مینا حسینی ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ بدون نظر 152 بازدید مطالب عمومی
عنوان مناسب برای سئو: ترفندهای طلایی و کاربردی (حتی برای مبتدیان)

عنوان مناسب برای سئو: نوشتن یک محتوای عالی زمان بر است. اما گاهی همان محتوای عالی نیز خوانده نمی شود. آمارها نشان می دهد از هر 10 نفر، 8 نفر تنها عنوان صفحه را می خوانند اما تنها 2 نفر از 10 نفر به طور واقعی بر روی آن کلیک می کنند و بقیه مطلب را می خوانند.

برای اینکه بتوانید در زمینه محتوا نویسی و بازاریابی محتوا به طور موثر عمل کنید باید در انتخاب عنوان مناسب و بهینه شده دقت کنید.

یک عنوان خوب نقش بسیار مهمی درسئو سایت بازی می کند. یک عنوان خوب نرخ کلیک صفحه را افزایش داده و می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود. این امر به نوبه خود بر رتبه بندی سایت در صفحه نتایج جستجوی گول تاثیر به سزایی دارد.

با توجه به اهمیت این اصل ، در ادامه شما را با  برخی از ترفندهای انتخاب عنوان مناسب برای سئو آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید:

1. عنوان صفحه برای مقاله خود در نظر بگیرید.

2. از اعداد خاص در عنوان صفحه استفاده کنید.

3. استفاده از پرانتز و یا براکت برای عنوان 

4. استفاده از دو نقطه و مکث در سخن

5. عنوان محتوای آزمون خود را بخش بخش کنید و به ایمیل ها بفرستید.

6. از جملات سوالی استفاده کنید.

7. به دنبال کلمات کلیدی سئو باشید تا کاربران محتوای شما را بیابند.

8. مقاله های مشابه با موضوع خود را در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید عنوان های رقابتی تری بیابید.

9. از فرمول های قدیمی عنوان نویسی استفاده کنید.

10. از عنوان های منفی استفاده کنید.

11. برای کانال های مختلف عنوان های مختلف بنویسید.

12. از تاریخ در عنوان خود استفاده کنید.

13. استفاده از کال تو اکشن “call to action”

14. تمرین به نوشتن زیر عنوان های مختلف کنید (از جمله پاراگراف نتیجه گیری)

 

ترفندهای طلایی انتخاب عنوان مناسب برای سئو صفحه

 

ترفندهای طلایی انتخاب عنوان مناسب برای سئو صفحه

 

1. عنوان مناسب برای مقاله خود در نظر بگیرید

 

عنوان مناسب برای مقاله خود در نظر بگیرید

 

یکی از بهترین راه کارها برای عنوان مناسب صفحه این است که در ابتدا 5 عنوان را نوشته و بعد از میان آنها یکی را که بهترین است انتخاب کنید. بسیاری از وبلاگنویسان و ویراستاران حرفه ای این موضوع را توصیه می کنند و بر آن تاکید می کنند.

هیچ فرمولی کاملی برای نوشتن یک عنوان صفحه وجود ندارد اما پیش از انتخاب یک عنوان مناسب باید کمی طوفان فکری به راه بیاندازید و ایده های خود را جمع آوری کنید.

 

2. از اعداد خاص در عنوان صفحه استفاده کنید

 

از اعداد خاص در عنوان صفحه استفاده کنید

یکی از اصول انتخاب عنوان مناسب در سئو این است که از اعداد خاصی در آنها استفاده شود. مطالعات نشان می دهد که کاربران به عنوان هایی که دارای اعداد هستند توجه خاصی نشان می دهند. به دو عنوان زیر دقت کنید:

  • سئو عنوان صفحه چیست؟
  • 5 روش طلایی سئو عنوان صفحه

اکثر مردم به محتوای دوم جلب می شوند، زیرا محتوای اول بسیار حالت عموی دارد، اما محتوای دوم حاوی اعداد خاصی است که نشان می دهد موضوع مقاله معتبر و مفیدتر به نظر برسد.

نکته دیگر این است که به جای اعداد زوج از اعداد فرد استفاده کنید. آمارها نشان می دهد عنوان های دارای عدد فرد 20% بیشتر از عنوان های حاوی عدد زوج کلیک می شوند.

حال اگر محتوای شما دارای آیتم های زوج بود چه؟ در زیر چند راه حل آسان برای انتخاب عنوان مناسب برای سئو وجود دارد:

  • ضعیف ترین آیتم را حذف کنید.
  • آخرین آیتم را آیتم امتیازی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مقاله شما حاوی 7 نکته کلیدی سئو عنوان صفحه است، نکته هشتم را به عنوان نکته امتیازی در نظر بگیرید و به آن یک عدد اختصاص دهید.
  • در هر صورت در سئو عنوان صفحه مقاله خود از اعداد فرد استفاده کنید. مثلا اگر محتوا دارای 20 نکته در مورد اصول تولید محتوا است می توانید عنوان خود را با این صورت بنویسید: “21 + نکته اصول محتوا“. نوشتن محتوا به این شکل به شما امکان می دهد محتوای خود را گسترش بدهید.

3. استفاده از پرانتز و یا براکت برای عنوان

استفاده از پرانتز و یا براکت برای عنوان

یکی از روش ها موثر و گیرا استفاده از پرانتز در عنوان صفحه است. نویسندگان حرفه ای از پرانتزها به شیوه اصولی برای سئو عنوان صفحه خود استفاده می کنند. آمارها نشان می دهد عنوان های دارای پرانتز یا براکت 38% بیش از بقیه عنوان ها کلیک می خورند.

نویسندگان از پرانتزها یا براکت ها برای جداسازی عبارات داخل عنوان صفحه استفاده می کنند. پرانتزها باعث ایجاد دید بصری متفاوتی در عنوان می شوند.

شما می توانید به چند طریق از پرانتزها برای جذاب تر کردن عنوان صفحه خود استفاده کنید.

  • ارجاع به آیتم های امتیازی

یک روش استفاده از پرانتز می تواند هدایت خواننده به سمت امتیازات اضافی باشد و یک دلیل به دلایل کلیک او بیافزاید. عنوان زیر را در نظر بگیرید.

مثال: 7 راهکار برای سئو عنوان صفحه ( قالب های رایگان)

  • ایجاد حس کنجکاوی

یکی دیگر از دلایل استفاده از پرانتز، اضافه کردن یک عبارت کوتاه داخل پرانتز برای ایجاد حس کنجکاوی است.

مثال: 7 روش انتخاب عنوان مناسب برای سئو

  • افزایش اعتبار

یکی دیگر از روش های عالی برای استفاده از پرانتز افزایش اعتبار بیشتر به عنوان صفحه است. خوانندگان به این طریق به اعتبار محتوا پی برده و دلیلی برای کلیک بر آن می یابند.

مثال: 7 روش برای انتخاب عنوان مناسب برای سئو (که باعث افزایش فروش من تا 100 میلیون تومان شد)

 

  4. استفاده از دو نقطه و مکث در سخن                       

استفاده از دو نقطه و مکث در سخنیکی دیگر از روش های انتخاب عنوان مناسب برای محتوا بهینه شده، استفاده از دو نقطه است. آمارها نشان می دهد استفاده از دو نقطه نرخ کلیک را 9% افزایش می دهد.

استفاده از دو نقطه و مکث در سخن مانند پرانتزها باعث ایجاد تنوع بصری در عنوان می شوند و به جذابیت آن می افزایند. یک فرمول برای استفاده از دو نقطه استفاده از عبارت کلیدی در ابتدای جمله و سپس افزودن یک عنوان مجاب کننده پس از دو نقطه است.

مثال: اصول تولید محتوا : 7 روش اثبات شده برای افزایش اشتراک شبکه های اجتماعی

البته این فرمول ثابت نیست. سعی کنید خلاق باشید و به عنوان های بهتری بیاندیشید.

 

5. عنوان محتوای آزمون خود را بخش بخش کنید و به ایمیل ها بفرستید

عنوان محتوای آزمون خود را بخش بخش کنید و به ایمیل ها بفرستید

 

یکی دیگر از روش های بهبود عنوان صفحه این است که آن را به بخش های مجزا تقسیم کنید و به ایمیل ها بفرستید. به این صورت می توانید متوجه شوید کدام عنوان بهترین عنوان است.

گاهی اوقات عنوان های کوتاه تر و ساده تر بهتر از عنوان های طولانی و پر جزئیات عمل می کنند. با بخش بخش کردن عنوان آزمون خود متوجه خواهید شد مخاطبان واقعی شما چه کسانی هستند و در نتیجه در آینده عنوان های بهتری خواهید نوشت.

نکته: اگر شما از وردپرس استفاده می کنید پلاگین هایی هستند که به شما اجازه می دهد عنوان های مختلف را آزمایش کنید.

 

6. از جملات سوالی استفاده کنید

از جملات سوالی استفاده کنید

یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید مد نظر قرار دهید استفاده از جملات پرسشی در عنوان است. جملات سوالی حس کنجکاوی افراد را برمی انگیزد و مردمی را که می خواهند پاسخ سوال را بدانند بر روی آن کلیک می کنند. مطمئن شوید این سوالی نباشد که به راحتی قابل پاسخ دادن باشد بلکه کاربران را به فکر فرو ببرد و کنجکاو سازد.

مثال: آیا شما هم این هفت اشتباه را در محتوا نویسی و بازاریابی محتوا انجام می دهید؟

اگر شما یک وبلاگنویس باشید حداقل ممکن است یکی از این هفت اشتباه را انجام دهید. طرح پرسش یکی از بهترین روش ها برای انتخاب عنوان مناسب است.

 

7. به دنبال کلمات کلیدی سئو باشید تا کاربران محتوای شما را بیابند

به دنبال کلمات کلیدی سئو باشید تا کاربران محتوای شما را بیابند

وبلاگنویس ها می دانند که یکی از اصول محتوا نویسی استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا است. با این حال ممکن است برخی این گام را نادیده می گیرند. کلمات کلیدی یکی از اصول مهم سئو بوده و می تواند منجر به ترافیک بیشتر سایت شود. بنابراین از کلمات کلیدی در عنوان محتوای خود بهره ببرید و رتبه صفحه خود را افزایش دهید.

 

8. مقاله های مشابه با موضوع خود را در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید عنوان های رقابتی تری بیابید

مقاله های مشابه با موضوع خود را در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید عنوان های رقابتی تری بیابید

یکی دیگر از تکنیک های انتخاب عنوان مناسب برای سئو جستجوی دیگر مقالات مرتبط با موضوع محتوای خود در اینترنت است. این کار همچنین ایده های جدیدی برای عنوان نویسی به شما می دهد. فکر کنید که چگونه می توانید عنوان بهتری بنویسید و چیزی متفاوت ارائه دهید.

 

9. از فرمول های قدیمی عنوان نویسی استفاده کنید

 

از فرمول های قدیمی عنوان نویسی استفاده کنید

اگر شما در گذشته پست های خیلی خوبی نوشته اید، از فرمول های قدیمی عنوان نویسی آنها دوباره استفاده کنید. اگر در گذشته عنوانی نوشته اید که خیلی موفق بوده است، مجددا از فرمول آن برای نوشتن مقاله های بعدی کمک بگیرید.

 

10. از عنوان های منفی استفاده کنید

از عنوان های منفی استفاده کنید

تحقیقات صورت گرفته در مورد عنوان های منفی نشان می دهد که استفاده از کلماتی مانند “هرگز” و یا “ایست” در حدود 30% بهتر از عنوان های بدون کلمات منفی کلیک خورده اند.

همچنین مشخص شد که کلمات مثبت مانند “بهترین” از عنوان های فاقد این کلمات 29% بدتر عمل کرده اند.

یکی از دلایل این امر که این عنوان ها نسبت به عنوان های منفی بازده کمتری داشته اند این است که از آنها به طور فزاینده و تکراری استفاده شده است. حال در انتخاب عنوان استفاده از عنوان های منفی را مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال به جای نوشتن عنوان ” 5 روش انتخاب عنوان مناسب برای سئو” می توانید از عنوان ” 5 اشتباه رایج در انتخاب عنوان مناسب برای سئو که رتبه شما را به شدت کاهش می دهد” استفاده کنید.

11. برای کانال های مختلف عنوان های مختلف بنویسید

برای کانال های مختلف عنوان های مختلف بنویسید

عنوان مقاله شما لازم نیست در تمامی شبکه های اجتماعی یکسان باشد. اگر برای یک سایت مطلب می نویسید باید برای کانال های مختلف عنوان مختلفی را در نظر بگیرید.

عنوان زیر را در نظر بگیرید:

عنوان مقاله: چرا ما هنوز درخت گینگو می کاریم؟

عنوان شبکه های اجتماعی: درخت گینگو بوی تهوع آوری دارد. چرا هنوز باید در تمام شهر آن را بکاریم؟

عنوان شبکه های اجتماعی بهتر از عنوان مقاله بوده و باعث ایجاد بحث و گفتگوهای بیشتری می شود و در عین حال می تواند طولانی تر نوشته شود.

12. عنوان مناسب برای سئو: از تاریخ در عنوان خود استفاده کنید

علاوه بر عدد می توانید از تاریخ نیز در عنوان محتوای خود استفاده کنید.

مثلا: “10 ترفند انتخاب عنوان مناسب برای سئو در سال 2019″ و یا اصول تولید محتوا در سال 2018”.

عنوان هایی که دارای عدد هستند احتمال کلیک بیشتری نسبت به سایر عناوین دارند.

 

13. استفاده از کال تو اکشن “call to action”

استفاده از کال تو اکشن "call to action"

 

یکی دیگر از ترفندهای عنوان مناسب برای سئو استفاده از عبارات فعال و یا فراخوان عمل در عنوان مانند ” دانلود کردن، خرید کردن، به اشتراک گذاشتن و .. ” است. می توان گفت که کاربران به این نوع عنوان های فعال بیشتر ترغیب می شوند و به احتمال بر آن کلیک می کنند.

 

14. تمرین به نوشتن زیر عنوان های مختلف کنید (از جمله پاراگراف نتیجه گیری)

تمرین به نوشتن زیر عنوان های مختلف کنید (از جمله پاراگراف نتیجه گیری)

یکی دیگر از روش های اصول تولید محتوا تمرین مهارت نوشتن زیر عنوان های مختلف در داخل مقاله است.

برخی از وبلاگنویسان وقت زیادی را بر روی عنوان مقاله و سئو عنوان صفحه می گذارند، اما به زیر عنوان های داخل مقاله چندان توجه نمی کنند.

سعی کنید زیرعنوان ها را طوری بنویسید که خواننده را به خواندن بخش بعدی ترغیب کند و همچنین برای بخش پایانی نیز، یک زیرعنوان منحصر به فرد بنویسید.

برخی تنها به نوشتن زیرعنوانی مانند “نتیجه گیری” و یا “سخن آخر” بسنده می کنند. اما با کمی تفکر می توانید برای بخش پایان مقاله زیرعنوان دیگری هم  بنوسید.

 

چطور می توان در انتخاب عنوان مناسب برای سئو متبحر شد؟

چطور می توان در انتخاب عنوان مناسب برای سئو متبحر شد؟

در این مقاله سعی شد بهترین روش های اصول تولید محتوا معرفی شود. یک عنوان خوب می تواند نرخ کلیک وب سایت را بالاتر برده و منجر به ترافیک بیشتر سایت و در نتیجه رتبه بالاتری برای سایت شود.

توجه داشته باشید عنوان مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو مهارتی نیست که یک شبه بتوانید بر آن تسلط یابید. این کار با تمرین و ممارست به دست می آید.

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 5    میانگین: 3/5]