حسن ضرغامی نژاد ۰۶ آذر ۱۳۹۷ بدون نظر 60 بازدید مطالب عمومی
UI , UX چیست؟ چه تاثیراتی در فروشگاه های اینترنتی دارند؟

UI , UX چیست؟ و تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی ؟ یک وب سایت برای تبدیل شدن به یک فروشگاه اینترنتی موفق نیاز به استفاده درست از (UI , UX) رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی دارد. یک وب‌سایت خوب باید.یک تجربۀ متفاوت برای کاربر باشد. زمانی وب‌سایت شما بیشترین تاثیر خود را دارد.که، در عین زیبایی و کاربرپسندی به راحتی قابل استفاده باشد.

اگر دوست دارید در مسیر یک تجربه بهتر گام بردارید.و فروش خود به کمک رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید.این مقاله را کامل و با دقت مطالعه کنید.

UX چیست؟

UI چیست؟

تفاوت بین UI و UX

تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

عواملی که افراد آن را عامل موفقیت وب سایتشان می دانند:

نقش رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی

بررسی رفتار کاربران در تجربه و رابط کاربری

بررسی رفتار کاربران به کمک ابزارها

نکته : در طراحی وب سایت ها دو کلمه.( UX و UI ) رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی بسیار پرکاربرد است. به همین جهت.عنوان شغلی برخی از طراحان وب سایت UX Designer و برخی دیگر UI Designer می باشد. اول باید بدانید که UI , UX چه هستند.و چه تفاوت ها و کاربردهایی دارند.و تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی چیست؟

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

1. UX چیست؟

User Experience یا UX به تجربه و حسی که یک کاربر با وارد شدن به یک سایت بدست می آورد.UX می گویند.

UX شامل درک و احساس کاربر از جنبه های گوناگون و مختلف یک وب سایت است مانند: سادگی و راحتی.در استفاده می باشد.

وظیفه طراح وب سایت فراتر از طراحی محیطی زیبا و جذاب برای وب سایت است. طراح باید هیجان و احساسات کاربران را در نظر گرفته و سایت را طوری طراحی کند.که کاربر با وب سایت شما ارتباط احساسی برقرار نماید. در صورتی که طراح وب سایت کار خود را به درستی انجام دهد.رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار اینترنتی خواهد داشت .

به عنوان مثال “مارک زاکربرگ” خالق فیس بوک میز کارش را نزدیک.میز طراحان خود قرار داده بود.تا کارهای آنها را تحت نظر داشته باشد و هم بتواند.دیدگاه های خود را دائم به آنها منتقل کند.

اینجوری طراح با درک بهتر طراحی.های وب سایت را انجام می دهد.

2. UI چیست؟

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

UI مخفف واژه User Interface یا همان رابط کاربری می باشد. و معمولاً به طراحی و نوع صفحه بندی می پردازد. UI همان گرافیک و کاربر پسندی سایت می باشد. مسیری که توسط UX پیاده سازی شده.را با UI زیبا سازی می شود.

یکپارچه کردن سبک طراحی، و چینش عوامل وب سایت یا سایر نرم افزار ها ، به وسیله UI صورت می گیرد. به کمک UI محیط و ظاهر سایت را زیبا و جذاب می کنیم.تا مخاطب پس از مواجه شدن با وب سایت احساس خوبی داشته باشد.

تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است. در طراحی UI یا رابط کاربری به روانشناسی رنگ ها ، نوع چیدمان ، نحوه نمایش خطاها، تصاویر و … پرداخته می شود.

3. تفاوت بین UI و UX

UI و UX مخفف هایی هستند.که معمولا توسط افراد مبتدی به صورت اشتباه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها از نظر معنا کاملاً با هم فرق می کنند. به تجربه و حسی که یک کاربر با وارد شدن به یک سایت بدست می آورد.UX می گویند. در حالی که UI به هر چیزی.که در صفحه نمایش داده می شود.و شامل تصاویر، متن ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ و…  می باشد.گفته می شود. UX مسیر را طراحی و UI آن مسیر را زیباتر می کند.

تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است، چرا که باعث چشم نوازی کاربران می شود و تجربه کاربری (UX) نیز نقش بسزایی در طراحی سایت دارد..و برای داشتن یک وب سایت فروشگاه اینترنتی.موفق باید از UI , UX بدرستی استفاده شود.

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

4.تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

در سال های پیش هر سازمان یا شرکتی.که به فکر راه اندازی یک وب سایت می افتاد،.با ذهنیت ساده ای که از طراحی وب سایت داشت،.به سراغ یک شرکت طراحی سایت می رفت و با سفارش دادن صاحب.یک وب سایت می شد.

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب.سایت نیز گسترش یافته و سفارشات مشتریان دیگر مثل قبل ساده نیست. بلکه بجز سفارش طراحی سایت.مشتریان به بهینه بودن، طراحی گرافیک UI منحصر به فرد ،رابط کاربری.و تجربی خوب UX ، ریسپانسیو بودن و … توجه می کنند.

رقابت امروز اغلب بر سر وب.سایتی با خدمات متمایز همراه با ارائه.مطلوب و کاربرپسند است. و اگر می خواهید پیروز میدان باشید باید یک وب سایت زیبا و بروز داشته باشید. تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی خیلی زیاد است، جوری که باعث جذب کاربران می شود. حالا اگه از برنامه نویسی تخصصی و محتوای حساب شده.که باید در وب سایت ها وجود داشته باشد بگذریم. به موارد زیر خواهیم رسید.

5.عواملی که افراد آن را عامل موفقیت وب سایتشان می دانند:

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

  • سازگاری وب سایت با انواع مرورگرها
  • طراحی رابط کاربری UI
  • طراحی رابط تجربی UX

این عوامل در مورد وب سایت هایی است.که با کاربران زیاد و فروش مستقیم.سر و کار دارند.و معنا و مفهوم رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی در این وب سایت ها اهمیت پیدا می کند.

به عنوان مثال به وب سایت.دیجی کالا یک سری بزنید.و آن را با سایت های فروش کالاهای.اینترنتی دیگر مقایسه کنید. در تمام این وب سایت ها کالا به فروش می رسد. اما دلیل پیشرفت.دیجی کالا متمایز بودن آن است. نحوه ارائه کالا ها با کمپین های تبلیغاتی موفق، گرافیکی، کاربر پسند بودن.و واکنش گرایی همه اینها دلایل موفقیت محسوب می شوند.

تمام کاربران بعد از ورود.به یک وبسایتی که تمام عناصر آن زیبا و تمام رنگ ها متناسب در نظر گرفته شده باشد.و احساس راحتی بیشتری به کاربر بدهد.خوششان می آید. شما با استفاده از رابط کاربری UI و رابط.تجربی UX کاربر را به سمت یک کالا جذب می کنید.

پس کسب و کار اینترنتی زمانی موفق می شود.که از حمایت و تجربه یک تیم گرافیکی و با ایده پردازی همراه شود. برای فهمیدن بهتر و بیشتر علم تاثیر گذار، طراحی گرافیک وب و طراحی رابط کاربری-تجربی بهتر است.به سایت آنلاینر و استورینا یک سری بزنید.

6. نقش رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

در دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ زاویه های پیدا و پنهان خیلی زیادی وجود دارد و اگر از هر نکته کوچک و بزرگ غافل شویم از دور این رقابت هیجان انگیز خارج می‌شویم و این یعنی شکست و از دست رفتن سود و سرمایه می باشد.

یکی از نکته هایی که برنامه نویسان و مدیران دیجیتال مارکتینگ ها به آن زیاد توجه نمی کنند ظاهر کاربرپسند و در عین حال ساده وب سایت می باشد. علم رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی برای تحلیل و بررسی رفتار کاربران می باشد.

پیشنهاد ویژه آنلاینر

فروشگاه استورینا، با در اختیار گذاشتن قالب های فروشگاهی متعدد، راه را برای افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارند هموار کرده است.

قالب ها در دسته بندی های مختلفی چون: فروشگاهی، املاکی، خبری، تفریحی و.. قرار میگیرند.

ولی پیشنهاد ما به شما که تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی را متوجه شدید قالب فروشگاهی پرسون است. از ویژگی های فوق العاده این قالب میتوان به:

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین قالب ایرانی وردپرس | قالب پرسون

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

 

7.بررسی رفتار کاربران در تجربه و رابط کاربری

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

بررسی رفتار کاربران در تجربه و رابط کاربری

برای این منظور ابتدا ظاهر رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی توسط کارشناس مربوط اعمال می شود و پس از تست های اولیه با کاربران، محصول ما به کاربران نمایش داده می شود. حالا طراح رابط کاربری به عوامل بصری و دیداری محصول می‌پردازد و طراح تجربه کاربری به بهینه کردن فعالیتها و هدایت بهتر کاربران می‌پردازد.

بررسی رفتار کاربران به کمک ابزارها

حالا باید رفتار کاربران را در حجم بسیار بزرگ با پیش بینی هایی که کردیم و اهداف خود مقایسه کنیم. برای این کار می توان از ابزارهای آنلاین و رایگان HOTJAR و SMARTLOOK استفاده کرد.

HOTJAR از نقاطی که توسط کاربران، زیاد کلیک و بازدید شده است یک تصویر تهیه می کند. SMARTLOOK  مانند یک دوربین فیلم برداری از رفتار کاربر تصاویر تهیه می کند.رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

حالا باید به بررسی محصول در رنگ های مختلف، مسیر مختلف یا کال تو اکشن های متفاوت بپردازیم و توسط آنالیزورهای دقیق مانند گوگل آنالیتیکس نتایج دقیق هرکدام بدرستی بررسی شود.

برای یک دیجیتال مارکتر انجام این تست ها باعث افزایش فروش و بیشتر شدن سرعت رشد می شود.

در حال حاضر یک دانشجوی گرافیست می تواند با کمی دسته و پنجه نرم کردن با Html و Css و قوانین بازاریابی دیجیتال آشنا شود و میتواند درآمدی بسیار بیشتر از استاد های باتجربه خود در دنیای سنتی داشته باشد.

پس بدانید که رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی تاثیرات خیلی زیادی دارد و اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی موفق مثل دیجی کالا داشته باشید باید به تمام این نکات توجه کنید.

رابط کاربری و تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی | تاثیر رابط کاربری در فروشگاه های اینترنتی

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

نظرات کاربران (۰)