امید اسد زاده ۰۱ آذر ۱۳۹۶ بدون نظر 144 بازدید
چگونگی آنالیز ارتباط با کاربر در wordpress با google analytics

چگونگی آنالیز ارتباط با کاربردر wordpress باگوگل آنالیتیکس:

ارتباط وردپرس با گوگل آنالیتیکس

آیابه عنوان مدیر سایت,ارتباط با مشتری (کاربر)درسایت خودرا پیگیری میکنید؟؟
رابطه برقرار کردن با کاربران سایت های وردپرسی از موارد مهم در خروجی سایت شماست.دراین مبحث ما قصد داریم به چگونگی ارتباط ادمین های وردپرس با استفاده از   google Analytics  بپردازیم.

ارتباط با ادمین ها یکی از پر اهمیت ترین موارد اجرا است،به دلیل اینکه خیلی به شما کمک میکند که به صورت Strategic پله های رشد خود را پایه ریزی کنید.با ما در این مقاله همرا باشیدتاچگونگی آنالیز ارتباط با کاربر در wordpress با google analytics را بررسی کنیم.
درحالت پیش فرض مدیران و افرادی که به هر نحوی سایتی دارند traffic و گرافیک را یکی از مهمترین آیتم های سایت خود میدانند.این افراد براین تصور هستند که traffic بیشترین بازدهی در فروش را خواهد داشت.بله این مطلب کاملا صحیح است،ولی حتی میشود به نتایج بهتری هم نسبت به این روش دست یافت، که با کاربران از راههای پیگیری و ارتباط برقرار کردن امکان پذیر است.

ارتباط برقرار کردن با کاربر در wordpress خاطرنشان این موضوع است که کاربر چه کارهایی را زمانیکه وارد سایت شما شده است انجام میدهد.این آیتم به شما کمک میکند که نیاز ها و یا مواردی که کاربران را بیشتر متوجه خود میسازد را شناسایی و به بهبود آن دقت بافری داشته باشید،که این خود یکی از عوامل کمک به فروش شما میشود.برای مثال امکان دارد با شناسایی صفحات پر مخاطب نسبت به سایر صفحات به فروش یک محصول خود رونق بیشتری دهید.

برای آنالیز ارتباط با کاربران وب سایت های خود ،از مچ کردن google analytics با پلاگین MonsterInsights استفاده خواهیم کرد. چنانچه تا کنون در گوگل آنالیتیکس پنل کاربری ای برای خود ثبت نکرده اید میتوانید از مواردی که در ادامه بیان میکنیم بهره ببرید. برای شروع،شما باید پلاگین MonsterInsights رو نصب و سپس فعال کنید.سفارش میشود که ورژن پرو این قالب را استفاده کنید.

یکی از دلایلی که میگیم این افزونه را نصب کنید این است که با قرار گرفتن یک لینک در قسمت فوتر سایت شما information key های کاربر ار بین میرود.شما این اطلاع را ندارید که کدام لینک ها مربوط به سمت کاربر می باشند.همچنین شما نمی دانید کدام فرم ها ارزش بیشتری را دارا هستند.و همچنین کدامین محصول دارای رشد بهتر ی میباشند و …….

این افزونه به صورت اتومات تمامی موارد ذکر شده را به شما میدهد،پس شما نیازی برای تغییر دادن کدهای ساده روندارید.حالابا نصب افزونه ذکر شده و دونستن کارکرد این افزونه بیایید به چگونگی بررسی ایجاد تعامل با کاربران سایت خود بپردازیم.

 

گوگل آنالیتیکس - آنلاینر

گوگل آنالیتیکس

 

نخستین مطلبی که میشه متوجه بشید،که کدام صفحات و یا مطالب شما محبوبیت بیشتری دارد،این است که به بررسی میزان ترافیک آنها بپردازید.متوجه شدن اینکه کاربران شما دنبال چه چیزی هستند میتواند به یک برنامه ریزی Strategic برای تولید کردن یک محتوای قوی کمک کند که این امر تاثیر زیادی به تعامل با کاربران را دارا میباشد.

این افزونه به صورت حقیقی این امور را سهل میکند .فقط نیاز است که در قسمت پنل کاربری یا همان مدیریت از صفحه گزارش, بازدید فرمایید .همچنین شما در این افزونه میتوانید سورس های ترافیکی را مشاهده کنید.

از این طریق میتوانید به یک ایده خوب و کلی که ترافیک سایت رانیز در بر گرفته است دست یابید.

در بیشتر صفحات وب نود درصد از ترافیک آنها به ده درصد از پیج ها میرسد .زمانی که این صفحه ها را جستجو کردید  آنها را برای ماکسیمم رشد و یا به روز رسانی و ارتقاع محتویات بهینه سازی کنید.

گوگل آنالیتیکس -onliner

گوگل آنالیتیکس

تحلیل چگونگی استفاده فرمها توسط کاربران :

بیشتر صفحات وب به فرم هایی برای گردآوری اطلاعات نیازمند هستند .
بیشتر افزونه های مربوط به فرم ها ی تماس،دسترسی شما رو به واکاوی دقیق و تبدیل دیتا ها در اختیار شما قرار نمیدهند .افزونه معرفی شده این قابلیت رو به شما میدهد تا عملکرد های google analytics رو مشاهد بفرمایید.تا از اینکه چندین بار فرم های شما ارسال و دیده شده انداطلاع پیداکنید.

برای اینکه شما بخواهید قابلیت استعلام فرم ها را فعال کنید باید صفحه اددونس را مشاهده فرمایید .
در این پیج باید پلاگین فرم ها نصب و اکتیو شود.زمانیکه این افزونه اکتیو شده ,مانستر اینسایت به طور اتومات همه فرم ها را در صفحه وب شما جستجو میکند.

این توانایی به طور اتومات با افزونه های تماس همانند  Wpforms و ninja,وغیره…. کار میکند .مانستر اینسایت فرم هایی از قبیل نظرسنجی و ثبت نام را نیز واکاوی میکند.
برای اطلاع از چگونگی واکاوی(بررسی) فرم ها باید وارد صفحه کاربری خود در گوگل آنالیتیکیس شوید.باید از قسمت داشبورد > رویدادها >رده رویداد کلیک فرمایید ودر آخر روی گزینه فرم کلیک نمایید.

بعد ازآن باید رو ی گزینه برچسب رویداد کلیک کنید,تا برای فرم های گوناگون وب سایت شما ،آمار قابل مشاهد شود .
همچنین از همان قسمت میتوانید برروی هر شکلی کلیک نمایید تا تجربیات خود را مشاهده کنید.

واکاوی(بررسی) فروشگاه هایی که در گوگل آنالیتیکس آنلاین هستند:

Google Analytics ویژگی های متعددی برای فروشگاه هایی که آنلاین هست میدهد .به هرحال این ویژگی ها به صورت دیفالت اکتیو نمیشوند و اکثر افرادی که مدیر سایت های خود هستند حتی اطلاع ندارند که همچین قابلیت و ویژگی ای وجود خارجی دارد.با واکاوی بیشتر و دقیق تری این امکان به شما داده میشود تا رفتار ها و عمکردهای بیشتری را شاهد باشید .یکی از خاصیت های خوبی که این قسمت دارد این است کهشما قادر خواهید بود این دیتا هارا با تمام ترافیک وب سایت خود ترکیب کنید که نتیجه آن این است که میتوانید نتیجه های مساعد تری رو به دست آورید.

آیتم واکاوی فروشگاه های آنلاین برای wordpress با ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلود قابل پیاده سازی است.
ابتدا شما باید آیتم واکاوی فروشگاه را درگوگل آنالیتیکس فعال نمایید .وپس از ورود به صفحه مدیریت باید وارد تنظیمات ایکامرس کلیک نمایید.
حالا روی نوارلغزنده در مرحله ابتدا گزینه اینیبل ایکامرس را فعال و یا روشن نمایید .سپس روی دکمه نکست استپ کلیک کنید تا ادامه پیدا کند .بعد از انجام مراحل ذکر شده شما باید به پنل وردپرس خود وارد شوید .در صفحه نصب وبر روی گزینه اکتیو سازی کلیک نمایید در این صفحه شما حتما باید کادر Use Enhanced eCommerce را تیک بزنید و سپس ذخیره تغییرات را کلیک نمایید.

 

واکاوی افرادی که با استفاده از گوگل آنالیتیکیس کلیک میکنند بر روی تبلیغات شما:

تعداد زیادی از سایت ها در زمان تولید محتوا برای تبلیغاتی که به صورت آنلاین صورت میگیرد به تبلیغات وابسته هستند.پلت فرم هایی مانند گوگل ادسنس بعضی از ریپورت های وابسته به تبلیغات و کلیک هارا در اختیارشما میگذارد.
البته با مانستر اینسایت و گوگل آنالیتیکس شما قادر خواهید بود که نحو ه ی ارتباط کاربران با آگهی هایی که منتشر میکنید را مشاهده نمایید.

واکاوی تعداد کلیک بر روی هر تبلیغ:

پی بردن به این مطلب که آگهی های شما جدی گرفته میشوند یا خیر ….

ابتداتاثیر گذارترین قسمت برای مندرج ساختن آگهی ها و تبلیغات را مورد شناسایی قرار دهید.سپس باید پلاگین ادد ترگینگ را نصب و سپس فعال نمایید.بعد از این شما نیاز دارید که بین گوگل آنالیتیکس و گوگل ادد سنس یک ارتباطی برقرار کنید که برای این کار باید از داخل پنل کاربری گوگل آنالیتیکس بر روی دکمه اددمین که در گوشه سمت چپ در پایین صفحه وجود دارد کلیک کنید ودر برگه مدیریت روی دکمه ادسنس لینکینگ در زیر ستون کلیک نمایید.

سپس شما باید ویژگی ادد سنسی را که تمایل دارید به گوگل آنالیتیکس خود به اشتراک و یا پیوند بگذارید را انتخاب نمایید.
بعد از اینکه همه موارد در گوگل آنالیتیکس رو ایجاد کردید باید در صفحه مدیریت wordpress خود به قسمت تنظیمات مراجعه نمایید. داخل صفحه tracking شوید و روی تبلیغات کلیک نمایید.

شما باید واکاوی گوگل اددسنس در مانستراینسایت و واکاویه اددسنس را در گوگل آنالیتیکس با مانستراینسایت را اکتیو نمایید.

با ورود به حساب کاربری خود در گوگل آنالیتیکس میتوانید نحوه ی عملکرد اددسنس خود و برگه ناشر را مشاهده نمایید.

 گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

واکاوی پیوند های وابسته وب سایت با گوگل آنالیتیکس :

اکثر افرادی که ویزتور هستند در بازار به استفاده از پلاگین برای مدیریت کردن لینک های وابسته نیازمند می باشند.این مورد باعث میشود که کاربران رغبت بیشتری داشته باشند به این لینک های وابسته .مانستر اینسایت به شما این امکان را میدهد تا بتوانید لینک های وابسته در گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید.

این باعث میشود که شما قادر به تشخیص اینکه کدامین محصول وابسته, بهتر عمل میکند وکدام یک از صفحات وابسته ,کارآمد بالاتری تولید میکنندباشید.برای اکتیو کردن ویژگی بررسی پیوند پیوسته حتما باید به قسمت تنظیمات صفحه مراجعه کنید.باید از قسمت ردیابی روی Affiliate links را کلیک نمایید.و شما باید برچسب مناسبی برای گوگل آنالیتیکس خود به کار ببرید.سپس دکمه ذخیره را کلیک نمایید.

نظرات کاربران (۰)