دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 تکنیک برتر بازاریابی / بخش دوم

در بخش اول سری مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ “ با مفهوم دیجیتال مارکتینگ.و تکنیک های بازاریابی دیجیتال آشنا شدید. حالا در بخش دوم این مقاله قصد داریم شما را با چگونه کارکردن.دیجیتال مارکترها ، تفاوت بازاریابی ورودی با بازاریابی دیجیتال.و محدودیت های بازاریابی دیجیتال , روشهای دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم. برای ارتقاء سطح دانش و اطلاعات خود از جدیدترین روش های.بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ با آنلاینر همراه باشید.

مواردی که در بخش دوم سری مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ” قصد داریم صحبت کنیم شامل موارد زیر می باشد:

 

4- دیجیتال مارکتر ها چکار می کنند؟

5- بازاریابی ورودی یا بازاریابی دیجیتال؟

6- آیا بازاریابی دیجیتال مارکتینگ برای همه شرکت ها کار می کند؟

 

دیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

4- دیجیتال مارکتر ها چکار می کنند؟

قبل از اینکه با کار دیجیتال مارکتر ها آشنا بشیم باید بدونیم هر دیجیتال مارکر باید درباره چه موضوعاتی اطلاعات داشته باشه.

هدف هر دیجیتال مارکتر باید این باشه که نام تجاری یا برند خودش و به روش های دیجیتال مارکتینگ به مخاطب عام معرفی کنه. و حتی کدوم روش ها به موفقیت یک برند در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک بهتری میکنه.

به صورت خلاصه چند روشی که باعث رشد برند به کمک دیجیتال مارکتینگ میشود شامل:

دیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ

  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات رسانه ای
  • ایمیل مارکتینگ
  • وبلاگ نویسی
  • سئو
  • و..

دیجیتال مارکتینگ دنیای وسیعی دارد پس نمیتونیم بگیم یک نفر به طور 100% با این دنیا آشنایی دارد. ولی در یک جمله و خیلی خلاصه میتونیم بگیم هر دیجیتال مارکتر باید عملکرد هر شرکت و بر اساس شاخص های کلیدی بتونه اندازه گیری کنه. مثلا شخصی که به عنوان دیجیتال مارکتر سئو معرفی میشه باید توانایی آنالیز وبسایت هایی که توسط کاربران جستجو میشوند را داشته باشد.

در شرکت های کوچک یک متخصص عمومی.ممکن است.بسیاری از تاکتیک ها و روشهای دیجیتال مارکتینگ که در.بالا توضیح داده ایم را بداند ولی در شرکت های بزرگ به دلیل وجود تعداد زیادی از دیجیتال مارکتر.های متخصص، هر کدام از آن ها بر روی یک یا دو کانال دیجیتال تمرکز دارند.

ولی آیا دانستن روش های ممکن برای یک دیجیتال مارکتر شدن کافیست؟ قطعا خیر!

هر دیجیتال مارکتر باید اطلاعات زیادی از ابزارها و اهداف و نکات دیجیتال مارکتینگ بداند، این موارد شامل:

  1. مدیریت سئو ( Seo Managment )
  2. تولید محتوا ( Content Marketing )
  3. شبکه های اجتماعی ( Social Media )
  4. بازاریابی خودکار ( Marketing Automation )

1- مدیریت سئودیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ

  • KPIs اصلی: ترافیک ارگانیک

مبحث سئو و شاخصه های کلیدی مبحث بسیار گسترده ای است.که در یک مقاله به صورت جداگانه آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. ولی در اینجا و به طور خلاصه باید گفت که وظیفه اصلی یک.متخصص سئو، رتبه بندی و ارتقاء سایت به کمک گوگل است. آن ها با استفاده از روش ها و راه های.متعددی میتوانند باعث بهبود سئو یک سایت باشند.

لازم است بدانید افرادی که در حوزه سئو فعالیت میکنند.ارتباط مستقیمی با مدیران حوزه ” تولید محتوا ” دارند که مطمئن شوند محتوای تولید شده در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

2- متخصصان بازاریابی محتوا

  • KPI اصلی: زمان در صفحه، ترافیک وبلاگ، کاربران کانال یوتیوب

تولید محتوا بحثی بسیار گسترده و پیچیده است. زیرا گاهی اوقات ممکن است.شما به عنوان یک فردی که کار تولید محتوا را انجام میدهد مجبور باشید.سئو سایت خود را نیز در دست بگیرید. بنابراین لازم است به طور کامل و.دقیق با استراتژی تولید محتوا آشنا باشید.

تولید محتوای دیجیتال امری ضروری است که مستلزم یک تیم تولید محتوای قدرتمند می باشد و به تنهایی هیچ گاه نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

یکی دیگر از مهارت هایی که هر فرد متخصص تولید محتوا باید بداند؛ انتخاب روش و راه کارهای متفاوت برای کانال ها، بستر ها، شبکه های اجتماعی می باشد. که در ادامه با آن آشنا میشویم.

3- مدیریت رسانه های اجتماعیدیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ

  • KPI اصلی: دنباله دار ، افکار ، سهام

اصلیترین موضوعی که هر متخصص شبکه اجتماعی باید بداند این است که هر شبکه اجتماعی دستورالعمل و استراتژی خاص خود را دارد. به این معنی که شیوه برخوردی که شما با شبکه اجتماعی فیسبوک دارید،.نمیتوانید با اینستگرام داشته باشید. شما بر اساس محصولات شرکت باید یک سری مقالات و محتوا های جداگانه ای را بر اساس شبکه اجتماعی و در خور شاًن مخاطبین همان شبکه اجتماعی تولید کنید.

نکته ای که در این میان مطرح میشود نقش.افراد زیر مجموعه در تیم تولید محتوا شبکه های اجتماعی است که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

4- هماهنگ کردن اتوماسیون بازاریابی

  • KPI اصلی: میزان باز کردن ایمیل، میزان کلیک شدن کمپین، میزان مشتری بالقوه

تمامی 3 کارکرد اصلی که تا اینجا گفته شد همگی باید در فرد متخصص امور ” اتوماسیون بازاریابی ” باشد. به این صورت که وظیفه هماهنگی بین تیم های سئو، شبکه های اجتماعی و تولید.محتوا و هماهنگی آن ها با متخصص اتوماسیون مارکتینگ است. این شخص با استفاده از ابزارهای دیجیتال تمامی اطلاعات تیم ها را تجزیه و تحلیل میکند  تا بتواند همگی را به یک هدف واحد سوق دهد.

در این صورت آن ها نیز درک و شناخت بیشتری نسبت.به مشتری و رفتارها و خواست هایشان دارند و میدانند هر گونه تصمیم و یا رفتار خارج از تصمیم های گروهی منجر به شکست و ناکامی شرکت نیز خواهد شد.

 

5- بازاریابی ورودی یا بازاریابی دیجیتال؟

به دلیل آنلاین بودن هر دو نوع بازاریابی و تمرکز بر ایجاد محتوا دیجیتال، به نظر میرسد.هر دو در یک سطح و مشابه یکدیگر باشند. پس تفاوت در چیست؟دیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که اشاره شد اصطلاح ” دیجیتال مارکتینگ ” هیچ تفاوتی بین.بازاریابی درونی و یا بازاریابی بیرونی قائل نشده است. و دلیل آن هم تاکید هر دو بر تولید محتوا دیجیتال است. اصطلاح بازاریابی بیرونی یا ” Outbound Marketing ” به این معناست که به دنبال جذب مخاطب میرود. یعنی برای تعداد زیادی از افراد یک سری محتواهایی تولید میشود، بدون.توجه به اینکه آیا از این محتوا استقبال میشود یا خیر.

مثلا تبلیغاتی که در بیشتر سایت ها مشاهده میکنید سعی دارند.یک سری محصولاتی را بدون توجه به نیاز شما به شما تحمیل کنند. ولی در مقابل اصطلاح ” بازاریابی درونی ” یا ” Inbound Marketing ” به دنبال تولید محتوا با کیفیت است و نه فقط جذب مخاطب.

در این حالت ما ترجیح میدهیم محتواهای با کیفیت تولید کنیم و با قرار.دادن محتوا آموزشی در وبسایت خودمان، مخاطب را به سایت خودمان جذب کنیم. یکی از بهترین روش ها برای این کار استفاده از ” شبکه بلاگی ” است. در این حالت مشتری وقتی به دنبال مطلب و.خواسته خود در فضایی به مانند گوگل جستجو میکند.به سایت شما میرسد و جذب سایت شما نیز میشود.

در نهایت باید گفت:

در واقع ما به تمام تکنیک های لازم برای رشد یک کسب و کار اینترنتی، بازاریابی دیجیتال میگوییم و در این تعریف هیچ استثنایی برای انواع آن قائل نمیشویم. ولی برای جذب و علاقمند کردن مخاطبان به سایت بهتر است از شیوه بازاریابی درونی استفاده کنیم.

دیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگقالب بی نظیر پرسون بهترین قالب فروشگاهی را همین الان از فروشگاه Storina.com خریداری کنید. شما با استفاده از این قالب می توانید یک سایت، با تمام قابلیت های سایت فروشگاهی دیجی کالا راه اندازی کنید.

 

6- آیا بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت ها مفید است؟

استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال برای هر نوع کسب و کار آنلاینی میتواند.مفید باشد. به این معنی که یک ” دیجیتال مارکتر ” نیازهای مخاطبین شما را شناسایی میکند و بر اساس آن ها، محتوایی آنلاین و با ارزش تولید میکند.

ولی در نظر داشته باشید، اساس یک ” Digital Marketing ” تنوع در شیوه بازاریابی است.

ما دو روش بازاریابی داریم که در ادامه هر کدام را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

  1. بازاریابی دیجیتال B2B
  2. بازاریابی دیجیتال B2C

1- بازاریابی دیجیتال B2B

دیجیتال مارکتینگ | روشهای دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال بر اساس منطق B2B

بازاریابی دیجیتال بر اساس منطق (Business To Business (B2B به این معناست که تمامی فعالیت ها برای جذب مشتری بر اساس خواسته های منطقی او شکل میگیرد. منظورمان از خواسته های منطقی این است که در این نوع از بازار دیجیتال، مشتریان شما خودشان صاحبان کسب و کارهای بزرگ هستند. در این حالت هدف استراتژی شما این است که ” فروشندگان وبسایت ها ” را به سایت خودتان جذب کنید.

شما با این نوع از بازاریابی میتوانید متوجه شوید صاحبان کسب و کارها در چه شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. در این صورت شما نیز با فعالیت در آن شبکه های اجتماعی میتوانید فروش خود را چند برابر کنید.

2-بازاریابی دیجیتال B2C

یکی دیگر از روشهای دیجیتال مارکتینگ B2C است. این نوع از بازاریابی که مخفف Business To Customer میشناسیم یعنی شما به صورت مستقیم با مصرف کننده رو به رو هستید و نه خریدار. هدف از این بازاریابی جذب مشتری است و شما تمام فعالیت هایتان در این راستا است، که با مصرف کننده بتواند ارتباط سالمی در جهت فروش محصولتان برقرار کنید.

به طور مثال اگر شما یک سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید؛ شما موظف هستید که از زمان ورود خریدار به سایت شما تا لحظه خرید محصول، مصرف کننده را قانع کنید که محصول برای اون مفید خواهد بود.

گاهی اوقات نیاز است با استفاده از شیوه Call-To-Action با مصرف کننده ارتباط قویتری برقرار کرد ( CAC) برای شرکت هایی که بر اساس  B2C هستند، رسانه هایی مانند Instagram و Pinterest اغلب می توانند ارزشمندتر از پلتفرم های متمرکز بر کسب و کار LinkedIn باشند.

خب در این بخش به بررسی انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ورودی و دیجیتال پرداختیم. امیدواریم که نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید. همچنین می توانید…

در بخش سوم سری مقاله بایدها و نبایدهای دیجیتال مارکتینگ با عناوین زیر آشنا شوید.

 

7- مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟

8- چه نوع محتوای دیجیتال باید ایجاد کنیم؟

9- چه مدت طول خواهد کشید تا نتایج محتوای من قابل مشاهده باشد؟

10- آیا به بودجه ای بزرگ برای بازاریابی دیجیتالی نیاز داریم؟

11- چگونه بازاریابی تلفن همراه در استراتژی بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد؟

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 تکنیک برتر بازاریابی / بخش دوم

به این صفحه رتبه دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
Scroll to Top