حافظ رضایی ۰۸ دی ۱۳۹۷ بدون نظر 80 بازدید بازاریابی اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ۱۰ تکنیک برتر بازاریابی / بخش اول

امروزه شاهد هستیم تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش می باشد. صرفا در یک آمار جالب میزان استفاده در سه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. در علم بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می آموزیم که چطور از ابزار این علم برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنیم. با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای جدیدی وارد این حوزه شده اند تا بتوانیم به بهترین وجه ممکن از این علم در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنیم.
تعریف واحدی از دیجیتال مارکتینگ در دنیا وجود ندارد اما ابتدا باید با صحیح ترین تعریف از این علم آشنا شوید. در این مجموعه مقالات دیجیتال مارکتینگ، ابتدا شما را با تکنیک های بازاریابی دیجیتال آشنا کرده و در ادامه میخواهیم به شما ابزارهای مفیدی که در این حوزه می توان از آن ها استفاده کرد را معرفی کنیم . پس با آنلاینر همراه باشید.

شما با خواندن این مقاله با مفاهیم ” بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ ، تکنیک های بازاریابی، بازاریابی دیجیتال و انواع آن و چگونگی تولید محتوای دیجیتال “بطور کامل آشنا می شوید.

مواردی که در بخش اول سری مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ” قصد داریم صحبت کنیم شامل موارد زیر می باشد:

 

1- دیجیتال مارکتینگ چیست؟

2- تعریف شما از بازاریابی دیجیتال چیست؟

3- تکنیک های بازاریابی دیجیتال و بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

 

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

1- دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را به زبانی خیلی ساده بیان کنیم؛  میشود گفت:

تکنیک های بازاریابی دیجیتال به تمام تلاش ها و فعالیت هایی که در حوزه اینترنتی برای فروش محصولات صورت میگیرد، گفته می شود.

ما برای اینکه بتونیم بهترین تبلیغات و برای کسب و کار اینترنتی خودمون داشته باشیم میتونیم از یکسری ابزارهایی استفاده کنیم که حساب خودشونو پس دادند؛ مثل:

  1. موتورهای جستجو
  2. شبکه های اجتماعی
  3. ایمیل
  4. .و وب سایت های خودمان

2- تعریف شما از بازاریابی دیجیتال چیست؟

در هر بازاری حرف اول و آخر را مشتری میزند. در بازاریابی دیجیتال برای کسب درآمد هر چه بیشتر از یکسری تکنیک های بازاریابی دیجیتال استفاده میکنیم. با استفاده از این تکنیک ها برای محصولی که قصد فروشش و داریم خیلی راحت میتونیم بازار هدفی شکل بدیم. از سری تکنیک های بازاریابی دیجیتال میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بازاریابی و درآمد زایی از وبسایت
  • تبلیغات دیجیتال
  • بازاریابی به وسیله ایمیل
  • بروشور آنلاین
  • و…

فروشگاه Storina.com با در اختیار گذاشتن قالب های فروشگاهی متعدد بخصوص قالب پرسون، راه را برای افرادی که قصد دارند یک فروشگاه حرفه ای راه اندازی کنند هموار کرده است.

 

3- تکنیک های بازاریابی دیجیتال و بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

از مهمترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال داشتن هدفی مشخص است. این هدف واحد به استراتژی کاری ما و چگونگی عملکرد ما در حوزه بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.

به طور مثال: یک فردی که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکند میتواند در شبکه بلاگی خود چندین پست در مورد کتابی که به تازگی روانه بازار شده است، منتشر کند. و یا فردی که در حوزه ایمیل مارکتینگ فعالیت میکند میتواند چگونگی دانلود کتاب و حتی اطلاعات بیشتر درباره کتاب را نیز به صورت یک کمپین ایمیلی برای شما ارسال کند.

نمونه هایی که در ادامه با آن ها آشنا میشویم تکنیک های بازاریابی دیجیتال هستند، که شامل…

 

1: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(SEO)

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

SEO یا Search Engine Optimization بهترین روشی است برای درک هر چه بیشتر موتورهای جستجو از محتویات سایت است. بهینه سازی به این معناست که سایت ما نسبت به سایت های رقبا زودتر در معرض دید مخاطبین قرار بگیرد و باعث افزایش میزان ترافیک سایت شود.

ما همیشه در بازرایابی دیجیتال به دنبال روش هایی هستیم که ما را با رقبا خودمان در یک رقابت قرار دهد. این روش یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال است که رقابت زیادی در آن وجود دارد. در نتیجه ما با بهینه سازی سایت.برای موتورهای جستجو میتوانیم هدفمندترین مخاطبان را جذب کنیم.

در نظر داشته باشید گوگل ابزارهای خیلی زیادی را برای بالا بردن سئو سایت شما معرفی کرده است که میتوان به اصلییترین آن وب مسترتولز و گوگول آنالیتیکز اشاره کرد.

البته شما با کانفیگ سئو اولیه که وجود دارد میتوانید قدم های بزرگی را برای سایت خودتان بردارید. به عنوان مثال:

انتخاب بهترین عنوان، description  و keyword برای  هر سایت

بهبود ساختار سایت

ساده سازی و دسترسی به صفحات

استفاده از anchor

فراموش نکنید: سئو قابل مقایسه با هیچ روش تبلیغاتی دیگری.نیست و یکی از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که باید توجه بسیار زیادی به آن کرد.

 

2: بازاریابی محتوا Content Marketing

هر برند، یک ناشر است

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

بیشتر مدیران کسب و کارها بر این باور هستند، چون حوزه فعالیت آنها، فروش محصولات است پس احتیاجی ندارند که برای حرفه خود تولید محتوا انجام دهند. ولی در نظر داشته باشید که محتوا برای یک سایت فروشگاهی دقیقا نقش یک فروشنده را ایفا میکند.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین و مهمترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال می باشد که برای هر کسب و کار اینترنتی و  با هر سرمایه و بودجه ای قابل انجام است.

ما در تولید محتوا با توجه به نیاز کاربران و محصول تولیدی خودمان، برای مخاطبین محتوا تولید میکنیم. این تولید محتوا میتواند نوشتن یک مقاله باشد و یا حتی یک ویدیو آموزشی باشد. در هر صورت ما با استفاده از تکنیک تولید محتوا توانسته ایم نیاز کاربران خودمان را رفع کنیم و کاربران را به سایت خودمان جذب کنیم.

بعد از اینکه با محتوا رایگان مخاطب به سمت شما جذب شد و شما را باور کرد میتوانید محصولات و خدمات خود را با دریافت هزینه در اختیار کاربر قرار دهید. در بازاریابی محتوا، کسب و کار اینترنتی کوچک یا بزرگ، میزان سرمایه برای تبلیغات.به هیچ عنوان مطرح نیست. ما در این حوزه فقط و فقط به رفع نیاز مشتری فکر میکنیم و همه سعی خودمان در این راه این است که بتوانیم، آگاهی مشتری را از محصول خود بالا ببریم.

کانال هایی که میتوانند در استراتژی تولید محتوا نقش اساسی داشته باشند عبارتند از:

شبکه های بلاگی

کتاب ها و روزنامه ها

اینفوگرافی ها

شبکه های اجتماعی

بازاریابی محتوا زیرمجموعه ای از بازاریابی درونگرا می باشد به این معنی که نیازی نیست برای فروش محصول خود به دنیال مشتری بروید بلکه مشتری برای داشتن اطلاعات کافی از محصول به سراغ سایت شما می آید و در صورت نیاز محصول را از شما خریداری میکند.

3: بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی Social Media Marketing

در دنیا امروز نباید به هیچ عنوان از تاثیر بی نظیر شبکه های اجتماعی غافل شد. اکثر کاربران اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای خرید های اینترنتی یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند.

امروزه که میزان استفاده مردم از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است؛ شما میتوانید به کمک شبکه های اجتماعی نام برند و محتوای تجاری خودتان را به صورت رایگان تبلیغ کنید و دیگران را با برند خودتان آشنا کنید. این کار باعث پیشرفت کسب و کار شما میشود. بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی شامل موارد زیر می شود:

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

  • توییتر
  • فیسبوک
  • اسنپ چت
  • پینترست
  • گوگل پلاس
  • اینستگرام

گاهی اوقات شما فرصت کافی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی را ندارید. افرادی هستند که با عنوان اینفلوئنسر در این شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند. شما برای معرفی برند خودتان میتوانید با پرداخت هزینه ای درخواست کنید که در صفحه خودشان از برند شما تبلیغات کنند.

4: تبلیغات بر اساس کلیک (Pay-Per-Click (PPC

به تبلیغاتی گفته می‌شود که به ازای هرکلیک مخاطب هزینه ای از شما دریافت می کند. در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت می‌کنند و به او اعتبار می‌دهد، سپس بر اساس هر کلیک از اعتبار شما کاسته می‌شود تا زمانی که اعتبار شما به پایان برسد. PPC به عنوان بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ و یک راه حل اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

می توان گفت PPC یک روش برای بالا بردن ترافیک سایت می باشد که شما در این روش مبلغی را برای هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما در نظر می گیرید. فراموش نکنید ما به هر قیمتی ترافیک برای سایت خودمان ایجاد نمیکنیم. زیرا تفاوت زیادی بین ترافیک مرتبط و نامرتبط وجود دارد.

یکی از رایج ترین PPC ها استفاده از Google AdWords است که برای دیده شدن سایت شما در صفحه گوگل، مبلغی را از شما دریافت میکند.

شما همچنین میتوانید از کانال های زیر برای تبلیغات استفاده کنید:

  • Google AdWords
  • Paid ads on Facebook
  • Promoted Tweets on Twitter
  • Sponsored Messages on LinkedIn

 

5: از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

واژه “Affiliate Marketing” بسیار گسترده تر از اصطلاح ” همکاری در فروش ” است. همکاری در فروش به این معنا است که شما با معرفی خدمات و محصولات شرکت های دیگر در وبسایت یا شبکه های اجتماعی خود، شریک سود آن شرکت های میشوید.

این شیوه درآمدزایی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به موفقیت های دوچندان است. به مانند شرکت های بزرگ در جهان که پی برده اند یکی از راه های خیلی خوب برای رسیدن به موفقت و شناخته شدن در بازاریابی دیجیتال، همکاری در فروش است.تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

شرکت های هاستینگ نمونه ای از این شرکت ها هستند.

6: تبلیغات بومی Native Advertising

تبلیغات Native Advertising یکی جذابترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال می باشد و حس خوبی نیز به مخاطبان می دهد. همچنین بر اهمیت محتوای با کیفیت تاکید دارد تا با ایجاد حس اعتماد بر آگاهی مخاطب بیفزاید و از نظر ظاهری مثل برنامه های موبایل و یا وب سایتی می باشد.

ولی با این تفاوت که در این نوع از تبلیغات تاکید بر محتوا با کیفیت و ایجاد حس اعتماد در مخاطب است و در انتها فروش محصول. این نوع از تبلیغات شیوه ای جدید از تبلیغات است که مخاطب را یک ” کیف پول ” در نظر نمیگیرد و مخاطب نیز تجربه بهتری خواهد داشت.

تبلیغات بومی معمولا روی گوشی های تلفن همراه نیز به خوبی امتحان خود را پس داده است و به همین دلیل باعث میشود مطالب کلیک بیشتری بخورند و سرمایه گذاران برای سود بیشتر میتوانند روی اپلیکیشن ها نیز با خیال راحت سرمایه گذاری کنند. درآمد زایی از طریق تبلیغات بومی یا همسان، به شکل قابل توجهی بالا می باشد. بیشتر مردم رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستگرام و… را بومی در نظر میگیرند.

7: بازاریابی خودکارتکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

ما از اتوماسیون بازاریابی برای پیش بردن کارهای تکراری استفاده میکنیم که در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنیم. کارهایی مانند: پیگیری ایمیل، کمپین های قطره ای (Drip Campaigns) ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و.. با بازاریابی خودکار پیام ها و محتویات شخصی سازی شده را بر اساس نیاز و علایق مشتریان ارسال میکنیم.

با این روش رابطه قوی بین ما و مشتری شکل میگیرد.که منجر به افزایش نرخ تبدیل و در نهایت سودآوری میشود. همانطور که اشاره شد این نوع از بازاریابی متناسب کسب و کار های تازه کار است که با استفاده از اتوماسیون بازاریابی میتوانند.یک قدم رو به جلو برای فروش بیشتر بردارند.

8: بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing

شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها، و همچنین به منظور هدایت افراد به.وب سایت کسب و کارها استفاده می شود. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ.یکی از شایع ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال می باشد که با طراحی مناسب صفحه ورود و ارسال منظم ایمیل به مشتریان میتوانید باعث شوید مشتریان را به سایت خودتان وفادار نگه دارید.تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

اهداف بازاریابی ایمیلی همانطور که اشاره شد شامل: معرفی برند به مشتریان و اطلاع رسانی.به آنها برای جدیدترین محصولات و خدمات. وقتی شخصی در سایت شما ثبت نام میکند.و آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرا میدهد در وحله اول به شما اعتماد کرده و.اگر روزی سایت شما را ترک کرد، شما با داشتن ایمیل میتوانید آن ها را به سایت برگردانید.

فراموش نکنید، به هیچ عنوان نباید.مزاحم حریم شخصی افراد شد و هر روز به بهانه های مختلف.برای آن ها ایمیل بفرستید. قطعا این رفتار شما نتیجه ای جز بی ارزش کردن خودتان و برند خودتان را در پی نخواهد داشت. انواع ایمیل هایی که می توانید در یک.کمپین بازاریابی ایمیل ارسال کنید عبارتند از:

  • عضویت در خبرنامه وبلاگ
  • ایمیل های پیگیری به بازدید کنندگان وب سایت هایی که مطلبی را دانلود کرده اند.
  • ایمیل های خوش آمد گویی
  • تخفیفات ویژه به مناسبت تعطیلات به اعضای وفادار
  • ایمیل های راهنمایی برای آموزش به مشتریان

9: روابط عمومی Online PR چیست؟

Public Relations روابط عمومی روشی است که به وسیله آن افراد، شرکت‌ها، و سازمان‌ها با عموم مردم از طریق نشر اطلاعات ارتباط برقرار می‌کنند.

این نشر اطلاعات بیشتر از طریق درج خبر و رپورتاژ آگهی.در سایت‌های خبری و نشریات موثق می باشد. در دنیای کسب و کار امروز، روابط عمومی نقش بسیار کلیدی دارد. روش Public Relations می‌تواند در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی.یک عمل بسیار موثر حساب شود. روابط عمومی از روش‌های دیگری برای بالا بردن اعتبار یک مجموعه یا فرد.و ثبت وجهه‌ای مثبت برای آن نیز بهره می‌برد. این روش‌ها عبارتند از:

  • برگزاری و ثبت نام افراد در کنوانسیون‌ها، نشست‌هاو …
  • برنامه ریزی کنفرانس‌های خبری
  • نشر بیانیه در رسانه‌ها
  • انتشار خبرنامه
  • استفاده از رسانه‎‌های اجتماعی آنلاین همچون فیسبوک، توئیتر، تلگرام، و غیره.

10: بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

ما در بازاریابی درونگرا مشتری را به سایت خودمان جذب میکنیم.ولی به دنبال مشتری نمیرویم. بازاریابی درونگرا.با ایجاد ارتباطات مفید، مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در جهت جذب.بیشتر مشتریان تلاش دارد کاربران اینترنتی را به مشتریان دائم و وفادار سایت.شما تبدیل کند. این ابزار ویژه کسب و کارهای اینترنتی می باشد و تلاش می‌کند.از طریق تهیه و ارائه محتوا اعتماد مشتریان را جلب کند.

با توجه به گسترده بودن بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ نمی توان تمام موارد مربوط را در یک مقاله توضیح داد. به همین جهت ما در سه مقاله اصول دیجیتال مارکتینگ را بطور کامل برای شما شرح داده ایم. برای مشاهده بخش دوم مقاله به لینک آخر صفحه مراجعه نمایید.

تکنیک های بازاریابی دیجیتال | بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال

امیدواریم در بخش اول این سری مقاله توانسته.باشیم شما را با بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ.بخوبی آشنا کرده باشیم، به یاد داشته باشید مبحثی که در حال مطالعه آن هستید یکی از بهترین و پر درآمدترین روش ها محسوب می شود. پس با تمرکز بسیار بالاتری به.مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

در بخش دوم سری مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ” با عناوین زیر آشنا می شوید.

 

4- دیجیتال مارکتر ها چکار می کنند؟

5- مقایسه بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال؟

6- آیا بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت ها کار می کند؟

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 تکنیک برتر بازاریابی / بخش دوم

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 4    میانگین: 4.8/5]

نظرات کاربران (۰)