افسانه طالبی ۲۲ دی ۱۳۹۷ بدون نظر 87 بازدید بازاریابی اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ۱۰ تکنیک برتر بازاریابی / بخش سوم

به بخش سوم و آخرین بخش مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ “ رسیدیم. امیدواریم در بخش قبلی با مفاهیم چگونه کارکردن دیجیتال مارکترها ، تفاوت بازاریابی ورودی.با بازاریابی دیجیتال و محدودیت.های بازاریابی دیجیتال به خوبی آشنا شده باشید. در این بخش قصد داریم شما را با مزایای استراتژی.بازاریابی دیجیتال ، محتوا تولیدی، زمان به نتیجه رسیدن، میزان بودجه مورد.نیاز و چگونگی بازاریابی تلفن همراه آشنا کنیم. پس با آنلاینر همراه و آنلاین باشید.

 

7- مزایای استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

8- چه نوع محتوای دیجیتال باید ایجاد کنیم؟

9- چه مدت طول خواهد کشید تا نتایج محتوای من قابل مشاهده باشد؟

10- آیا به بودجه ای بزرگ برای بازاریابی دیجیتالی نیاز داریم؟

11- چگونه بازاریابی تلفن همراه در استراتژی بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد؟

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

7- مزایای استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

بر خلاف بسیاری از بازاریابی های آنلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می دهد.تا نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند. اگر در تبلیغات روزنامه ای تبلیغ کرده اید، می دانید.که برآورد کردن تعداد افرادی که واقعا به آن صفحه سرزده اند و به تبلیغات.شما توجه کرده اند چقدر سخت است. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا این تبلیغات کمکی به فروش همه محصولات کرده باشد، وجود ندارد.

از سوی دیگر، با بازاریابی دیجیتال، می توانید.میزان شکست و هر جنبه ای از بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.

در بخش زیر چند ابزار بسیار مفید برای اندازه گیری.دقیق نتایج دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی می کنیم:

  1. ترافیک وبسایت
  2. عملکرد تولید محتوا
  3. مدلسازی پیوند

1- ترافیک وب سایت

شما با استفاده از نرم افزارهای تجزیه تحلیل در حوزه استراتژی بازاریابی دیجیتال میتوانید.اطلاعات دقیقی از نحوه فعالیت کاربر خود به دست آورید، اطلاعاتی مانند:

  • تعداد دقیق افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند
  • زمان دقیق بازدید آن ها
  • دستگاه هایی که به وسطه آن ها از سایت شما دیدن کرده اند
  • و حتی در چه منطقه جغرافیایی سکونت دارند

استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

این اطلاعات به شما این امکان را میدهد.که با در نظر گرفتن میزان حضور کاربر در سایت خود، چه استراتژی.بازاریابی دیجیتال را در پیش بگیرید. به عنوان مثال، اگر فقط 10% از افراد جستجوی بهینه دارند، شما نیاز به صرف زمان بیشتری برای بهینه سازی در جستجوگرها دارید. همه افرادی که در زمینه بازاریابی، فعالیت هر چند کوچکی دارند.به این قضیه واقف هستند که بدون تعامل با فروشندگان و خریداران نمیتوانند نام تجاری خود را معرفی کنند. شما با توجه به موارد گفته شده و به طور کلی با اهداف بازاریابی دیجیتال میتوانید.الگوهای رفتاری افراد را متوجه شوید و تصمیمات آگاهانه تری برای جذب افراد به وب سایتتان بگیرید.

 

2- عملکرد محتوا و هدایت محتوااستراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده اید.و آن را از طریق جعبه نامه های مردم ارسال کرده اید، این بروشور یک شکل از محتوا است. مشکل این است که شما هیچ نظری ندارید که.چه تعدادی از افراد بروشور خود.را باز کرده یا چند نفر آن را مستقیم به سطل زباله انداخته اند.

حالا تصور کنید که این بروشور.را در وب سایت خود داشته باشید. شما می توانید دقیقا مشخص کنید که چگونه افراد صفحه ها را مشاهده کرده اند و اطلاعات تماس کسانی را که با استفاده از فرم ها آن را.دریافت کرده اید، جمع آوری کنید.

 

3- مدلسازی پیونداستراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال همراه با ابزار و تکنولوژی های.مناسب، شما را قادر می سازد.تا شیوه کسب و کاری خود را با.اولین مشتری ارزیابی کنید. با توجه به این نوع استراتژی؛ مدلسازی.پیوند به شما این امکان را میدهد که مشخص کنید، کاربران چگونه محصول شما را بررسی میکنند.و آیا این بررسی به خرید از.سایت شما منجر میشود یا خیر؟

در این صورت شما تصمیم گیری های آگاهانه تر در مورد اینکه چه بخش هایی از استراتژی.بازاریابی شما مورد توجه قرار می گیرند و چه.بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به تصفیه دارد، کمک می کند. اتصال بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. شما بیزنس.خود را با.استفاده از چرخه خرید فن آوری های دیجیتال بهبود ببخشید و اطمینان داشته باشید که این نوع بررسی منجر به مثبت شدن روند کسب و کاران خواهد شد.

 

8- چه نوع محتوای دیجیتال باید ایجاد کنیم؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

تولید محتوای استاندارد دیجیتال

نوع محتوا که ایجاد می کنید بستگی به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف خرید دارد. به این معنی که: شما باید اهداف و چالش های مخاطبتان را در رابطه با کسب و کارتان.شناسایی کنید. پس در ابتدا بایستی محتوا آنلاینی که تولید میکنید.در راستای اهداف مشتریان سایت و در جهت برطرف کردن چالش هایی که با آن ها رو به رو هستند باشد.

در نوشتن محتوا در استراتژی بازاریابی دیجیتال ، هدف این است که محتوا را مطابق با:

1- خصوصیات فردی که از آن استفاده می کند (این همان جایی است که خریداران شخصی می آیند).

2- شخص چقدر تمایل به خرید آن جنس دارد.

3- از نظر قالب محتوا، چیزهای زیادی برای امتحان وجود دارد.

در اینجا برخی از گزینه هایی را توصیه می کنیم که در هر مرحله از جستجوی خریدار ارائه می دهیم:

مرحله آگاهی

پست های وبلاگ:

ترافیک را با SEO قوی و استراتژی کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.

اینفوگرافیک:

بسیار شفاف است، به این معنی که آن ها.شانس خود را از.طریق رسانه های اجتماعی پیدا می کنند زمانی که دیگران مطالب خود را به اشتراک می گذارند.

فیلم های کوتاه: قابل اشتراک گذاری هستند و می توانند.به شما کمک کنند که نام تجاری شما توسط مخاطبان جدید با میزبانی در.سیستم عامل هایی مانند یوتیوب پیدا شود.

مرحله رسیدگی

کتاب های الکترونیک: نسلی پیشرفته است، زیرا آن ها عموما.جامع تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافی هستند، به این معنی که احتمال دارد که فرد اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن تغییر دهد.

گزارش های تحقیقاتی: این یک بخشی از محتوا با ارزش بالا است.که منجربه تولیدات مناسب است. گزارش های تحقیقاتی و داده های جدید برای صنعت شما می تواند.برای مرحله آگاهی هم کار کند.زیرا آن ها اغلب توسط مطبوعات رسانه ها یا صنعت مورد توجه قرار می گیرند.

وبینارها: یک فرم دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدئویی هستند، وبینارها یک فرمت با محتوای یک.پست وبلاگ یا ویدیو کوتاه هستند.

مرحله تصمیم گیری

مطالعات موردی: مطالعه دقیق موارد در وب سایت شما می تواند.یک شکل موثر برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری برای خرید هستند، زیرا این امر.به شما کمک می کند.به طور مثبت بر تصمیم گیری آن ها تاثیر بگذارید.

نمایش نظرات: اگر مطالعات موردی، مناسب برای.کسب و کار شما نباشد، توضیحات کوتاه در کنار وب سایت.شما یک جایگزین خوب است. برای مارکت های B2C، نظر سنجی ها را بیشتر در نظر بگیرید. اگر شما یک تولید.کننده تجاری لباس هستید، عکس هایی.از چگونگی استفاده دیگران از یک پیراهن یا لباس بردارید و از یک هشتگ که مردم می توانند کمک کنند، استفاده می کنند.

9- چه مدت طول خواهد کشید تا نتایج محتوای من قابل مشاهده باشد؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

مدت زمان قابل مشاهده شدن محتوای تولیدی شما

همانطور که بیان شد ما برای اندازه گیری میزان عملکردمان در بازاریابی آنلاین میتوانیم از روش بررسی میزان شکست استفاده کنیم. و متوجه شویم که روش ROI یا همان بررسی میزان شکست در بازاریابی.آنلاین بسیار سریعتر از بازاریابی آفلاین به نتیجه خواهیم رسید. ولی بازهم، به مقیاس و کارآیی.استراتژی بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.

وقت خود را صرف شناسایی.نیازهای مخاطبان خود کنید، و برای تولید یک محتوای آنلاین و با کیفیت به منظور جذب کاربر تمرکز کنید. احتمالاً در شش ماه اول نتایج.خوبی دریافت می کنید. اگر تبلیغات پرداخت شده بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج حتی سریعتر اتفاق  می افتد. اما توصیه می شود که با استفاده از محتوا، جستجوگرها و شبکه های اجتماعی برای موفقیت دراز مدت و پایدار، برای ساخت تبلیغ به بهینه سازی توجه کنید.

 

10- آیا به بودجه ای بزرگ برای بازاریابی دیجیتالی نیاز داریم؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

بودجه مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال

هزینه ها، بستگی به ابزار دیجیتالی شما هستند که می خواهید در راستای اهداف خود از آن ها استفاده کنید. تصور کنید میخواهید یک وبسایت حرفه را راه اندازی کنید. اگر تمرکز شما بر روی تکنیک های ورودی باشد، به هیچ عنوان نیازی به بودجه زیادی نخواهید داشت.

منظور ما از تکنیک های ورودی همان جستجوگرها، شبکه های اجتماعی و تولید محتوا مناسب است. در نظر داشته باشید، مخاطبین شما در وحله اول ” محتوا با کیفیت ” از شما میخواهند و در نهایت از محصولات شما خریداری میکنند.

ولی حال که از تکنیک های ورودی صحبت شد بهتر است چند نمونه تکنیک های خروجی را نیز نام ببریم. این تکنیک ها بدون شک هزینه ای را بری شما به ارمغان خواهند آورد. تکنیک هایی مانند: تبلیغات آنلاین و ایمیل مارکتینگ.

به عنوان مثال برای پیاده سازی  PPC با استفاده از Google AdWords شما با ” کلمات کلیدی” مورد نظر خودتان میتوانید در نتایج اولیه گوگل مشاهده شوید. اگر تعداد افرادی که میخواهند با کلمه کلیدی مورد نظر شما در صدر نتایج حضور داشته باشند بیشتر باشد بنابراین شما.بایستی هزینه بیشتری را برای هر کلیک پرداخت کنید. و در مقابل اگر.درخواست برای آن کلمه کلیدی کمتر باشد، شما نیز متحمل هزینه کمتری خواهید شد.

11- چگونه بازاریابی تلفن همراه در استراتژی بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد؟استراتژی بازاریابی دیجیتال | مزایای بازاریابی دیجیتال

یکی دیگر از مولفه های کلیدی بازاریابی.دیجیتال بازاریابی تلفن همراه است. به طور کلی در ایالات متحده 69٪ از زمان صرف استفاده از گوشی های هوشمند برای رسانه های دیجیتال است، این در حالی است که استفاده از دنیای دیجیتال از طریق دسکتاپ و سایر ابزارهای مانیتوری، کمتر از نصف است.

امروزه بر هر وبسایت لازم است که.برای تلفن همراه ویژگی هایی چون: بهینه سازی، شبکه های اجتماعی.و حتی اپلیکیشن هایی را در نظر ب

یرند.

در این صورت کاربران نام تجاری شما را از طریق تلفن های همراه خود پیدا میکنند.و میتواننند به راحتنی با شما ارتباط برقرار کنند.

اگر این اتفاق برای سایت.شما رخ دهد، میتوان سایت شما و نوع بازاریابی شما را زیر ” چتر بازاریابی دیجیتال ” در نظر بگیرند.

فراموش نکنید معمولا افرادی که تجربه خوبی از سایت.شما با دستکتاپ و ابزارهای مانیتوری داشته اند، ترغیب میشوند تا این تجربه را در دستگاه های تلفن همراه.خود نهیز داشته باشند.

نکته: در نظر داشته باشید، باید برای سایت خود یک.سایز متناسب با دسکتاپ و یک سایز متناسب با تلفن همراه طراحی کنید. زیرا محتوایی که در سایت خودتان قرار داده اید.در ابتدا متناسب با صفحه مانیتوری است؛ بنابراین محتواهایی مانند عکس، فیلم و یا حتی متن ممکن است در تلفن همراه به صورت ناقص مشاهده شود.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید.اطلاعات بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی کنید و در هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال ، این مهم است.که چگونه تجربیاتتان را در دستگاه های تلفن همراه پیاده سازی کنید.

خب به پایان سری مقاله ” دیجیتال مارکتینگ چیست؟ “ رسیدیم. امیدواریم توانسته باشیم کمک شایانی به بالابردن سطح اطلاعات شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ کرده باشیم. از اینکه در این سری مقاله با تیم آنلاینر همراه بودید و به ما اعتماد کردید از صمیم قلب متشکریم. امیدواریم با نظرات خودتون ما را همراهی کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید
[تعداد: 3    میانگین: 5/5]