بهنام ۱۱ مهر ۱۳۹۶ بدون نظر 433 بازدید
۹ روش کسب CTR های بالاتر از گوگل در وردپرس

از نظر بازدید کنندگان محتوای خوبی که ارزش خواندن دارد در گوگل رتبه بندی و امتیاز داده میشود.

ولی بعضی مواقع محتوای سایتمان خوب است ولی به اندازه ی کافی از آن بازدید نمیشود! پس چه چاره ای بیندیشیم؟

اینجا ترفند هایی برای افزایش “click thoroughs rate”  یا کسب “CTR” های بالاتر در وردپرس و جلب توجه بیشتر موتور های جستجوگر وجود دارد.

کسب “CTR” های بالاتر در وردپرس

یک روش خوب برای دیده شدن بیشتر، اعمال درست تنظیمات SEO با توجه به پلاگین مرتبط به سئوی WordPress است. ولی اینکار اولین گام در کسب CTR های بالاتر در وردپرس میباشد و به گام های بیشتری برای جلب کردن موتور های جستجوگر نیاز است. در ادامه به ۹تکنیک جالب و کاربردی برای افزایش ترافیک سایت وردپرسی میپردازیم.

در نظربگیرید که نرخ کلیک محتوای بد  یا میزان بازدید مطالب ضعیف با استفاده از این ترفند ها بهبود نمیابد پس در مرحله اول برای افزایش ترافیک به محتوای خوب نیاز داریم استفاده از این ترفند ها در کنار مطالب مناسب تاثیر دارد.

ستاره دار کردن محتوا

ریچ اسنیپت گوگل از محتویاتی که بررسی و دیده شده اند پشتیبانی میکند. این گزینه به شما اجازه این را خواهد داد تا رتبه و ستاره های خودتان را در نتیجه ی جستجوی گوگل نشان دهید. همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

برای هر بازبینی که از یک سیستم صورت بگیرد تعداد ۱ تا ۵ ستاره امتیاز داده خواهد شد و به مرور این امتیازات بیشتر میشود. میتوان از پلاگین های گوناگونی که در این زمینه طراحی شده است کمک گرفت و مطالب خود را ستاره دار کرد. این ستاره ها به جذاب و مفیدتر نشان دادن محتوای شما کمک میکنند و قدمی است برای کسب نمودن CTR های بالاتر در وردپرس.

حذف کردن تاریخ انتشار

بعضی از صاحبان وبسایت و وبلاگ این ترجیح را میدهند که مطالب شان را بصورت روزانه نگهدارند تا سایت شان بعنوان یک آرشیو عمل کند. قطعا این کار در سایتهای خبری عملکرد مناسبی خواهد داشت اما وبسایتی دارای محتوای همیشه سبز بهتر است که تاریخ را بصورت کامل حذف نماید. با این کار CTR افزایش خواهد یافت، چون احتمال دارد کاربرانی ملاکشان محتوای مناسب باشد و تاریخ قدیمی را نادیده بگیرند.

برای حذف کردن تاریخ در نتایج جستجو دو راه وجود دارد:

  • کدهای پوسته خود را ویرایش کرده و به راحتی همه تاریخ ها را از قالب پست پاک کنید.
  • برای اینکار از یک افزونه استفاده نمایید.

هر دوگزینه ذکر شده خوب عمل میکنند بنابر این هر انتخاب اثر مشابهی دارد، همچنین به این توجه داشته باشید که بعضی از وبسایتها که مرتبا بروز رسانی میشوند با تاریخ بهتر عمل مینمایند اما برای وبسایتهایی که مطالب همیشه سبز خواهند داشت و زمان گرا نیستند حذف نمودن تاریخ مناسب است.

اضافه کردن سال با کد های پی اچ پی در کنار عنوان

با توجه به اینکه هر سال محتویات جدیدی منتشر میشود کاربران هم بهترین و جدیدترین تم ها – پلاگین ها – محصولات و …

مرتبط با همان سال را جستجو میکنند.

در اینجا برای افزایش رنکینگ باید از این نکته استفاده نمود، یعنی اینکه در کنار عنوان خود سال را ذخیره نمایید. مانند: “بهترین تم های وردپرس سال ۲۰۱۷ ” که برای کسب CTR های بالاتر در وردپرس یکی از بهترین راه هاست.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

در اینجا سوالی پیش خواهد آمد که آیا باید هرسال تمام پست های خود را بروز کنیم؟

برای دوری از انجام دادن کار های تکراری باید یک سال پویا را بعنوان برچسب اضافه نمود. برای اینکار فقط کدی که در زیر مشاهده میکنید را در فایل functions.php خود اضافه نمایید:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

حال شما میتوانید عنوان هایی مثل “برترین قالب های ورد پرس در {year}”  را بنویسید. برچسب {year} را در پنل مدیریت مشاهده خواهید کرد. اما هنگام بازدید از پست کد بالا از راه پی اچ پی پیاده سازی و فراخوانی خواهد شد، و بصورت خودکار در خروجی کنار عنوان سال جاری را نمایش میدهد و پست “بهترین سال” شما همیشه بروز خواهد بود.

URL های کوتاه تر

بسیاری از کاربران میگویند که وبلاگ های مدرن را با URL های کوتاه تری دیده اند، و زمان جستجو آنهارا ترجیح میدهند. علاوه به این برخی مطالعات اساسی موجود است که گفته میشود URL های کوتاه تر جذابیت بیشتری نسبت به URL های طولانی دارند و بازدید کننده را بیشتر جذب میکنند. در وردپرس شما اجازه دارید ساختار URL های خودتان را برای هر پستی که نوشته اید تنظیم نمایید. بنابراین بر روی انتخاب هر پست دقت نمایید. در اصل ساختار مربوط به لینک پستها ۲ تا ۵ کلمه را شامل میشود که راهی است برای دریافت CTR بالاتر در وردپرس.

بیشتر افراد نسبت به بازدید مطالب با لینک های کوتاه تر تمایل بیشتری نشان میدهند و در رابطه محتوای آن لینک کنجکاو میشوند. همیشه دقت داشته باشید که برای بازدید کننده های کنجکاو اطلاعات کافی را فراهم نمایید تا کلیک کنند. اطلاعات مفید و کوتاه!

طرحهای breadcrump

برای ارائه راهنمایی شفاف به کاربران breadcrump یک روش نمایش ساده است. معانی و محتوا  را بردکرامب های روی صفحه  شفاف تر نمایش میدهند یعنی اینکه در نتایج جستجو بجای اینکه یک متن را کامل نمایش دهند یک حالت نویگیشن قابل دیدن است و این حالت به سرعت مرور صفحات سایت توسط بازدید کنندگان کمک میکند.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

breadcrumb  ها باید برای هر صفحه بصورت برنامه نویسی تنظیم شوند تا گوگل آنهارا شناسایی کند و کراول گوگل بخوبی درون آنها بخزد.

همچنین برای راه اندازی breadcrumb در سایت خود میتوانید از پلاگین هایی مانند NavXT Breadcrumb استفاده کنید البته در صورتی که سازگاری را با پوسته وردپرسی سایتتان داشته باشد.

اگر از نحوه نمایش کدها نگران هستید، میتوانید در ابزار داده های ساخت یافته (structured-data/testing-tool) صفحه خود را بررسی نمایید. که بعد از وارد نمودن آدرس سایت، برنامه کدهای مربوطه را از صفحه دریافت میکند و اجازه دیدن نحوه نمایش آن را در گوگل میدهد. همانند تصویر زیر :

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

که برای کسب CTR های بالاتر در وردپرس پیش نمایش breadcrumb را به همراه کدهای مربوطه خواهید دید.

انتشار تاریخ های بازبینی

قبل از این در تکنیک های قبلی گفتیم که تاریخ هارا از پست های خود حذف نمایید. که استراتژی خوبی است، بخصوص برای محتوای همیشه سبز. اما بدانید که این تکنیک برای هر وبسایتی مناسب نیست. اگر تصمیم گرفته اید که تاریخ ارسال را نگه دارید، حداقل آنرا مرتبا بروز رسانی کنید و بجای تاریخ انتشار اصلی زمان تغییر را نمایش بدهید. اگر یک پست قدیمی دارید که در گوگل بخوبی عمل مینماید باید در محتوای آن تغییراتی را ایجاد کنید چون گوگل قصد دیدن تغییرات را دارد نه انتشار مجدد محتوای مشابه. سعی کنید این کار را حداقل سالی یک یا دوبار انجام دهید. زمانیکه پست را بروز رسانی کردید میتوانید یک تاریخ ویرایش را در آن نمایش دهید و این تاریخ ها را گوگل آپدیت خواهد کرد.

نمونه های گوناگونی در گوگل قابل دیدن است که تاریخ اصلاح شده مشابه تاریخ انتشار میباشد. همانند تصوی زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

گوگل به گونه ای تاریخ انتشار را نمایش داده که انگار به تازه گی نوشته شده است،  اما وقتی از پست بازدید میکنید میبینید که این مطلب قدیمی است و سالهای گذشته نوشته شده و فقط به تازه گی بروز رسانی شده است.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

بنابر این اگر قصد درج کردن تاریخ را در پست های خود دارید در نظر داشته باشید که هرچند وقت یکبار آنها را بروز رسانی کنید  تا در چشم کاربران گوگل بهتر بنظر برسید.

بهبود بخشی به سرعت سایت خود

بهبود سایت و عملکرد سایت خیلی مهم است. ترفند های کوچک در ux میتواند بهبود زیادی داشته باشد و همچنین باعث افزایش ترافیک سایت شود. در نتیجه با بهبود عمل کرد نتایج خوبی از جمله افزایش بازدید و رنکینگ سایت خود را مشاهده میکنید و باعث کسب CTR های بالاتر در وردپرس خواهید شد.

ابتدا سرعت فعلی سایتتان را در نظر داشته باشید. برای این کار از ابزار های GT metrix و سایر ابزار ها کمک بگیرید.

بعد از وارد نمودن آدرس در کادر مورد نظر سایتتان مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

راه های زیادی برای رسیدگی به عملکرد سایت و بهبود سرعت آن وجود دارد. مهمترین مواردی که همیشه باید در نظر داشت:

  1. Server caching که باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت میشود.
  2. نصب CDN (Content delivery network) شبکه تحویل محتوا.
  3. کاهش اندازه فایلهای تصویری.
  4. ارتقاء دادن به (Virtual Private Server) VPS یا میزبانی اختصاصی مدیریت شده.

در نظر داشته باشید که تغییرات کوچک همواره میتواند پیشرفت بزرگی را به همراه داشته باشد، مخصوصا اینکه تغییرات کوچک در مدت زمان بیشتری اثر بخش خواهد بود.

پلاگین “google AMP”

Google AMP یک راه دیگر استفاده از پلاگین رایگان است که بصورت خودکار سایتتان را بعنوان یک صفحه در تلفن همراه سریع اجرا میکند. با استفاده از الگوریتم های “AMP” که توسط بیشتر سازمانهای بزرگ پذیرفته شده است میتوانید به رنکینگ های بالاتری دست یابید چون بنظر میرسد که بعضی از صفحات “AMP”  را در نتایج جستجو رتبه بندی میکنند، چون آنها سریع بار گذاری میشوند و تجربه کاربری ساده ارائه میدهند. اما برخی از ناشران عملکرد پایین و تجربه های تبلیغاتی ضعیف را در “AMP” گزارش داده اند.

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

همه این موارد به سلیقه خودتان برمیگردد. تنظیم پیکر بندی AMP بسیار ساده و همیشه امکان غیر فعالسازی آن وجود خواهد داشت.

ساختن لینک های “jump” با استفاده از پلاگین های “ToC” در  وردپرس

یک راه عالی برای دریافت لینکهای پرش یا jump  تهیه کردن یک جدول مشخص از محتویات (ToCsمخفف Table of Contents) در هر پست در نتایج جستجو است. این محتوا در serps results page یا همان نتایج جستجو با برچسب jump to قابل دیدن هستند. این لینکها را گوگل از داده های جدول محتویاتی که بخوبی چیده شده دریافت میکند. همانند تصویر زیر:

افزایش بازدید کننده از سایت |کسب سی تی آر های بالا در گوگل | | کسب ctr های بالا

فقط باید یک جدول محتویات درست کنیم که هر آیتم به یک هدر مخصوص در صفحه تان پیوند دارد. گوگل چگونگی تشخیص دادن جدول را میداند و در زمان مناسب به بازدیدکنندگان لینکهای پرش را نمایش خواهد داد. این اطلاعات برای هر پرس و جویی نمایش داده نخواهد شد و تاثیر این تکنیک به افزایش CTR به مقدار متوسط رو به کم است. تکنیک فوق ارزش تست کردن را خواهد داشت هر کاری را که میتوانید انجام دهید.

امکان دارد در بسیاری از نتایج ویکی پدیا ها لینک های jump را دیده باشید زیرا در این سایت هر صفحه از یک جدول محتویات استفاده مینماید. هم چنین میتوانید در سایتهای بزرگتر مانند The Wirecutter نمونه هایی را بیابید.

این ۹ ترفند برای بدست آوردن CTR های بالاتر در وردپرس و افزایش دادن محتوای وردپرس شما در گوگل خواهد بود.

همچنین به یاد داشته باشید که محتوای عالی همیشه گام اول است. همچنین شما وظیفه دارید که محتوای مناسب و درست بنویسید که بازدید کنندگان را نگهدارد. پس ازآن میتوانید از این تکنیک ها استفاده و CTR هارا افزایش بدهید.

نظرات کاربران (۰)



antalya escort bayan bayan escort antalya antalya escort