داینامیک سازی یک سایت نیاز به پایگاه داده (دیتابیس) هست تا اطلاعات در آن ثبت و ذخیره سازی شوند و در مواردی که نیاز هست از آن فراخوانی شوند. برای داینامیک سازی یک سایت تقریبا در بیش از 90% مواقع از سیستم های مدیریت محتوا (Content Management Systems) از جمله وردپرس، جوملا، دروپال، دیتالایف و … استفاده میشود و در عمل به ندرت و تنها در پروژه های بسیار بزرگ و البته خاص هست که نیاز به استفاده از فریم ورک های خاص زبان های برنامه نویسی از جمله PHP, ASP.NET و … خواهد بود.
      در حال حاضر ما در آنلاینر یک دوره ی بسیار با کیفیت برای آموزش طراحی قالب وردپرس (طراحی یک سایت با وردپرس) داریم که مخصوص پرورش متخصص برای بازار کار می باشد:
      آموزش طراحی قالب وردپرس – مخصوص پرورش متخصص برای بازار کار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top