سید سجاد حسینیان زاده ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ بدون نظر 628 بازدید مطالب عمومی
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

باسلام خدمت شما همراهان همیشگی، امروز به مطلبی میپردازیم  که به تازگی افراد و شرکت های بزرگ درگیر با آن شده است. میخواهیم تا نقش هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا را برای شما شرح دهیم.

ایده ساخت هوش مصنوعی که برای ساده تر کردن زندگی انسان ها بوجود آمد مربوط به قرن ها پیش است. و شواهد نشان دهنده این است که این ایده به قرن 14 میلادی بر میگردد. و چیزهایی که اطرافتان میبینید مثل ماشین حساب و رایانه به همین منظور اختراع شده است که زندگی انسان را سهل تر کند.
حال چند سوال مطرح میکنم
آیا آماده این شده اید که هوش مصنوعی به جای شما فکر کند و یا به جای شما چیزی را خلق کند؟
آیا هوش مصنوعی میتواند خلاق باشد و خلاقانه رفتار کند؟
حال که مبحث ما در مورد رابطه میان هوش مصنوعی و برند های تجاری است، بگذارید به بررسی کارهایی که هوش مصنوعی قادر به انجامش هست و یا نیست بپردازیم.
توانایی های هوش مصنوعی (در محتوای بازاریابی)

تولید محتوا:

گزارشی که از گارتنر منتشر شده حاکی از آن است که در سال 2018 حدود 20% از محتوای بازاریابی بوسیله ماشین تولید میشود. و طبق تحقیقات انجام شده گفته میشود که اکثر انسان ها نمیتوانند محتوایی توسط که ربات نوشته شده است را از انسان تمایز دهند.

بازی های شبکه اجتماعی:

هوش مصنوعی به تازگی همانند یک بمب در شبکه های اجتماعی وارد شده است. به طوری که اینستاگرام و فیس بوک روی آن شرط بندی کرده اند. چیزهایی به ویژگی آنها افزوده شده است مثل: تحلیل و بررسی احساسات، تشخیص دادن تصویر و صدا، این ها قابلیت هایی است که برای فروش و جلب توجه بیشتر افزوده شده است.

کمپین های تبلیغات:

بازاریابان نیز به آینده هوش مصنوعی در رابطه با بازاریابی بسیار خوشبین هستند. هوش مصنوعی در حال حاضر قادر به پیگیری رفتار مصرف کنندگان و تغییردادن جبهه به هنگامی که چیزی درست کار نمیکند است.

پس ربات ها میتوانند از طرق مختلف شما را  در بازاریابی اینترنتی یاری کنند.

تبلیغات هوشمند:

یادگیری، بازاریاب را در تشخیص تفاوت یافتن رفتار مشتری و علایق آن کمک میکند. شرکت های زیادی از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری استفاده میکنند. مثلا دستیار مجازی کاربر را برای جابجایی در صفحات وب و آشنایی و برخورد با ویژگی های بیشتر یاری میدهد.

ماشینی برای یادگیری الگوریتم های گوگل:

ماشینی برای یادگیری الگوریتم های گوگل در سال 2015 توسط گوگل برین رنک معرفی شد. و گوگل گفت که این ماشین جستجو را در گوگل برای کاربر راحت تر میکند. این ماشین سعی میکند تا زبان را کشف ، معانی را تفسیر کند و علت جستجوی مورد خاص در اینترنت را بدون دخالت نیروی انسانی کشف کند.

ضعف هوش مصنوعی (در محتوای بازاریابی)

خلاقیت:

خلاقیت چیزی است که نمیتوانید از هوش مصنوعی انتظار داشته باشید. البته ربات قادر هست که محتوا را با توجه به مطلب های داده شده بهینه کند و در بخش سرعت پیشرفت کند. اما توانایی تشخیص بین بی ارزش و ممتاز را ندارد.(البته هنوز ندارد.)

چشم انداز کوتاه:

هوش مصنوعی میتواند با دقتی بی نظیر داده های ورودی را بگیرد و روی آنها کار کند اما هیچگاه نمیتواند به آن عمق عاطفی بخشد. و این مسئله یعنی پردازش اطلاعات وارده بدون ارائه دیدگاه و چشم انداز.

اصالت داشتن:

هوش مصنوعی قادر است تا نیاز یک برند را از لحاظ ارتباط با مشتری بر طرف کند. اما این نکته قابل تامل است که یک تعامل انسانی را نمیتوان به یک ربات سپرد. و این عدم توانایی ربات را در پاسخ دادن منحصر به فرد به افراد را از لحاظ حسی و عاطفی میرساند (به جای پاسخ های پیش بینی شده برای مردم).

از قدرت هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا استفاده کنید

بیایید ببینیم که چگونه میتوانیم از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنیم هوش مصنوعی توانایی کمک کردن به شما در پیدا کردن محتوای مورد نظری که مخاطبان شما واقعا به آن توجه دارند را داراست. و همچنین میتواند محتوا را برای جستجو بهبود بخشد و در انتشار محتواهای بیشتر با توجه به رفتار مخاطب در گذشته و پیش بینی نیاز مخاطب به شما کمک زیادی کند.

منبع: شنبه

نظرات کاربران (۰)