افسانه طالبی ۰۱ دی ۱۳۹۷ بدون نظر 290 بازدید وردپرس
نگاهی به ویژگی های ضروری یک فروشگاه اینترنتی

در این مقاله میخواهیم خصوصیاتی که هر فروشگاه ساز اینترنتی باید داشته باشد.را با یکدگیر بررسی کنیم. ولی قبل از هر چیز باید بدانید بهترین راه برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی.پر سود داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. اگر آشنایی کافی با خصوصیات یک فروشگاه ساز اینترنتی داشته باشیم.میتوانید هر چه زودتر کسب و کار فروشگاهی خود را راه اندازی کنید.

 برای آشنایی هر چه بیشتر با خصوصیات فروشگاه اینترنتی با آنلاینر همراه باشید.

مواردی که در این مقاله قصد بررسی آن ها را داریم شامل…

1- سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) چیست؟

2- چگونگی ساخت فروشگاه اینترنتی

3- خصوصیاتی که یک فروشگاه ساز اینترنتی باید داشته باشد

امکان دسته بندی برای محصولات فروشگاه ساز اینترنتی

سبد خرید فروشگاه ساز اینترنتی

فیلترینگ محصولات اینترنتی فروشگاه اینترنتی

قرارگیری تصاویر در فروشگاه اینترنتی 

توضیحاتی برای هر محصول

ریسپانسیو بودن قالب فروشگاهی 

اتصال به درگاه پرداخت الکترونیکی بانکی

امکان ارائه دادن کوپن تخفیف

مقایسه محصولات فروشگاهی موجود در سایت

تبادل و نقد و بررسی نظرات

پشتیبانی پس از خرید قالب های فروشگاهی 

4- پیشنهاد آنلاینر

 

1- سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) چیست؟

حال در نظر میگیریم که شما با بررسی های لازم در نظر دارید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

همانطور که میدانیم برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی در فضا وب به دو عنصر خیلی مهم احتیاج داریم یکی دامنه و دیگری هاست.

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ | خصوصیات یک فروشگاه ساز برای راه اندازی |

به طور خیلی خلاصه میتوان اشاره کرد که دامنه نام وبسایت است به مانند onliner.ir و هاست فضایی است که باید اطلاعات بر روی آن ذخیره شود.

حال که شما دامنه و هاست خود را راه اندازی کردید احتیاج دارید به یک سیستمی که این دو عنصر را بر روی آن پیاده سازی کنید و پس از درج محصولات بر روی سایت، کسب و کار فروشگاهی خود را راه اندازی کنید.

در فضای مجازی به چنین فضایی سیستم مدیریت محتوا گفته میشود. از ویژگی های این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درج محصول در سایت
  • ارائه کد تخفیف
  • سبد خرید چند مرحله ای
  • فاکتور خرید
  • انبار سایت
  • و…

مقاله مرتبط: مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چیست؟

در نظر داشته باشید سیستم مدیریت محتوا.یا اصطلاحا فروشگاه ساز اینترنتی یک نوع افزونه ای است.که به سایت شما اضافه میشود.و شما به وسیله آن میتوانید یک فروشگاه اینترنتی 24 ساعته با قابلیت فروش.محصولات فیزیکی، دانلودی و حتی متنی برای خودتان راه اندازی کنید.

بنابراین فروشگاه ساز.به سایت شما ویژگی فروشگاهی را اضافه میکند. شما پس از درج محصولات مورد نظر خودتان.بر روی سایت و همینطور با قرار دادن CTA های مناسب میتوانید.کاربر را به خرید از سایت مجاب کنید.

 

2- چگونگی ساخت یک فروشگاه اینترنتی 

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ | خصوصیات یک فروشگاه ساز برای راه اندازی |

 

بررسی اینکه بودجه مورد نیاز داشتن یک کسب و کارفروشگاهی.چقدر است، اولین نکته ای است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

شما با داشتن یک فروشگاه ساز.میتوانید بدون دانش فنی و با کمترین هزینه یک.کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی.و آن را اداره کنید.

حالا اینکه چگونه این کار را انجام دهیم.ما به شما میگوییم. اولین کاری که باید انجام دهید؛ طراحی یک چک لیست.از هر آنچه امکاناتی که میخواهید فروشگاه شما آن را دارا باشد. حالا شما خیلی راحت میتوانید.کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

این مرحله ممکنه جزئی از سختترین.مراحلی باشه که اگر به خوبی طی کنید.میتوان گفت شما قطعا در کسب و کار اینترنتی.خودتان موفق خواهید بود.

چک لیستی که شما باید برای کسب و کار اینترنتی خودتان آن را تهیه کنید شامل :

چک لیست صفحه اصلی که شامل نام دامنه، تصاویر صفحه اصلی، محتوا صفحه اصلی.برای جذب مخاطب، چک لیست صفحات محصول

چک لیست سئو که شامل.تمامی کارهای لازم جهت سئو ON-PAGE، آشنایی با اصطلاحات سئو، آشنایی با کلمات کلیدی.مهم برای وبسیات خودتان و همینطور.آشنایی کامل با ابزارهای سئو مانند وب مسترتولز و گوگل آنالیتیکز

چک لیست از محصولاتی موجود در سایت که شامل تمامی محصولات است که شما در ابتدا میخواهید.در سایت خودتان از آن های استفاده کنید. و همینطور لیست محصولاتی که میخواهید.در ادامه به سایت خودتان اضافه کنید.

چک لیست شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشید.این مورد برای هر کسب و کار فروشگاهی.یکی از باید هاست. شما باید اطلاعات کافی از ” چگونگی حضور در انواع شبکه های اجتماعی ” را داشته باشید . برخی از شبکه های اجتماعی.جنبه سرگرمی دارند، برخی دیگر جنبه خبری.

چک لیست محتوا به این معنی که شما بدانید.باید در کسب و کار فروشگاهی خود در چه مواردی.تولید محتوا هدفمند انجام دهید. مثلا اگر کسب و کار شما در رابطه با فروش لوازم خانگی است.خیلی کار اشتباهی است که در رابطه با شیوه دکوراسیون منزل با.مبلمان نیمه استیل مطلبی قرار داشته باشد.

البته در نظر داشته باشید.که ممکن است چک لیستی که قبل از شروع کسب و کار مینویسید.به دفعات زیاد مجبور به بازنویسی و حتی تغییر آن داشته باشید.

یکی از دلایل اصلی تغییر این چک لیست میتوان.به شناسایی پرسونا مخاطب اشاره کرد. در اینجا به دلیل اینکه از طولانی شدن.متن جلوگیری کنیم تصمیم گرفتیم، صحبت درباره پرسونا مخاطب را به یک مقاله دیگر موکول کنیم.که شما بتوانید به طور کامل با پرسونا مخاطب آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: طراحی پرسونا مخاطب در بازاریابی اینترنتی

3- خصوصیاتی که یک فروشگاه ساز اینترنتی باید داشته باشد 

معمولا فروشگاه های اینترنتی بنا به ویژگی هایی که دارند از یکدیگر متمایز میشوند، این امکانات مانند:

امکان دسته بندی برای محصولات فروشگاه ساز اینترنتی

شما حتی برای کامپیوتر شخصی خودتان چندین درایو دارید.که هر درایو مربوط به یک قسمتی است. به طور مثال اگر کسب و کار اینترنتی.شما در حوزه ترجمه متون است. ممکن است.یک درایو مربوط به متون عربی یکی انگلیسی یکی فرانسوی و ..باشد. و شما وقتی وارد این درایو میشوید.ممکن است با یک سری متون ترجمه شده.و یک سری متون ترجمه نشده مواجه شوید.

بنابراین برای داشتن یک کسب و کار فروشگاهی.باید محصولات را دسته بندی کنید. ولی نکته قابل توجه نام هر دسته بندی از محصولات است.

پیدا کردن عنوان مناسب.برای هر محصول ممکن است کار زمان بر و در عین حال کسل کننده باشد.ولی این را بدانید که اگر نام نامناسبی برای محصولات خود پیدا نکنید.هر چند هم محصول ویژه ای داشته باشید ممکن است.نتوانید فروش خوبی را داشته باشید.

معمولا گاهی اوقات نامی که برای محصولات انتخاب میشود.همان نام محصول است. ولی ممکن است کسی نام محصول را نشناسد.و میخواهد از طریق سایت شما با آن آشنا شود. بنابراین شما باید بر اساس چند قانون برای محصول نام تعیین کنید.

مثلا یک کلمه ای که دارای قافیه، ترجیحا تک کلمه ای، واج آرایی داشته باشد.مثل جُرجی.

البته یادتون نره میتونید برای ایده گرفتن از فروشگاه های هم رده خود استفاده کنید. اما کپی ممنوع.

سعی کنید نام انتخابی شما راحت در ذهن سپرده شود.

سبد خرید فروشگاه ساز اینترنتیچگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ | خصوصیات یک فروشگاه ساز برای راه اندازی |

اگر شما نیاز باشد از یک فروشگاه اینترنتی چندین محصول را خریداری کنید، ترجیح میدهید.تمامی محصولات در یک سبد خرید مجازی قرار گیرد و شما به یکباره هزینه آن را پرداخت کنید.

البته سبد خرید یک پروسه ای است.که هر چه جذاب تر باشد به نفع فروش شماست. مثلا کاربر شما در هنگام خرید.یک محصول میتواند با گذشت از 3 مرحله، محصول را بخرد.و از صفحه سایت خارج شود.

و حتی میتواند بعد از گذشت 5 مرحله هنوز هم خرید خود را کامل نکند.

این انتخاب شماست که کدام شیوه را برای فروش محصولات خود در نظر گرفته اید.

داشتن سبد خرید یکی از شروط اصلی برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک است.

فیلترینگ محصولات اینترنتی فروشگاه اینترنتی

اگر شما تمامی ویژگی هایی که یک فروشگاه آفلاین دارد را بتوانید در فروشگاه اینترنتی خود پیاده سازی کنید. میتوانید امیدوار باشید که حداقل دچار ضرر نمیشوید.

یکی از امکاناتی که در فروشگاه ساز ها باید رعایت شود.امکان فیلتر کردن اجناس توسط کاربر است.

به این صورت که اگر کاربر یک مانتو میخواهد.باید بتواند رنگ مانتو، سایز مانتو، جنس مانتو، میزان بلندی و کوتاهی مانتو و.. را.با استفاده از فیلتر کردن انتخاب کند.

قطعا استفاده کردن.از این ویژگی ها مستلزم داشتن.افزونه های متداولی است که برای جذب مشتری.در سایت استفاده میشوند.

حتی گاهی اوقات برای فروش کفش، بهتر است.علاوه بر سایز های متداول مانند 36 37 38 40 از سایزهای دیگر نیز استفاده کنید. مانند 38.5 39.5 40.5 و…در این حالت خواهید دید با در نظر گرفتن این ویژگی فروش شما دو چندان خواهد شد.

قرارگیری تصاویر در فروشگاه اینترنتی

امروزه برای اینکه ما بتوانیم یک خرید اینترنتی عالی داشته باشیم در ابتدا خود را ملزم میدانیم.که عکس های زیادی از محصول مشاهده کنیم.

به طور مثال امرزوه کانال های تلگرامی و حتی اینستگرام بیشترین فروش را دارا هستند. و دلیل آن قرار دادن عکس از زوایا مختلف محصول است.

این یک شیوه بصری برای انتخاب محصولات است. بنابراین قرار دادن تنوع عکس از محصول و یا حتی قرار دادن یک گیف که محصول را از زوایای مختلف بررسی میکند میتواند در فروش محصولات ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

توضیحاتی برای هر محصول

از محصول خود به مشتری آموزش دهید

همیشه برای خرید یک تلویزیون ترجیح میدهیم از چندین مغازه پرس و جو کنیم.و در نهایت از مغازه ای خرید میکنیم که اطلاعات خیلی مهمتر و در اختیار ما قرار داده است.

پس یکی از اهداف هر کسب و کار فروشگاهی تولید محتوا درباره محصولات است.

همیشه برای تمامی محصولات توضیحات.کاملی ارائه دهید. حتی اگر در آن زمینه اطلاعات کافی را ندارید.حتما از سایت هایی که به طور اختصاصی در این زمنیه فعالیت میکنند اطلاعات کافی را دریافت کنید.

ویژگی های محصول را به طور کامل شرح دهید. اجازه بدهید حتی اگر کاربر قصد خرید از محصولات سایت شما را ندارد.حداقل بتواند از مطالب آموزشی که در سایت  شما قرار دارد.بهره مند شود.

ریسپانسیو بودن قالب فروشگاهیچگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ | خصوصیات یک فروشگاه ساز برای راه اندازی |

جالب است بدانید که تعداد افرادی که.از تلفن های همراه استفاده میکنند.خیلی بیشتر است.از افرادی است که به تماشا تلویزیون مینشینند.

این روزاهای تعداد افرادی که از گوشی های موبایل.برای امور فعالیت ها استفاده میکنند.خیلی بیشتر از افرادی است.که از کامپیوترهای شخصی استفاده میکنند.

بنابراین ریسپانسیو بودن یکی از مهمترین ویژگی هاییست که هر قالب و سایت فروشگاهی باید آن را دارا باشد.

اتصال به درگاه پرداخت الکترونیکی بانکی

درگاه پرداخت بانک در فروشگاه اینترنتی به مانند ” صندوق ” در فروشگاه های آفلاین سطح شهر میباشد.

معمولا استفاده از درگاه پرداخت آنلاین یکی از باید هاست که همه حتی قبل از اینکه یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنند به این موضوع فکر میکنند.

ولی در نظر داشته باشید حداقل 2 عدد درگاه پرداخت الکترونیکی برای سایت خود در نظر بگیرید.

امکان ارائه دادن کوپن تخفیف

قرار دادن کد تخفیف به مانند هدیه دادن به کاربری است که میخواهد در سایت ما عضو شود و از سایت ما خرید کند.

ما در اطراف خودمان کد تخفیف های.گوناگونی را میبینم. از بنرهایی که درب منزل ما هر روز میبینیم.تا پیام هایی که به گوشی ما می آید و خبر از یک تخفیف جانانه.از یک هایر مارکت و یا حتی لباس فروش را میدهد.

ولی تخفیف هایی که در فضای دیجیتال زده میشود شامل:

تنها 3 ساعت وقت دارید که با عضویت در سایت از تخفیف 60% محصولات و خدمات ما بهره مند بشوید.

به دلیل اعیاد پیش رو؛ یک تخفیف 20% برای کاربران عزیزی که هم اکنون از سایت ما خرید کنند.

با خرید 200 هزارتومن از سایت میتوانید 50 هزارتومن از ما هدیه ای به انتخاب خودتان انتخاب کنید.

و..

 

مقایسه محصولات فروشگاهی موجود در سایتچگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ | خصوصیات یک فروشگاه ساز برای راه اندازی |

شما در نظر داشته باشید.که قصد خرید یک لپتاپ را دارید. بنابراین اولین کاری.که انجام میدهید مقایسه چندین لپتاپ است.

ممکن است فردی که وارد.سایت شما میشود، به صورت جامع و کلی میخواهد.ویژگی های فنی محصولات را بررسی کند.

وقتی کاربر بین 2 یا 3 محصول مردد است.با در اختیار قرار دادن ویژگی ” مقایسه محصولات ” میتوانید.به کاربر احساس یک فروشنده را القا کنید.

 

 

تبادل و نقد و بررسی نظرات

همانطور که در پاراگراف های بالاتر گفتیم؛ شناسایی پرسونا مخاطب جزیی از پیچیده ترین کارهای ممکنه است.

هر چقدر شما قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی.بخواهید یک محصولی عالی و عاری از هر گونه عیب و نقصی ارائه دهید.محال خواهد بود. زیرا نظر مخاطب شما همواره در حال تغییر است.

یکی از این راه هایی که میتوانید از نظرات کاربرانتان مطلع شوید، قرار دادن قسمتی به عنوان ” نظرات کاربران ” است.

در این قسمت کاربران شما نظرات خود را خیلی صادقانه.بیان خواهند کرد و شما با نقاط ضعف و قوت خود آشنا.خواهید شد.

پشتیبانی پس از خرید قالب های فروشگاهی

یکی از ویژگی هایی که باعث برتری یک فروشگاه اینترنتی نسبت به یک فروشگاهی اینترنتی دیگر میشود، پشتیبانی قوی است.

شما اگر در هر حال به مخاطب خود ارزش دهید.مطمئن باشید این مخاطب مجدد باز هم برای خرید.به سایت شما بازخواهد گشت.

4- پیشنهاد آنلاینر به شما

هر آنچه لازم بود از ساخت یک فروشگاه ساز.اینترنتی بود گفتیم. ولی نگفتیم چگونه میتونیم یک قالب عالی انتخاب کنیم.که همه این ویژگی های ممکنه و داشته باشه.

با محصولاتی که در مارکت storina.com قرار دارد میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

 

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 3    میانگین: 5/5]