حسن ضرغامی نژاد ۲۶ آبان ۱۳۹۷ بدون نظر 103 بازدید مطالب عمومی
پشتیبانی سایت چیست؟ و یک پشتیبان سایت چه وظایفی دارد ؟

پشتیبانی سایت چیست؟ و وظایف ادمین سایت چیست؟ پشتیبانی سایت شامل دو بخش، پشتیبانی فنی و پشتیبانی محتوایی است. اعمالی که برای محافظت و بقای سایت انجام می شوند نیز، شامل پشتیبانی سایت می باشد. وظایف تیم پشتیبانی وب سایت برای هر نوع سایتی متفاوت و الزامی است. خوب است بدانید که؛ امروزه اهمیت پشتیبانی سایت، بسیار بیشتر از طراحی سایت است.

طراحی و ایجاد یک وب سایت تنها یک قدم در جهت توسعه کسب و کار می باشد.

پشتیبانی سایت باید بر اساس استانداردها و الگوریتم های گوگل صورت گیرد؛ یکی از اصلیترین وظایف تیم پشتیبانی وب سایت،

داشتن دانشی به روز شده، تلاش و زمان زیاد می باشد.

پشتیبانی (Support) چیست؟

پشتیبانی وب سایت چیست؟

انواع وظایف ادمین سایت چیست؟

پشتیبانی وب سایت توسط چه افرادی انجام می شود؟

دو حالت کلی پشتیبانی وب سایت چیست؟

نتیجه یک پشتیبانی خوب و قدرتمند

خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت

سخن آخر

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

پشتیبانی (Support)

1- پشتیبانی (Support) چیست؟

پس از دریافت سفارش از سوی کاربر، خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت آغاز می شود. با بیان ساده تر، به مجموعه‌ای از خدمات که توسط شرکت‌ها به کاربران ارائه میشود، وظایف تیم پشتیبانی وب سایت گفته میشود.

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایتبسیاری از شرکت‌ها خدمات پشتیبانی فنی را برای محصولاتی که قبلاً فروخته اند در نظر میگیرند که این خدمات یا به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه ارائه می‌شود. معمولا پشتیبانی از طریق ایمیل، تیکت و شبکه های اجتماعی به واسطه نرم‌افزار یا وب سایت، ارائه می گردد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از ” پشتیبانی فنی ” برای رفع مشکلات احتمالی درون سازمانی خود استفاده میکنند. و اینترنت به عنوان منبع خوبی برای این پشتیبانی‌ها می باشد.

در حال حاضر خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت به صورت آزاد در اینترنت قابل دسترس می باشد که این خدمات نیز به دو صورت رایگان و پولی ارائه می شوند.

2- پشتیبانی وب سایت چیست؟

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

از وظایف تیم پشتیبانی وب سایت می توان به انجام بروزرسانی ها، رفع مشکلات، حفظ و نگهداری از سایت

وظایف ادمین سایت شامل مجموعه ای خدمات مانند: کارهای روزمره سایت، کارهای فنی سایت، انجام بروزرسانی ها، رفع مشکلات، حفظ و نگهداری از سایت در برابر ویروس و هکرها، انجام تغییرات و اصلاحات در سایت و…میباشد.

به این دسته از کارها که برای وب سایت ضروری می باشند، خدمات و وظایف ادمین سایت گفته می شود.

البته خدمات و وظایف ادمین سایت فقط به این چند موردی که اشاره کردیم ختم نمی شود، بلکه با توجه به نیاز مشتری افزایش پیدا می کند.

هیچ سایتی وجود ندارد که دچار مشکل نشود. و یا نیاز به پشتیبانی و بروز رسانی نداشته باشد. با توجه به الگوریتم های گوگل که هر ۲ ماه تغییراتی را در آن ایجاد می کند.  روند بروزرسانی و رفع مشکل سایت نیز باید بروز رسانی شود، تا از رقبای کسب و کار خود عقب نمانید.

پیشنهاد تیم تخصصی آنلاینر به شما: سعی کنید صفر تا صد راه اندازی سایت خود را ، از طراحی گرفته تا سئو و پشتیبانی سایت همه این موارد را به دست یک تیم و یا شرکت معتبر بسپارید؛ که برای شما ضمانت و تعهد اخلاقی و حرفه ای دارا باشد . در این صورت سرعت پیشرفت کار شما افزایش خواهد یافت و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و با خیال راحت به کسب و کار اینترنتی خود می پردازید.

پیشنهاد آنلاینر به شما

قالب فروشگاهی پرسون پر فروش ترین قالب فروشگاهی که تا کنون بالای 1000 فروش موفق داشته است و توانسته نظر مثبت اکثریت کاربران را به خود جلب کند.

قالب فروشگاهی پرسون با داشتن پشتیبانی قوی، سازگاری با افزونه های مربوط به ووکامرس، داشتن 3 دمو ( دیجی کالا، بامیلو وپرسون)، ریسپانسیو بودن و دیگر ویژگی ها توانسته به عنوان یکی از برترین قالب وردپرس فروشگاهی سال را از آن خود کند.

 

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین قالب ایرانی وردپرس | قالب پرسون

برخی از خریداران موفق قالب فروشگاهی پرسون:

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

3- انواع وظایف ادمین سایت چیست:

  1. پشتیبانی محتوایی وب سایت
  2. پشتیبانی فنی وب سایت 

پشتیبانی فنی سایت: شامل رفع مشکلات، بروزسانی فنی و امنیتی وب سایت در دسته پشتیبانی فنی سایت قرار می گیرند.

پشتیبانی محتوایی سایت: ایجاد مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب قبلی و… نیز در دسته پشتیبانی محتوایی سایت قرار می گیرند. هر سایتی نیازمند یک تیم تولید محتوا قدرتمند است.

مطالب مرتبط : سئو(SEO) و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ چیست؟وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

4- پشتیبانی وب سایت توسط چه افرادی انجام می شود؟

  1. تیم پشتیبانی وب سایت
  2. مدیر وب سایت

مدیر وب سایت

معمولاً کم هزینه ترین حالت پشتیبانی سایت، پشتیبانی توسط مدیر یا مدیران وب سایت می باشد، و در اصل مهم ترین مزیت این حالت توجیه اقتصادی آن است.

باتوجه به این که ممکن است مدیر وب سایت اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشد،  وبسایت دچار مشکل خواهد شد. پس برای حفظ و بقای وب سایت، نیاز به پشتیبانی و بروز رسانی مداوم دارید.

تیم پشتیبانی وب سایت

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

در این حالت همان طور که از نامش مشخص است، یک تیم پشتیبانی یا شخص پشتیبان، به بروز رسانی و پشتیبانی های لازم می پردازد.

تیم پشتیبانی و یا فرد پشتیبان، صد در صد دوره های لازم و تجریبات لازم در این زمینه را بدست آورده است. و توانایی رفع مشکلات و ارائه آموزش در سریع ترین زمان ممکن را دارد.

اما معمولا این شیوه رایگان نخواهد بود؛ و فرد یا تیم مربوطه هزینه هایی را برای پشتیبانی دریافت خواهند کرد.

اما در این شیوه باتوجه به این که برای رفع مشکلات زمان کمتری صرف خواهد شد، مطمئناً مزایای بیشتری نسبت.به پشتیبانی توسط مدیر وب سایت دارد و از نظر اقتصادی نیز هزینه های صرف شده.با این شرایط توجیه کننده خواهد بود.

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

 

از جمله مهم ترین خصوصیات تیم پشتیبانی آنلاینر

  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • دسترسی دائم به تیم پشتیبانی
  • پاسخگویی به تیکت ها در سریع ترین زمان ممکن
  • امکان گفتگو تلفنی با کارشناس مربوط
  • ارائه مشاوره تخصصی به مدیران وب سایت ها
  • دوره های آموزشی تخصصی حضوری
  • 6 ماه پشتیبانی رایگان محصولات

 

5- دو حالت کلی پشتیبانی وب سایت چیست؟

  1.  پشتیبانی حضوری
  2.  پشتیبانی غیر حضوری ( مجازی )

پشتیبانی حضوری: پشتیبانی به سبک حضوری خیلی در ایران جا نیافتاده است.و افراد خیلی کمی هستند که چنین خدماتی را ارائه می دهند.

پشتیبانی غیر حضوری : پشتیبانی غیر حضوری،  مجازی و یا راه دور، رایج.ترین حالت پشتیبانی در فضای مجازی می باشد. که به حالت های مختلفی مانند پشتیبانی.از طریق نرم افزار های گفتگوی آنلاین (تلگرام و…)، تماس تلفنی و یا به.صورت مکاتبه ای از طریق نامه ، ایمیل ، پیامک و تیکت صورت میگیرد.

6- نتیجه یک پشتیبانی خوب و قدرتمندوظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

یک پشتیبانی خوب باعث جذب مشتریان جدید می شود. همچنین باعث حفظ مشتریان فعلی می شود.

یک وب سایت باید مشتری محور باشد.و محتوای وب سایت، بطور مرتب به روز شود.و کانال های ارتباطی با مشتری به درستی کار کنند. این موارد شامل فرم های تماس، آدرس و محصولات و خدمات.و لیست قیمت ها می باشند.

7- خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت

تمامی وبسایت ها چه استاتیک و چه داینامیک نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. دامنه خدمات و وظایف ادمین سایت عبارتند از:

  • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
  • نگه داری هاست و برنامه های نظارتی و ارتقاء آنها
  • پیگیری عملکرد سایت و سئو
  • نظارت بر بروز رسانی محتوا
  • به روز رسانی های پنل ها، پلاگین ها و افزونه ها
  • به روز رسانی ایمنی وب سایت
  • پشتیبانی موارد خاص و اضطراری امنیت وب سایت (هک شدن، اسپم ها و حمله هکر ها و …)

8- سخن آخر

همانطور که گفتیم، تقریبا هر نوع وب سایتی.و در هر اندازه ای،.در طول زمان به وظایف تیم پشتیبانی وب سایت.و الزام داشتن آن پی خواهد برد. مثل تمام محصولات، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، کیفیت و اعتبار تولید.کننده آن محصول را نشان می دهد. وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند.

در صورتی که یک وب سایت به خوبی توسعه داده شود، از پشتیبانی تولید کننده در دراز مدت برخوردار خواهد بود. و این موضوع به اینکه ما کدام.شرکت طراحی وب سایت را انتخاب کنیم بر می گردد. و اینکه این شرکت بتواند وب سایت.را در سالهای بعد پشتیبانی و مسائل فنی آن را حل یا به روز رسانی کند.

خوشبختانه تیم تخصصی آنلاینر با تجربه بلند مدت و شناخته شده خود در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و … مشتریان خود را در طی این سال ها راضی نگه داشته است.

وظایف تیم پشتیبانی وب سایت | وظایف ادمین سایت

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 4    میانگین: 4.8/5]

نظرات کاربران (۰)