تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی | اصول تبلیغ نویسی

تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی

اصول تبلیغ نویسی یکی از مهمترین ویژگی هاییست که هر فردی که دارای کسب و کار اینترنتی است باید بداند. در دنیای ستارگان تبلیغ نویسی شما با رعایت کردن یک سری تکنیک های تبلیغ نویسی برای بازاری که تبلیغات جزء جدایی ناپذیر آن است، می توانید اشتباهات متداول را تکرار نکنید.

صحبت درباره تبلیغ نویسی و ساختار آن یکی از سخت ترین کارهای ممکنه است. تبلیغ نویسی یک دنیای خیلی پیچیده ای است که برای وارد شدن به آن دنیا باید سعی و خطاهای زیادی را انجام دهید. زیرا ممکن است یک شیوه تبلیغات برای یک برند مفید باشد ولی برای یک برند دیگر کاملا برعکس عمل کند. ما در این مقاله تصمیم داریم شیوه های متداول تبلیغ نویسی و شرط های آن را برای فروشگاه اینترنتی بررسی کنیم. با ما در آنلاینر همراه باشید.

تبلیغ نویسی به چه معناست؟

قبل از هر چیز باید به اهمیت تبلیغ نویسی ایمان در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پیدا کنیم.

ایمان به این جمله که: فاصله من تا فروش میلیونی فقط یک تبلیغ است.

معمولا افراد برای نشان دادن اینکه تبلیغ نویسی دقیقا چیه شروع یکنند به صحبت کردن که این محصول ما چه ویژگی هایی دارد.

همین الان اولین مرحله این اشتباه ترین کار ممکن است.

شما اصلا نیاز نیست برای مشتری خودتون ویژگی های محصول و بگین بلکه کاملا برعکس باید عمل کنید.

باید بهش بگین اگر این محصول از ما خریداری نکنین چه اتفاقی برای زندگی شما خواهد افتاد.یعنی:

  • بیان مشکل
  • افتضاح نشان دادن مشکل و آینده تلخی که این مشکل برای ما رقم خواهد زد
  • راه حل ما به عنوان یک فرشته نجات

ستارگان تبلیغ نویسی که در زمینه کسب و کار اینترنتی و یا حتی سنتی فعالیت می کنند می دونند که یکی از سخت ترین کارها متقاعد کردن مشتری است.

کپی رایتینگ حاصل ادغام دو هنر نویسندگی و علم بازاریابی است.

یک جمله معروفی هست که میگه: قدرت تبلیغات یعنی یک شامپو را به یک فرد بی مو بفروشید. از آنجایی که برای داشتن فروشگاه اینترنتی شما هیچ مشتری و از نزدیک نمیبینید پس باید قدرت تبلیغ نویسی را تقویت کنید که مشتری از محصول شما خریداری کند.

انواع نوشتن متن تبلیغ نویسی

انواع نوشتن متن تبلیغ نویسی

ما برای نوشتن تبلیغات 2 راه حل داریم:

  1. مستقیم
  2. غیر مستقیم

1- تبلیغات مستقیم:

تبلیغات به صورت مستقیم بدترین نوع تبلیغات است. ما به هیچ عنوان با تبلیغات مستقیم نمی توانیم در کمپین های تبلیغاتی خودمان موفق شویم.

با تبلیغات مستقیم ما جز همان هزاران تبلیغی می شویم که هر روز با آن ها رو به رو می شویم ولی هیچ واکنشی به آن ها نشان نمی دهیم.

2- تبلیغات غیر مستقیم:

ولی دسته دوم بهترین نوع تبلیغات است به نام تبلیغات غیر مستقیم می شناسیم.

شاید در ابتدا که یکی از این تبلیغات را می بینیم اصلا متوجه بار تبلیغاتی آن نشویم. ولی به دلیل این که مجذوب آن می شویم می شود نام تبلیغات غیر مستقیم را برا روی آن ها قرار داد.

6 تکنیک تبلیغ نویسی

تکنیک تبلیغ نویسی

1- اعتماد

هر نوشته ای حاوی یک پیامی برای شمایست. این پیام را چه در گوشی خود از طریق یکی از شبکه های اجتماعی بخوانید چه یک بیلیورد تبلیغاتی خیلی بزرگ وسط شهر ببینید. ولی در چه صورت یک پیام میتونه خیلی شما و تحت تاثیر قرار بده؟

اصلی ترین موضوع حس اعتماد سازی در مخاطبتون هست. اگر مخاطب وقتی پیام شما و به شما اعتماد کنه میزان خوندن پیام شما خیلی بیشتر و در نتیجه به خرید محصول شما منجر خواهد شد.

2- ارزش

معمولا برای هر کاری که باید انجام دهید یکی از اصلیترین موارد در نظر گرفتن رقبا در آن کار است. اینکه محصول شما در این دنیای پر رقابت چه ارزش و ویژگی خوبی داره که باید مورد توجه قرار بگیره؟ با در نظر گرفتن رقبا شما متوجه ضعف های کاری خودتون می شوید. و طبیعتا در صدد جبران آن ها کارهایی را انجام می دهید.

یکی از آن کارهای خیلی مهم انجام اصول تبلیغ نویسی است که می تواند باعث برتری شما نسبت به بقیه باشد.

مثلا در حیطه یک  شغل آزاد شما با ایجاد کردن یک فضا مناسب یا دادن یه سری امتیازهایی به مشتریانتون می توانید از باقی رقبا خودتون متمایز شوید.

3- تیتر

تیترهای جذاب برای آگهی تبلیغاتی

استفاده از کلملاتی مانند فقط تا 1 هفته، رایگان، مدت زمان محدود، فقط 3 نفر یا یک خبر هیجان انگیز و … می تواند باعث جذابیت هر چه بیشتر یک متن برای شما شود.

سعی کنید از تیترهای جذاب برای آگهی تبلیغاتی خودتان استفاده کنید.

اینو همیشه بدونید که شما فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا با یک تیتر عالی مخاطب و جذب خودتون کنید و آن را مجبور کنید که باقی آگهی تبلیغاتی شما و بخواند.

اگر این فرصت از بین رفت حتما یک جای کار شما گیر اساسی داشته است که باید برای دفعات بعی آن را برطرف کنید.

ولی گاهی اوقات شما یک متن جذابی را دارید ولی یک سری ایرادات ویراستاری دارد. مثلا: فونت جذابی ندارد رنگ آن خیلی تاریک است و یا حتی از محیط جالبی برای انتشار پیام تبلیغاتی خودتان استفاده نکرده اید. (منظورمان از محیط فضای سنتی یا آنلاین است)

اگر حوزه کاری شما در زمینه منبت کاری است باید تبلیغات شما در حیطه کار مبلمان و صنایع دستی باشد و نه افرادی که در زمنیه لوله کشی فعالیت دارند.

4- شگفت انگیز

برای اینکه مخاطب خودتون و از دست ندهید و یک برنامه دقیق و عملی داشته باشید یعنی کنید از پیشنهادات شگفت انگیز غافل نشوید.

مثلا از دادن کد تخفیف در ازای خرید یک محصول اجتناب نکنید.

با ارائه دادن یکسری ویژگی های خاص می توانید مشتری و در سایت خودتون ماندگار کنید. ولی باید در نظر داشته باید که کیفیت کارتون و فدای کدتخفیف نکنید. مثلا اگر مشتری از شما خرید میکند به میزان 1 صد هزارتومن شما کد تخفیف یکی از محصولات خوب تان که به در مشتری می خورد را به او بدهید. نه یک جنسی که مطمئنین به درد شما نمی خورد.

5- ریسک کنید

اینقدر باید به محصول خودتون مطمئن باشید که حتی اگر مشتری محصول را به شما برگردوند شما جبرانی برای آن در نظر بگیرید.

این مورد فقط در حالتی پیش می آید که با توجه به این که تبلیغ شما از هر نظر خوب است ولی هیچ مشتری برای آن تَره هم خورد نمی کند.

شما می تونید برای محصول خودتون که خیلی مطمئن هستید امتیازی را در نظر بگیرید که آن بازگشت و استرداد پول است.

با این روش شما یک امتیاز بیشتری نسبت به بقیه افراد و رقبا خود دارید.

6- زود، تند سریع

هر سه کلمه این تیتر یک معنی را می دهند ولی اولین نکته ای که در لحظه اول به چشم می خورد اضطرار در انجام آن است.

یعنی شما برای مخاطب خودتون یک تایم محدودی و در نظر بگیرید یا یک ویژگی اضطراری مثلا:

با خرید این محصول شما در قرعه کشی آخر این هفته می توانید برنده یک دستگاه ماشین شوید.

با خرید این محصول شما به مدت 3 ساعت هر محصولی با 30 درصد تخفیف می توانید خریداری کنید.

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

  • یکی از پرفروش ترین و بهترین مراکز آموزشی سطح کشور در اختیار شماست تا شما خیال تان از بابت فرزندانتان آسوده باشد.و شما بتوانید به تمامی مشغله های فکری خودتان برسید.
  • همیشه سه نفر با شما هستند: خدا، خودتان و موسسه آموزشی …
  • تور سفر به 7 کشور اروپا، باقیمت مناسب به همراه، 7 روز اقامت
  • قول می‌دهم این بهار بهترین بهار زندگی باشد! تور 7 روزه سفر به 7 کشور اروپا
  • کرم های مرطوب کننده ما یکی از برترین کرم های حال حاضر می باشد. این کرم حاوی عصاره نارگیل با روغن زیتون می باشد که در شادابی پوست شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.
  • کرم مرطوب کننده با یکبار استفاده در روز ولی تاثیر دائمی

این copywriting توانسته تمامی موارد را برای مخاطب حفظ کند.و حس دوستی، اعتماد و هر آنچه که مخاطب لازم دارد بیان کرده است.

  • عنوان محصول
  • توجه به نیاز مخاطب
  • مزیت های محصول
  • اثبات ادعا
  • گارانتی محصول
  • دعوت به اقدام

 ما باید در مرحله اول ذهن مخاطبمان را  هدف قرار بدهیم نه جیبشان را

3 اصول تبلیغ نویسی

اصول تبلیغ نویسی

1- عنوان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد وجود یک تیتر خیلی جذاب باعث می شود متن شما نسب به بقیه متن ها بیشتر دیده شود و همان لحظه اول از طرف مخاطب رد نشود. یعنی یک متنی که خواننده را میخکوب کند و بخواهد چند لحظه از زمانش را صرف خواندن آن اعلامیه یا تراکت کند.

2- عنوان فرعی

معمولا نمی توانیم برای یک مقاله یا متنی که می خواهیم تبلیغات آن را بکنیم چند خط عنوان بنویسیم. عنوان یک تبلیغ نباید بیشتر از 2 خط باشد. اگر بتوانید عنوانی یک خطی و جذاب بنویسید.شما نویسنده ای ماهر هستید.

گاهی اوقات ممکن است تبلیغی بنویسیم و شخص تصور کند همان چیزی که می خواهد است ولی بعد منصرف می شود.

پاراگراف اول هر تبلیغاتی اصل مطلب آن است.یعنی اگر شما عنوان و پاراگراف اول را نتوانید به خوبی بنویسید ممکن است.مخاطب دچار ابهام شود و متوجه کاربردی بودنش نشود.

حال برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که این مطلب مفید است.باید در متن شخص را متقاعد کنیم. یعنی در تیتر و عنوان یک ادعایی کردیم.حال باید اثباتش کنیم که ادعای ما دروغ نبوده و کاملا دست یافتنی است.

3- پایان متن

آخر متن هم مانند اول متن خیلی مهم است. وقتی مخاطب متن شما را می بیند، یک برداشت کلی از روی متن شما می کند.تا بررسی کند که متن هم به اندازه عنوان گیرا هست یا خیر.

از مهم ترین قسمت ها، آخرین پاراگراف است.که در نهایت شخص متوجه می شود وقتی که برای خواندن متن گذاشته بیهوده نبوده است. و در نتیجه این تبلیغات ما به فروش منجر شود.

ستارگان تبلیغ نویسی

ستارگان تبلیغ نویسی

ستارگان تبلیغ نویسی مردم هستند. مخاطب هدف شما ستاره هایی هستند.که با شناخت آن ها می توانید تبلیغ های هر چه بهتر و بنویسید.

  • مثلا آشنا بشوید که مخاطبین هدف شما زمان خود را بیشتر در چه سایت هایی صرف می کنند.
  • آن سایت ها برایشان چه جذابیتی دارد؟ از چه شبکه ها اجتماعی استفاده می کنند؟
  • برای اینکه مخاطب هدف خودتون و بشناسید نباید هیچ فرصتی و از دست بدهید. مثلا:
  • چند سال دارند و چه جنسیتی دارند؟
  • در کجا و در چه شرایطی زندگی می کنند؟
  • از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟
  • معمولا زمان آزاد خود را مشغول چه کاری هستند؟

این موارد جزء ضروری ترین مواردی هست که ستارگان تبلیغ نویسی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و نوشتن تبلیغات برای سایت خودش باید بدونه.

شما باید با علایق و فعالیت های مشتری های خودتان آشنایی داشته باشید. مثلا اگر زمینه فعالیت شما در صنف قنادی است.باید بدانید چه تعداد افراد و در چه شرایطی از شما شیرینی می خرند. باید ویژگی هایی که برای مخاطبین شما مهم است.را بدانید و برای برطرف کردن آن ها نیز بررسی های لازم را انجام دهید.

شما برای شناسایی مخاطب خودتان.باید با تمامی الگوها، باورها و ویژگی های مخاطب آشنا باشید.تا بتوانید برای آن ها محصولی تولید کنید.که به فروش برسد.

تمامی نکاتی که باید در زمینه تکنیک های تبلیغ نویسی و اصول تبلیغ نویسی بدانید و ما نمی توانیم در یک مقاله آن را بررسی می کنیم و میتوانیم از طریق این لینک خریداری کنید.

ستارگان تبلیغ نویسی

نتیجه گیری

برای تبلیغ کردن بازار کار خودتون هیچ وقت نترسید. در این مقاله جایی برای صحبت کردن.درباره موفقیت برندهای مختلف نبود ولی شما برای آشنایی بیشتر.با شکست هایی که متحمل شدند و راه کارهایی که ارائه دادند غافل نشوید.

و این و فراموش نکنید تنها تفاوت شما با ستارگان تبلیغ نویسی فقط در ارزشی هست.که به خودتون و کاری که انجام می دهید قائل می شوید. در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای موفق شدن در بازار کار خودتان نخواهید داشت.

منظور از ارزش قائل شدن به کار یعنی انجام دادن تمام کارهایی که در این مقاله بحث شد.و صبوری داشتن برای به نتیجه رسیدن آن ها.

ما در آنلاینر تلاش می کنیم.با ارائه مقاله های بهتر شما را یاری کنیم که کسب و کار اینتر نتی خود را با قدرت هرچه بیشتر شروع کنید و به نتیجه برسانید.

پیشنهاد ویژه آنلاینر

یکی از مهم ترین و شاید اصلی ترین عامل در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، قالب فروشگاهی حرفه ای است.

قالب فروشگاهی پرسون یکی از پرفروش ترین قالب های فروشگاهی هست که تاکنون بیش از 1000 فروش موفق داشته است.

از ویژگی های فوق العاده قالب فروشگاهی پرسون شامل:

  • وجود 3 دمو (دیجی کال، بامیلو و پرسون)
  • ریسپانسیو بودن
  • سازگاری با افزونه های منرتبط با ووکامرس
  • اتپلیکیشن اندروید-ووکامرس و..

تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی | اصول تبلیغ نویسی

سوالات متداول

6 تکنیک تبلیغ نویسی کدامند؟

اعتماد – ارزش – تیتر و…

تبلیغات مستقیم چیست؟

تبلیغات به صورت مستقیم بدترین نوع تبلیغات است. ما به هیچ عنوان با تبلیغات مستقیم نمی توانیم در کمپین های تبلیغاتی خودمان موفق شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

4.8/5 - (32 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «تکنیک های تبلیغ نویسی برای هر برند فروشگاهی | اصول تبلیغ نویسی»

  1. سلام برای انواع متن تبلیغاتی که مستقیم و غیر مستقیم وجود دارند چه مثال هایی میشه زد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top